• jesus666

Begår invandrare fler våldtäkter?

Det surras överallt på nätet om invandrare och våldtäkter, hur ser sanningen ut? Jag har givetvis exakta siffror på detta, gällande våldtäkter 2010, svensk vs invandrare.. jag tänkte se om mönstret är desamma i denna tråd som man ser i övrigt på nätet.  Siffrorna kan jag skriva ut senare, kanske fler som har koll..

• Svar på tråden Begår invandrare fler våldtäkter?
  • splink
    overdose skrev 2012-03-28 09:29:30 följande:
    ... Du kanske skulle ha tackat också?
    Ja, en del resonerar så otroligt konstigt.
    Ja ellerhur. Vissa tyckte att det var lika bra att jag inte anmälde, för att inte utsätta MIG för pinsamheter. Han kom ändå från en fiiin familj, och han som är så snygg och trevlig och social behöver ju faktiskt inte våldta för att få ligga. Kräks Ingen skulle tro mig ändå. 
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • snedtak
    Åsiktsförtryck skrev 2012-03-28 11:58:23 följande:
    Nämn ett enda vettigt argument att det inte bör påverka vår inställning till invandrare ? Detta "tänkande" är så fullständigt idiotiskt så jag finner inte ord, Det är 100% klarlagt via statistik och fakta att 25% av tex sydafrikaner har någon gång begått en våldtäkt, Tar vi då in 10.000 Sydafrikaner har vi då alltså 2.500 potentiella våldtäktsmän här, Kontentan bör vara ett totalstopp av Sydafrikansk invandring oavsett om 7.500 inte våldtar,

Här är lite smickrande info ang entreprenörerna och nybyggarna ifrån sydafrika

www.aftonbladet.se/debatt/article10247400.ab

Det är även 100% klarlagt att all MENA-invandring innebär en enorm nettokostnad för samhället som hade kunnat läggas på vettigare saker som tex skola och äldreomsorg. Listan kan göras lång när det gäller dom negativa konsekvenserna som mass-MENA-invandring medför , kriminalitet,arbetslöshet,lönedumpning,segregation osv osv

Om man inte tycker det är skäl nog att ha en kristisk hållning till invandring och invandrare så är man antingen en självdestruktiv idiot eller så väljer man att blunda och stoppa huvudet i sanden.

Och hur man ens för en sekund kan överväga att lägga en röst på något av sjuklöverpartierna övergår mitt förstånd när man mer el mindre har facit på hur fruktansvärt förödande för samhället det är, Land efter land i Europa deklarerar att mångkulturen har varit ett stort misslyckande och att man nu går åt ett annat håll - Senast England.

Även i Sverige är mångkulturen ett extremt misslyckande trots att vi bara är i startskedet, Dags att öppna ögonen innan det är försent, Rösta rätt 2014 ! Låt inte naivitet få rasera tryggheten och välfärden som svenskar har byggt upp under decennier.
    För att det skadar fler än det hjälper. Det är fortfarande väldigt liten andel av alla invandrare som begår en våldtäkt. Män med finskt påbrå är överrepresenterade i brottsstatistiken, men det gynnar ändå ingen att behandla alla med finska föräldrar som brottslingar för det.
  • splink
    snedtak skrev 2012-03-28 16:02:17 följande:
    För att det skadar fler än det hjälper. Det är fortfarande väldigt liten andel av alla invandrare som begår en våldtäkt. Män med finskt påbrå är överrepresenterade i brottsstatistiken, men det gynnar ändå ingen att behandla alla med finska föräldrar som brottslingar för det.
    Håller med! 
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • yimby

I statistiken sätter man "svenskfödd" som värdetal 1.

SEXUALBROTT (6 kap. BrB) * Våldtäkt/försök till våldtäkt - överrepresentation av utrikes födda är 5.0

Ville kolla finländarna, de räknas ju oftast in bland nordbor, och där är överrepresentationen 1.4. 

