snedtak skrev 2012-03-28 00:48:18 följande:
Det låter inte orimligt att invandrare skulle vara övrepresenterade eftersom fler invandrare än etniska svenskar kommer från krigsdrabbade områden, växte upp i länder där exempelvis våldtäkt inom äktenskapet är lagligt osv. Däremot tror jag inte att det bör påverka vår inställning till invandrare eftersom en klar minoritet fortfarande våldtar. Risken för att bli våldtagen är störst i ett förhållande eller på en tillställning med alkohol och bekanta.
Fråga kvinnorna här om vad de är mest rädda för, att ta sig hem ensamma på natten, eller att sitta hemma och klappa katten.
Orsaken till att det begås fler våldtäkter inom förhållanden är ju i första hand för att kvinnor tillbringar så otroligt mycket mer tid i sådana situationer. Som jag skrev i en annan tråd, en vanlig tjej befinner sig kanske i hemmet långt över 70 timmar i veckan, men bara några ytterst få minuter i verkliga högrisksituationer.
Och många försiktiga tjejer tillbringar kanske i princip ingen tid alls i sådana situationer, för de går till krogen tillsammans och går inte heller ensamma hem.
På lite samma vis är det nog med alkoholen och de bekanta, även om riskerna där förstås är avsevärt högre än om man sitter hemma. Men festande är för många nog oftast tillsammans med bekanta. Den stora faktorn där tror jag är alkoholen.
De olika sexualbrottsmönstren spelar roll. För några veckor sedan räknade jag lite enkelt på tillgänglig statistik och kom fram till att det är tiotusentals kvinnor som har råkat ut för sådant här på grund av invandringen och invandringspolitiken. Flera av offren är förstås också invandrare, men det blir ju inte trevligare för det.
Men mångfalden är inskriven i grundlagen, och någon ändring på nuvarande politik är inte i sikte. Som ett resultat förändras statistiken, och propagandan blir allt mer skruvad, och nyspråket breder ut sig. Ta en titt på Lisa Magnussons krönika i Metro som ett exempel. Våldtäkt beskrivs med en eufemism som, "beter sig illa".