• Emilotta

IVF Umeå

Mustikka det kommer gå så bra imorgon!! men förstår att det är nervöstFlört Jag hoppas att jag kan få min sambo att ta den sprutan, så den ska också in i magen alltså! 

ja det ska bli spännande imorgon, hoppas det är fina blåsor. har nu ägglossningsflytningar, sådär genomskinliga geléaktiga. nån som har haft det innan också? jag brukar ha det varje månad, blir bara nervös att äggen är påväg att släppa!! men men dom ser väl imorgon om allt är ok.

• Emilotta

Mustikka: åh vad många ägg, jättebra!! vad skönt att det inte gjorde ont!

LindaM: tänk på att vissa blöder och ändå är det ingen fara. förstår att det måste kännas jättejobbigt men försök hålla hoppet uppe.

För mig var det vul idag och  jag har ca 20 blåsor så det kändes bra. dom har tydligen växt väldigt snabbt så jag har ÄP redan på måndag!! känns väldigt spännandeSkrattande jag ska sänka sprutdosen ännumer till 75 idag och 50 imorgon. lite rädd bara att jag ska bli överstimmulerad, min mage är väldigt svullen redan nu.

turtle hur gick det på ditt vul idag?

• Emilotta
    Sofiali77: Åh vad härligt! spännande väntan nu=)

turtle01: fårstår verkligen att det inte kändes roligt men precis som Mustikka sa så kan det absolut hinna växa fram fler, hon fick ju massa ägg!!

A79: vad roligt med inskrivning!! hur mår du? har du mycket gravkänningar?

inväntande: härligt att vara ruvare! skriv gärna in dig i listan!
  • Emilotta

Underbart Mustikka! vad roligt, hoppas kunna göra dig sällskap snart=)

Välkomna alla nya! 

• Emilotta

Flyttar mig i listan för nu har jag tagit ÄLsprutan och väntar på ÄPSkrattande det råkade komma ut några droppar ur sprutan när jag tog av locket men hoppas det inte påverkar dosen. idag har jag haft stickningar i magen kring äggstockarna och brösten börjar göra ont. så nu ska jag bara ta det lugnt och hoppas att det inte är tecken på överstimmulering

Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Turtle01, första ivf. 

Väntar på ÄP/ET
    * Emilotta (första ivf)

Ruvar

*LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012

• Emilotta

Helvetiaaa: det är lättare om du kopierar listan och klistrar in i ett nytt meddelande istället för att citera inlägget. jag fixar nuGlad

Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 

Sprayar 

Sprutar
    * Turtle01, första ivf. 
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET
    * Emilotta (första ivf)
    * Tinzu (första IVF) 

Ruvar
    *LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79
    * vårt2012

• Emilotta

germany: vad spännande med två embryon tillbaka, kanske tvillingar då! hur kom det sig att du fick sätta tillbaka två? jag har upplevt att de är så negativa till det.

härligt att du är ruvare! 

• Emilotta

turtle: vad bra att det är dags för ÄP!!! 

jag har nyss kommit hem från ÄP och det blev 24 ägg! det gick bra. kändes bara som kraftig mensvärk på slutet och blev illamående på vägen hem men nu ligger jag i sängen och vilar=) har tid för återförande på onsdag. men skulle gärna vilja att de odlades till blasto istället!

• Emilotta

dom frågar inte om det utan vanligast är att om det är landstingsfinansierat så blir det inte blasto, för det är dyrare men med rätt förutsättningar så kan dom odla vidare. tror inte man får bestämma själv så det behöver nog inte bli nån beslutsångest=)

du ska inte vara rädd att det kommer göra så ont, dom är snabba med morfin om det känns för obehagligt=) 

just nu har jag dock ganska ont när jag går men jag var också väldigt stimulerad så det gör också att det kan kännas mer om jag förstod dom rätt.  

Svar på tråden IVF Umeå