Jag har finskt påbrå, har faktiskt inga problem alls av att veta att mina manliga släktingar skulle, statistiskt sätt, vara mer våldtäktsbenägna än svenskar. Jag vill bara ha statistik, inget annat. Slutsatser kan jag dra själv.
  • puss

finns det nån kategori (och det finns det) som begår fler våldtäkter än andra så är det MÄN. det är den första urskiljingen man borde göra.

Easy cum easy go
  • yimby
    puss skrev 2012-03-31 17:52:37 följande:
    finns det nån kategori (och det finns det) som begår fler våldtäkter än andra så är det MÄN. det är den första urskiljingen man borde göra.
    Det har du rätt i, men just den här TS tog inte upp frågan om kvinnor eller män våldtar oftare.

Anledningen till att brottsrapporter ens tar upp såna här urskillningskriterier är väl främst för att se om motiven bakom invandring, tidspunkt, mottagande, andra generationen, etc. syns i statistiken roll för brottslighet.
    Svaret är: Ja, det gör det.
    Då kan man undersöka varför. Utan statistik blir det oftast bara felgissningar, ofta till berörda gruppers nackdel.
  • puss
    yimby skrev 2012-03-31 18:04:45 följande:
    Det har du rätt i, men just den här TS tog inte upp frågan om kvinnor eller män våldtar oftare.

Anledningen till att brottsrapporter ens tar upp såna här urskillningskriterier är väl främst för att se om motiven bakom invandring, tidspunkt, mottagande, andra generationen, etc. syns i statistiken roll för brottslighet.
    Svaret är: Ja, det gör det.
    Då kan man undersöka varför. Utan statistik blir det oftast bara felgissningar, ofta till berörda gruppers nackdel.

nä, den här ts:ens syfte var ju tydligt.
    Easy cum easy go
  • yimby

Min man har ett brottsbenäget ratio på 2,6...tydligen, då. Känner mig faktiskt inte "tiltad" av det.

• villhaenliten

Det är egentligen inte aktuellt att ens tala om "invandrares" brottslighet eftersom invandrare är en så heterogen grupp. Vissa grupper är inte överrepresenterade alls och andra är kraftigt överrepresenterade. Detta tros - som rapporten ovan visar - ha både kulturella och sociala orsaker.

• villhaenliten

När det gäller våldtäkt har jag för mig att regelrätta överfall på främmande kvinnor i de flesta fall begås av män som är psykiskt sjuka eller störda på något sätt, oavsett härkomst. Detta är också den ovanligaste formen av våldtäkt. Det vanligaste är ju att förövaren är en partner, före detta partner eller bekant. Här blir det desto svårare att bortse från kultur och kvinnosyn, särskilt när det gäller gruppvåldtäkter och sådana som sker i samband med fest och alkohol. Som det hemska fallet i Mariannelund nyligen.

Som någon skrev tidigare - detta handlar om män med rötter i BETYDLIGT mer patriarkala länder än Sverige, där våldtäkt ibland används som stridsmedel eller medveten kränkning av en släkt, där det inte alltid ses som våldtäkt om det sker inom äktenskapet (och absolut inte om kvinnan var "lättklädd och flörtig" eller dylikt). Om etniska svenskar våldtar pga patriarkala strukturer, torde det vara ganska givet att våldtäktsmän från andra länder, gör det i ännu högre grad. Vilket statistiken också pekar på (även om det självklart fortfarande bara är en minoritet som våldtar). 

