drömmer om ett barn skrev 2013-03-01 17:25:38 följande:
Tinzu: Usch, förstår att du är besviken..

Det har blivit tokigt på många sätt när det gäller er och det är klart att det måste kännas som att allt är bortkastat. Gjorde ni vanlig IVF eller ISCI? Känns som att själva befruktningen borde bli problematiskt med tjockt skal. Hade ingen aning om att det kan hindra utvecklingen. Har inte vetat någonting om ämnet förrän idag.
Jag frågade om Trombyl vid 3:e återföringen men fick blankt nej. Denna gång fick vi det och jag plussade. Förstår inte varför inte alla får mediciner på en gång som uppenbarligen hjälper många att bli gravida.
Tänker på dig, måste vara en riktigt jobbig dag. Stor kram
jo allt känns så, som att dom stressat för att få det gjort för att tjäna mer pengar på oss eller något. Vi gjorde vanlig IVF, och det gick bra under befruktningen, tror det var kanske 6 eller 7 som blev befruktade, men bara 1 som klarade sig till blasto, och den såg normal ut, medans den vi fick isatt dagarna före hade tjockt skal, googlade lite och hittade någon på familjeliv som skrivit det så bra, kopierar in det
"Fredrik Ploman förklarade för mig att man gör AH för att underlätta celldelningen. Äggcellen ska ju dela sig ett antal gånger och på så sätt bryta igenom skalet. Men om skalet är för tjockt förhindras celldelningen och ägget/embryot dör. Därför tunnar man ut skalet vid AH. "
jag måste fråga om dom ens gjort något sånt, jag vet ju ingenting för tillfället.. så oinformerad
Trombyl har jag dock fått utskrivet och även Innohep då det går massor av blodproppar i släkten, så det var inga problem.. men däremot så har det varit fram och tillbaka ifall jag ska använda det eller inte.. först vid ET var det bara Innohep, vid FET så blev det Trombyl och Innohep, sen när jag blev gravid spontant så skulle jag inte ta något av det överhuvudtaget, och nu när vi fick reda på att det var ofostrig graviditet så fick jag då veta att jag ska ta Trombyl och proggisar från den dag jag eventuellt plussar igen..
tack så mycket! kramar