Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

jennyz: Ja, det lät på läkaren som att i de allra flesta fall så flyttar moderkakan på sig i takt med att barnet växer men man kan ju inte låta bli att tänka negativt. Lite märkligt att dom inte informerar om allt men som du skriver så åker man hursomhelst in vid blödning.

Håller med om att det känns lugnare nu under andra graviditeten. Är allt bra med dig och familjen?

Micro: Helt rätt val. Man vet aldrig hur lång tid det tar innan man plussar och sedan är det en lång resa innan man kommer i mål. Och barnen får ofta större utbyte av varandra när de är födda tätt.

BK1986: Tänker på er.. Stor kram

• drömmer om ett barn

jennyz: Så stora dina barn har blivit, tiden går verkligen snabbt! Då har ni haft kalas gissar jag :) Skönt med ledighet, man vill nästan inte tillbaka till jobb/dagis. Dock känns det att hösten är på gång med mörkare kvällar och lägre temperaturer.

• drömmer om ett barn

Micro: Vad roligt att höra att allt såg bra ut, stort grattis! :) Vad kul att du fick resesällskap av din mamma. Måste vara guldvärt för henne att få följa med och se sitt lilla barnbarn där inne. Hoppas ni fick en trevlig shoppingresa också :)

Med mig är det bara bra. Har fått en släng av karpaltunnelsyndrom även denna graviditet men har inte känt av det lika mycket sedan jag började använda mina handledsstöd.

• drömmer om ett barn

BK1986: Vad roligt att höra ifrån dig igen. Kan inte ens tänka mig in i hur tung eran senaste tid måste ha varit.. Skönt att läkaren gick med på ett 3-pack. Personligen tycker jag (med inte så jättemånga ägg som resultat av äggplocken) att man är i "större behov" av 3-pack med lite sämre resultat i bagaget än tvärtom. Spännande med förändringar i behandlingen, hoppas verkligen att långa metoden ger ett bra resultat! :)

Själv har jag vaknat upp på sjukhuset för en stund sedan. Fick en blödning igår helt plötsligt så åkte in på förlossningen för koll. Moderkakan ligger fortfarande väldigt lågt så det är den som spökar. Så nu ligger jag inne för observation tills dom ser att blödningen har upphört.

• drömmer om ett barn

Micro: Vilka oerhört tråkiga nyheter.. jag är så ledsen för eran skull. Kan inte ens föreställa mig den enorma sorgen att förlora det lilla livet i magen. All styrka till er, kram

• drömmer om ett barn

BK1986: Det går framåt, inga fler blödningar. Hur går det för dig, har du fått något datum för spraystart?

Micro: Det måste vara en oerhört tung tid för er nu, kan tänka mig att många personer i er närhet frågar om graviditeten i all välmening. Har ni varit i kontakt med kliniken angående nytt försök?

• drömmer om ett barn

Micro: Vad bra att ni får köra igång för kliniken så snart det känns okej för er. Håller tummarna för att det inte blir så lång väntan.

BK1986: Behandlingarna kan verkligen strula till det för kroppen. 2 veckor till spraystart, spännande! Håller tummarna även för er och att det ska gå vägen denna gång.

• drömmer om ett barn

Micro: Jag går in i vecka 29+0 idag.

Skrapning måste vara en tung upplevelse mitt i all sorg.. :( Hoppas att ni hinner göra ny behandling innan jul. Hur många blastocyster har ni kvar i frysen nu?

• drömmer om ett barn

Micro: Vad synd att dom per automatik tinar upp två stycken på en gång. Hade varit bättre att tina en och om den inte ser bra ut ta ytterligare en. Förstår att ni gärna vill ha ett embryo från samma donator. Hoppas, hoppas att det går vägen! :)

Norrlandskvinnan: Välkommen hit! :) Då vi började våran IVF-resa 2011 fick vi vänta 3 månader (lika länge som vårdgaranti-tiden) på att få komma till kliniken för ett första besök. Jag vet dock inte hur långa väntetiderna är nuförtiden. Vid syskonförsök fick vi starta direkt, men det är nog lite skillnad på egenfinansierade och landstingsfinansierade behandlingar. Har ni försökt länge på egen hand?

Svar på tråden IVF Umeå