Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Norrlandskvinnan: Jag håller tummarna för att det inte ska vara några större väntetider så att ni får köra igång så snart som möjligt! :)

Med första barnet gjorde vi 4 fulla IVF:er (varav ett försök fick avbrytas pga för få äggblåsor) samt ett frysförsök. Nu när vi är inne på syskonförsök blev jag gravid på första försöket.

• drömmer om ett barn

BK1986: Hur går det med behandlingen? Inga biverkningar från sprayen hoppas jag. När börjar du med sprutorna?

Micro: Hur går det för dig, något nytt om ny behandlingsstart?

Kvinna32: Vad spännande med syskonförsök! :) Hur långt har ni kommit?

• drömmer om ett barn

Ursäkta att jag inte skrivit förrän nu. En nära anhörig gick bort för några dagar sedan.

BK1986: Vad skönt att du klarat dig från biverkningar. Håller tummarna för att blodprovet på måndag ser bra ut så att du får börja med sprutorna. Vad skönt att du känner dig avslappnad, bra att slippa känna den inre stressen som annars kan vara vanligt vid dessa behandlingar.

Micro: Skönt att den efterlängtade mensen dök upp även om det blev tidigare än beräknat. Har slemhinnans tjocklek någon betydelse i detta skede? Vore tråkigt om julstängningen skulle skjuta upp nästa försök med en månad :(

Kvinna32: Vad spännande, då är det inte länge kvar till transfer! :)

Norrlandskvinnan: Har du hört något från kliniken?

• drömmer om ett barn

Kvinna32: Jag har inte heller hört talas om att man kan ha för tjock slemhinna. Jättetråkigt att höra att du fått avbryta :(

BK1986: Tack! Härligt att höra att du är igång med sprutorna. Hoppas innerligt att det går vägen nu :)

• drömmer om ett barn

Ivf-ulrika: Välkommen hit! :) När vi påbörjade syskonförsök fick vi starta i princip på en gång, med landstingsfinansierade försöken tog det 3 månader. Hoppas att ni inte behöver vänta så länge på att få komma på det första mötet. Har ni barn sedan tidigare?

• drömmer om ett barn

Ivf-ulrika: Då förstår jag hur det ligger till :) Håller tummarna för att det ska gå bra för er.

Precis, gjorde IVF med första barnet (resulterade i en dotter född -13) och i år startade vi syskonförsök så nu är jag gravid med barn nr 2.

• drömmer om ett barn

Ivf-ulrika: Tack, jag är i vecka 34 :) Tror också att det gick snabbare denna gång eftersom vi gjort IVF:er tidigare. Nu behövde vi inte åka till kliniken utan startade behandlingen direkt.

Ja, vad skönt för er att få prata med läkarna och få svar på era frågor. Dom är jätteduktiga i Umeå.

• drömmer om ett barn
    1986a skrev 2016-11-22 10:13:02 följande:

Vi kontaktade ivf-kliniken i november 2015. Jag fick lämna blodprov bara efter någon vecka. Min sambo fick vänta till januari på att lämna spermaprov. Det visade sig att han hade få spermier så han blev tvungen att lämna ett till prov nästan 2 månader senare. Det var väldigt mycket jobbig väntan. Inte förrän i juni fick vi åka till skeå för vårt första besök. Vi fick en remiss till ivf men det blev sommarstängt så vi var tvungen att vänta i flera månader till. Efter sommaren var det 3 månader kötid. I början av oktober fick vi träffa någon på ivf-kliniken i umeå för första gången och i början på november började behandlingen. Så från att vi kontaktade ivf tog det 1 år innan vi gick starta. Bättre sent än aldrig men sjukt jobbig väntan.

Välkommen hit :) Oj, vilken lång väntan! Väntan på att få komma igång kändes som en evighet tyckte jag och då behövde vi ändå bara vänta i 3 månader. Skönt att ni är igång nu iallafall :) Var i behandlingen befinner ni er?
  • drömmer om ett barn
    Virrvarr skrev 2016-11-22 14:54:43 följande:

Hoppar in i tråden :) går i Umeå gör tredje försöket nu.
    Har har totalt återfört 9 embryon och ska imorgon återföra två blastisar. Är 35 år. Manlig faktor.

Gillar att läsa Umeå tråden - ser att man är fler som kämpar.

Välkommen! :) Så spännande med återföring imorgon. Håller tummarna för att det går vägen med blastisarna :) Har du fått två tillbaka förut?
  • drömmer om ett barn
    1986a skrev 2016-11-23 08:55:38 följande:

Det har gått 15 dagar efter äggplock. Jag var tvungen att åka in till akuten i söndags pga smärtor i magen och uppsvullen. Jag blev inlagd för observation och fick åka hem på måndagen. Jag har förstorade äggstockar och vätska i buken, ont som tusan! Men det positiva är att läkaren sa att om jag hade kissat på en sticka hemma så hade det visat ett plus ????

Har fortfarande jätteont i magen, kan inte vända mig i sängen utan att skrika till ???? ska in på en ny koll idag.

Hur går det för er?

Tråkigt med överstimulering, men om man ska se något positivt i det hela så verkar det inte helt ovanligt att graviditet leder till just överstimulering. Håller tummarna för att så är fallet! :) När har du testdag?
Svar på tråden IVF Umeå