• Kvinna32

IVF Umeå

Grattis vårt 2012 till plusset, håller alla tummar och tår att det håller i sig....

Äggplocket resulterade i 22 ägg får veta imorgon om det blir återföring fredag eller måndag! ÄP gick bra men såklart känns det både då det gjordes och även nu... Blev riktigt dålig kvällen innan med enorm magsmärta att jag var tvungen att åka på akuten, inget fel men fick morfin så jag kunde sova några timmar innan vi skulle till Umeå....

• Kvinna32

Emki jag ser också ut att vara i femte månaden, minst!! Hade äggplock igår och väntar på besked när insättningen blir... Välkommen hit!

• Kvinna32

Jag hade nog 35 blåsor som dom tömde men det var inte ägg i alla bara 22 st Man känner sig som en äggmaskin då det blir så många hoppas bara de överlever tillräckligt många tills imorgon för att kunna odla vidare.. Jag har inte kunnat träna alls under stimuleringen då det har känts väldigt tungt i magen och nedåt. Jag räknar inte med att kunna jobba förrän tidigast tisdag, svullnaden och det onda i magen satt i ganska länge förra gången!

• Kvinna32

För oss blir det återföring på måndag 12 ägg hade delat sig fint så det blir långtidsodling....

• Kvinna32

Drömmer: jag vet inte varför jag fick sån extrem smärta dagen innan en teori som läkaren har var att efter ovitrellen dagen innan så liksom lossa blåsorna från väggen på äggstocken och då blir dom ännu större och tyngre och då kan det göra ont. En annan förklaring kan vara att äggstocken vrider sig och då skapar smärta. Man vet inte säkert men det gick över så det var skönt!!

Fick tillbaka en topp blastocyt idag och en frystes. 15 st ska odlas tills imorgon för att se om några av dessa går att frysa.... Hoppas några till ska bli bra... 17 befruktade av 22 känns som ett bra resultat..

Testdag 24 april om någon kan lägga till mig på listan som ruvare ...

• Kvinna32
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet   

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 
    * Lappgeten (1:a IVF)
    äralltupptaget : börjar 10/4 (ÄP v.17) 1:a IVF

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3
    * Emki Försök nr ett. TD 22/4
    * Kvinna32 försök 4 TD 24/4

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Kvinna32

Vårt 2012 jag lider med dig, jobbigt att äntligen få ett pluss och sen mens på det. Skrikandes

Svar på tråden IVF Umeå