IVF Umeå
Nu kan jag andas, ultraljud idag i v12 och allt ser bra ut så nu ska jag börja tro på det!!
Nu kan jag andas, ultraljud idag i v12 och allt ser bra ut så nu ska jag börja tro på det!!
Nektar vad skönt att höra att det såg bra ut idag.....
Ett förtydligande det ingår ett färskförsök och ett fet i vårt landsting, får man däremot inga till frysen så ingår det ett färskförsök till...
Trex2013 lycka till på måndag!!
Trex2013 vad ledsen jag blir för din sjuk!! vad händer nu då?
Trex2013 vad sa läkaren?
Moderlig: jag har plockat ägg tre gånger och varit tvungen att vara sjukskriven minst fem dagar efteråt då jag svullnat upp rejält efter. Jag har iofs plockats på väldigt många äggblåsor, minst 30 varje gång!
Den långa alla gånger! Det var dock inte mogna ägg i alla men runt 20 mogna varje gång. Första gången odlades dom i två dagar och vi fick 10 till frysen som vi sedan återfört frysta två gånger av men inget av de lyckades man fick dessutom tina 4 varje gång för att få ett att sätta tillbaka.
De andra gångerna så har man långtidsodlat och resulterat i 5 resp 10 till frysen.
Blivit gravid alla gånger vi återfört färska ägg men dock fått missfall de två första. Gravid i vecka 18 nu, vi började med ivf för två år sedan så processen tar lång tid även om man får ut bra med ägg som befruktas bra!
Till alla som kämpar, ge det tid, ha tålamod! Hoppas att ni alla kommer lyckas snart, kramar!!
Nu har han äntligen kommit vår "lilla" kille!! 5105 gram tung och 58 cm lång... Snart en vecka gammal vilken lycka!!
Nektar grattis till ditt efterlängtade barn vårat tog 4,5 år på sig men trägen vinner!! Tänkte oxå på ett syskon direkt efter förlossningen blir nog att börja försöka så snart jag ammat klart!