• jesus666

Begår invandrare fler våldtäkter?

Det surras överallt på nätet om invandrare och våldtäkter, hur ser sanningen ut? Jag har givetvis exakta siffror på detta, gällande våldtäkter 2010, svensk vs invandrare.. jag tänkte se om mönstret är desamma i denna tråd som man ser i övrigt på nätet.  Siffrorna kan jag skriva ut senare, kanske fler som har koll..

• Svar på tråden Begår invandrare fler våldtäkter?
  • snedtak

Det låter inte orimligt att invandrare skulle vara övrepresenterade eftersom fler invandrare än etniska svenskar kommer från krigsdrabbade områden, växte upp i länder där exempelvis våldtäkt inom äktenskapet är lagligt osv. Däremot tror jag inte att det bör påverka vår inställning till invandrare eftersom en klar minoritet fortfarande våldtar. Risken för att bli våldtagen är störst i ett förhållande eller på en tillställning med alkohol och bekanta.

• tomten är far till alla barn
    snedtak skrev 2012-03-28 00:48:18 följande:
    Det låter inte orimligt att invandrare skulle vara övrepresenterade eftersom fler invandrare än etniska svenskar kommer från krigsdrabbade områden, växte upp i länder där exempelvis våldtäkt inom äktenskapet är lagligt osv. Däremot tror jag inte att det bör påverka vår inställning till invandrare eftersom en klar minoritet fortfarande våldtar. Risken för att bli våldtagen är störst i ett förhållande eller på en tillställning med alkohol och bekanta.
    Är det vad du skulle berätta till en tjej som redan blivit våldtagen av en invandrare.....Ja, men risken att det händer dig igen är inte så stor. Obestämd
  • och
    tomten är far till alla barn skrev 2012-03-28 01:19:36 följande:
    Är det vad du skulle berätta till en tjej som redan blivit våldtagen av en invandrare.....Ja, men risken att det händer dig igen är inte så stor. Obestämd
    Det absolut bästa hade ju varit att kunna säga att det inte kommer att hända igen, någonsin. Fast då hade vi behövt utvisa alla män, och också en del kvinnor.

Alltså, den här sortens trådar är synnerligen komiska. Är det ingen som vill ligga med er eller? Och så är ni sura för att invandrare kommer hit och våldtar? Kan ni inte boka in er på thai-massage eller något istället?   
    The hard way is the right way.
    och skrev 2012-03-28 01:36:48 följande:
    Det absolut bästa hade ju varit att kunna säga att det inte kommer att hända igen, någonsin. Fast då hade vi behövt utvisa alla män, och också en del kvinnor.

Alltså, den här sortens trådar är synnerligen komiska. Är det ingen som vill ligga med er eller? Och så är ni sura för att invandrare kommer hit och våldtar? Kan ni inte boka in er på thai-massage eller något istället?   
    Komisk? Tycker du snarare är sorglig som gör narr av kvinnor som blivit hänsynslöst våldtagna. Sverige är det land med högst våldtäktsstatistik i Europa. Och personer som dig som rycker på axlarna och försöker göra sig lustig över situationen. Man får hoppas att du inte själv blir indragen i ett buskage någon gång och utsättas för den sorts grymheter en våldtäkt innebär och efter vacklandes hem med blödande anus eller vagina, ska vi se hur komisk du finner sådana här diskussioner då?
  • Ramborg Persdotter

Jag blir ganska ledsen över att min upplevelse av sexuellt våld offras på den politiska korrekthetens altare. Jag har blivit våldtagen av en invandrarman under knivhot. Han fick fyra år, men slapp ut efter halva tiden. ...och jag råkade ut för en ett försök till våldtäkt i en park, av en invandrarman. All statistik visar också på att invandrarmän är överrepresenterade vad gäller sexuellt våld. 

