• jesus666

Begår invandrare fler våldtäkter?

Det surras överallt på nätet om invandrare och våldtäkter, hur ser sanningen ut? Jag har givetvis exakta siffror på detta, gällande våldtäkter 2010, svensk vs invandrare.. jag tänkte se om mönstret är desamma i denna tråd som man ser i övrigt på nätet.  Siffrorna kan jag skriva ut senare, kanske fler som har koll..

• Svar på tråden Begår invandrare fler våldtäkter?
  • Whitetrash86

exakta siffror är ju egentligen omöjligt att säga eftersom så många inte vågar anmäla just våldtäkter..
    Men med dom siffrorna som finns så tror jag nog att det är ganska så lika.

Mina egna erfarenhet med det hela.. (inte våldtäkt tack och lov) men pojkvänner som försökt att tvinga mig till sex.. så har 3 varit "svenska" och 1  "invandrare" och då har jag haft lika ungefär många av varje

• Esco

Jag pratade med en polis om detta för några år sedan som sa att överfallsvåldtäkter (alltså där offret och gärningsmannen inte känner varandra) oftare är invandrare.

Men när det däremot gäller våldtäkter i hemmet, exempelvis mellan fru och man så är det lika vanligt med invandrare som svenskar.

• RS89

ja det är ju väldigt svårt att veta då man faktiskt räknas som svensk när man får medborgarskap och dem flesta invandrare har ju det. jag tex kom hit för 12 år sen men i min pass står det nationalitet: svensk, samma sak hade det stått i polisregister ifall jag hade våldtagit något. fast jag är inte svensk då.

• jesus666

tänkte mer på fakta än att försöka gissa sig på något mörkertal för det är omöjligt.. Siffrorna gäller dömda i domstol för 2010, svenskar 147, invandrare lite fler på 166.. Sen är det ju som RS89 är inne på, blir lite omöjligt att veta det också. man kan säga att nästan en per dag döms för våldtäkt i sverige, det är rätt illa..

• Esco

Våldtäkt som våldtäkt. Det är ju lika hemskt oavsett vem som är offret och gärningsmannen. Kan inte för mitt liv förstå hur man kan tända på att tvinga till sig sex. Och stackars de människor som utsätts för det.

Tänker också på anhöriga till gärningsmännen. Som exempelvis Hagamannens sambo. Vilken tragedi att plötsligt en dag få veta att ens man, pappan till ens barn, våldtagit och misshandlat oskyldiga kvinnor i flera års tid.

Jag är den förlåtande typen och skulle finnas för mina syskon etc, i princip vad de än gjorde. MEN sexualbrott och brott mot barn hade jag nog aldrig kunnat acceptera att någon i min familj hade gjort sig skyldiga till.

Men vem vet?! usch och fy i alla fall.

• tomten är far till alla barn

Såhär skrev Aftonho...bladet 2005 innan de blev totalt verklighetsfrånvarande och började dölja invandrares brottsbenägenhet.

"Nästan hälften av alla gärningsmän är invandrare

Mannen som överfaller och våldtar är runt 30 år, arbetslös och rör sig i kriminella kretsar.

I hälften av de dömda fallen har han minst en utlandsfödd förälder."

källa: www.aftonbladet.se/nyheter/article327666.ab

Såhär skrev man 2000

9 invandrare av 10 000 jämfört med 2 svenskar av 10 000 registreras för våldtäkt. Överrepresentationen är därmed 4,5 gånger.

källa: wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

Med tanke på att det (än så länge) finns fler svenskar än invandrare i Sverige är det rätt dyster siffra inför framtiden då vi fortsätter den sinnessjuka kravlösa massinvandringen som om inget har hänt.
  • psak

En klar fingervisning ges ju även av vårt närmaste grannland i väst där man inte är lika kinkig med sanningen utan klart och tydligt rapporterar att utomeuropeer stått för samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo de senaste åren.

• jesus666
    psak skrev 2012-03-27 20:52:42 följande:
    En klar fingervisning ges ju även av vårt närmaste grannland i väst där man inte är lika kinkig med sanningen utan klart och tydligt rapporterar att utomeuropeer stått för samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo de senaste åren.
    så sant, men nu är ju detta fakta som man kan inhämta. massmedian i sverige är väl inte mycket att hurra över. låg kvalitet inom journalistyrket skulle jag säga.. 
  • RS89

ni får inte glömma, av allt snurr, att det inte handlar om att man ÄR invandrare, det handlar om hur man lever. citerar aftonbladet från länken http://www.aftonbladet.se/nyheter/article327666.ab

Arbetslöshet, dåligt boende, diskriminering, droger och en kriminell omgivning ökar risken att bli en siffra i våldtäktsstatistiken - både för svenskfödda och invandrare.

-Kulturella skillnader och religion som förklaring till våldtäkter är nonsens, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi.

-Eftersom invandrare är överrepresenterade i de mest utsatta grupperna i samhället syns de också i brottsstatistiken.

• jesus666
    RS89 skrev 2012-03-27 21:34:07 följande:
    ni får inte glömma, av allt snurr, att det inte handlar om att man ÄR invandrare, det handlar om hur man lever. citerar aftonbladet från länken www.aftonbladet.se/nyheter/article327666.ab

Arbetslöshet, dåligt boende, diskriminering, droger och en kriminell omgivning ökar risken att bli en siffra i våldtäktsstatistiken - både för svenskfödda och invandrare.

-Kulturella skillnader och religion som förklaring till våldtäkter är nonsens, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi.

-Eftersom invandrare är överrepresenterade i de mest utsatta grupperna i samhället syns de också i brottsstatistiken.

När det kommer till just våldtäkt tror jag mer på kulturella skillnader.. I många länder så är det ju fritt fram att våldta kvinnor, somalia är nog värst drabbat, ingen slump att de är aktiva även om de kommer utanför somalia, det är ju deras kultur..
Svar på tråden Begår invandrare fler våldtäkter?