• Gert

Ja, det gör dom. Sexualbrott har visat sig vara genetiskt betingat enligt ny svensk forskning.

www.svd.se/nyheter/inrikes/sexbrott-vanligare-i-vissa-familjer_4470391.svd

ki.se/nyheter/sexbrottslighet-vanligare-i-vissa-familjer

Sen finns det statisk som visar att våldtäkter har ökat i samma takt som asylinvandringen har ökat.

i.imgur.com/sBiCrZS.jpg

Som om inte det vore nog har Sverige värre problem med våldtäkter än vad Indien har. Indien har 4 våldtäkter per 100 000 kvinnor, medan Sverige har mer än 130.

www.svt.se/nyheter/utrikes/indisk-minister-om-valdtakter-ar-varre-i-sverige

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Ankissen

Här är BRÅs rapport, för den som är intresserad av att gräva ner sig i det finska spåret. Jag har använt den i undervisningen på gymnasiet. Till exempel visar den att svenskar är överrepresenterade i brottsstatistiken i Danmark. Hur många svenska män begår inte sexbrott i Thailand till exempel? Kanske är man överlag mer benägen att följa lagar i sina egna länder, åtminstone verkar det vara så för oss svenskar. 

www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html

• highcry
    Gert skrev 2015-05-24 12:20:31 följande:

Ja, det gör dom. Sexualbrott har visat sig vara genetiskt betingat enligt ny svensk forskning.

www.svd.se/nyheter/inrikes/sexbrott-vanligare-i-vissa-familjer_4470391.svd

ki.se/nyheter/sexbrottslighet-vanligare-i-vissa-familjer

Sen finns det statisk som visar att våldtäkter har ökat i samma takt som asylinvandringen har ökat.

i.imgur.com/sBiCrZS.jpg

Som om inte det vore nog har Sverige värre problem med våldtäkter än vad Indien har. Indien har 4 våldtäkter per 100 000 kvinnor, medan Sverige har mer än 130.

www.svt.se/nyheter/utrikes/indisk-minister-om-valdtakter-ar-varre-i-sverige

Och fortfarande så "hjälper" man kvinnor att bli våldtagna genom att bedriva en sinnessjuk invandringspolitik.

• greesgd

Man kan vända på frågan. Begås det olika antal våldtäkter om man jämför i olika länder. Då är svaret JA. Lite fler i Botswana än i Norge tex.

Lustigt eller hur. Det måste vara något i ozonskiktet ovanför vissa länder, för det handlar ju inte om kulturskillnader som kan transporteras över landsgränder...neej då.

• Progressiv

Nej, globalt sett gör de inte det.

• Tom Araya

En forskargrupp vid Lunds universitet (ledd av Kristina Lundquist) har gjort en studie om våldtäkter i Sverige baserat på vad som framkommit om gärningsmän i samtliga fall (3039) då dessa har dömts under tidsperioden 2000-2015.  

-Ca 60 % av kända gärningsmän är första eller andra generationens invandrade.

-Nästan hälften av gärningsmännen är födda utomlands.

-Drygt 45 % hade tidigare begått våldsbrott.

-Nästan 37 % var dömda för brott mot egendom, såsom stöld, förstörelse mm.

-32,5 % gick på någon form av bidrag.

-Nästan 16 % hade minst en form av psykisk störning.

-Ca 20 % hade någon form av kemiska missbruksproblem.

Det finns flera artiklar om detta, varav vissa bakom betalvägg.
    Googla på det fetstilade ovan och du skall finna, om du vill läsa mer.

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2023-06-03 02:12:02 följande:

En forskargrupp vid Lunds universitet (ledd av Kristina Lundquist) har gjort en studie om våldtäkter i Sverige baserat på vad som framkommit om gärningsmän i samtliga fall (3039) då dessa har dömts under tidsperioden 2000-2015.  

-Ca 60 % av kända gärningsmän är första eller andra generationens invandrade.

-Nästan hälften av gärningsmännen är födda utomlands.

-Drygt 45 % hade tidigare begått våldsbrott.

-Nästan 37 % var dömda för brott mot egendom, såsom stöld, förstörelse mm.

-32,5 % gick på någon form av bidrag.

-Nästan 16 % hade minst en form av psykisk störning.

-Ca 20 % hade någon form av kemiska missbruksproblem.

Det finns flera artiklar om detta, varav vissa bakom betalvägg.
    Googla på det fetstilade ovan och du skall finna, om du vill läsa mer.

Drygt 46 % ska det vara.
Svar på tråden Begår invandrare fler våldtäkter?