Foglossning efter förlossning
Hej
Någon mer än mig som fortfarande känner av foglossning/beckenbesvär? Det har nu gått ett halvår och jag har fortrarande ont. Hur blir man av med det? Någon som vet?
Hej
Någon mer än mig som fortfarande känner av foglossning/beckenbesvär? Det har nu gått ett halvår och jag har fortrarande ont. Hur blir man av med det? Någon som vet?
Jag hade mer foglossning efter förlossningen än innna. min bm sa att det beror på att allt ska dra ihop sig. Hon sa också att upplever man stora besvär efter 6 mån bör man kontakta sjukgymnast, upplever besvär efter ett år ska man också kontakta sjukgymnast. Så det är kanske det du ska göra.
Min yngsta är 2 år och 3 månader, jag har fortfarande stora besvär och använder bla värktebletter och vissa dagar även kryckor. I mitt fall så är det konstaterat att jag aldrig kommer bli helt bra.
Ja det borde jag göra. Får för mig att jag bara kommer få en massa tips som jag redan vet, men inget som gör att det försvinner. Jag vill ju kunna gå snabbt igen, börja träna och anstränga kroppen, inte känna mig som en gammal tant.
jag har besvär än sen min yngsta kom. hon är nu 3½ år. har börjat gå över till ett knä pga en nerv är i kläm. så tror jag får ha dom här besvären längre. det kommer och gå..
Jag har fortfarande ont efter 16 månader.. men så länge jag gymmar minst två dagar i veckan så går det mycket bättre. Kan bära min son och gå i trappor, det kan jag knappt annars! Har fått ett program av en personligtränare plus att jag cyklar på träningscykel eller kör crosstrainer. Det har gjort underverk på min kropp.
Sjukgymnast har inte min bm pratat om ens, konstigt..
Jag hade rejäl foglossning tills jag slutade amma (15månader). Då blev det bättre men inte bra.
Hade börjat misströsta rejält men nu är det rätt OK faktiskt, inte värre än mitt trasiga knä
Dr Mupp, vad gör du för övningar? Är också överrörlig och har foglossning fortfarande 7 mån efter förlossningen.