Behöver råd om hur få bebis att somna i sin egen säng
Folk på familjeliv gillar inte alls föräldrar som sovtränar sina barn eller som ej samsover
Jag är en sån där elak mamma som inte gillar att sova med mina barn brevid mig eller på mig så jag sovtränade mitt första barn och den andra gick det automatiskt med.
Jag började sovträna när sonen va 4 månader men visste också om att det kanske inte fungerar på ett sånt litet barn (6 månader är lättare). Om det inte hade funkat så hade jag väntat ett tag och sen försöka igen..
Största anledningen till att jag började sovträna var att sonen sov bra på natten men på dagarna så microsov han bara.. Jag ville förlänga sovtiden på dagarna sen va det även väldigt skönt att bara kunna lägga honom i sängen och han somnade själv.
Jag såg alltid till att vänta ut tröttheten tills han verkligen var jättetrött men akta så att det inte blir övertrötthet, då blir det bara svårare och lättare massa gråt. Jag aktiverade honom som attans
Jag brukade låta sonen somna vid bröstet och sedan väckte jag till honom lite, lite och sedan la jag honom i sin säng så somnade han om där. Det fungerade på kvällen..
På dagen så sjöng jag lite vid sängen och sen gick jag ut, ibland grät han lite och ibland inte. Jag lyssnade mycket till hans gråt. Va det jätteledsen så gick jag självklart in, om det bara va snyft så lät jag honom vara.