Ramborg Persdotter skrev 2012-03-28 01:52:27 följande:
    Jag blir ganska ledsen över att min upplevelse av sexuellt våld offras på den politiska korrekthetens altare. Jag har blivit våldtagen av en invandrarman under knivhot. Han fick fyra år, men slapp ut efter halva tiden. ...och jag råkade ut för en ett försök till våldtäkt i en park, av en invandrarman. All statistik visar också på att invandrarmän är överrepresenterade vad gäller sexuellt våld. 
    Kan bara beklaga din smärta och den hemska upplevelse du fått utstå. Kan också beklaga att det finns personer som "och" som ovan finner det hela "komiskt" så undrar man vilken slags vidrig människosyn hon har.
  • Ramborg Persdotter
    tomten är far till alla barn skrev 2012-03-28 02:05:53 följande:
    Kan bara beklaga din smärta och den hemska upplevelse du fått utstå. Kan också beklaga att det finns personer som "och" som ovan finner det hela "komiskt" så undrar man vilken slags vidrig människosyn hon har.tt
    Tack Tomten. Jag är så klart medveten om att  sexuellt våld utförs även av etniska svenskar, men att invandrarmän är överrepresenterade vad gäller våldtäkt kan väl inte vara något nytt längre. ...här på FL får jag nog snart höra att jag blev våldtagen och misshandlad pga socioekonomiska orsaker eller något annat flum. Hade jag en kort kjol kanske? ...eller något något annat som fritar invandrarmannen från ansvar...
  • overdose
    snedtak skrev 2012-03-28 00:48:18 följande:
    Fråga kvinnorna här om vad de är mest rädda för, att ta sig hem ensamma på natten, eller att sitta hemma och klappa katten.

Orsaken till att det begås fler våldtäkter inom förhållanden är ju i första hand för att kvinnor tillbringar så otroligt mycket mer tid i sådana situationer. Som jag skrev i en annan tråd, en vanlig tjej befinner sig kanske i hemmet långt över 70 timmar i veckan, men bara några ytterst få minuter i verkliga högrisksituationer.

Och många försiktiga tjejer tillbringar kanske i princip ingen tid alls i sådana situationer, för de går till krogen tillsammans och går inte heller ensamma hem.

På lite samma vis är det nog med alkoholen och de bekanta, även om riskerna där förstås är avsevärt högre än om man sitter hemma. Men festande är för många nog oftast tillsammans med bekanta. Den stora faktorn där tror jag är alkoholen.

De olika sexualbrottsmönstren spelar roll. För några veckor sedan räknade jag lite enkelt på tillgänglig statistik och kom fram till att det är tiotusentals kvinnor som har råkat ut för sådant här på grund av invandringen och invandringspolitiken. Flera av offren är förstås också invandrare, men det blir ju inte trevligare för det.

Men mångfalden är inskriven i grundlagen, och någon ändring på nuvarande politik är inte i sikte. Som ett resultat förändras statistiken, och propagandan blir allt mer skruvad, och nyspråket breder ut sig. Ta en titt på Lisa Magnussons krönika i Metro som ett exempel. Våldtäkt beskrivs med en eufemism som, "beter sig illa".
  • splink
    och skrev 2012-03-28 01:36:48 följande:
    Ellerhur.
    Själv blev jag våldtagen av en etnisk svensk. En rik jäkla knös som lever på pappas pengar. Alldeles blond och arisk. Det var heller ingen trevlig upplevelse. Men själv har jag  fått höra att jag ska vara glad för det, att det var just han om det nu skulle hända. Att det jag varit med om inte är lika hemskt, för han är ju iallafall snygg och trevlig. Jaha?!  
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • overdose
    splink skrev 2012-03-28 09:17:49 följande:
    Ellerhur.
    Själv blev jag våldtagen av en etnisk svensk. En rik jäkla knös som lever på pappas pengar. Alldeles blond och arisk. Det var heller ingen trevlig upplevelse. Men själv har jag  fått höra att jag ska vara glad för det, att det var just han om det nu skulle hända. Att det jag varit med om inte är lika hemskt, för han är ju iallafall snygg och trevlig. Jaha?!  
    ... Du kanske skulle ha tackat också?
    Ja, en del resonerar så otroligt konstigt.
Svar på tråden Begår invandrare fler våldtäkter?