• Dr Mupp

Foglossning efter förlossning

Min yngsta är 2 år och 3 månader, jag har fortfarande stora besvär och använder bla värktebletter och vissa dagar även kryckor.  I mitt fall så är det konstaterat att jag aldrig kommer bli helt bra.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    pennyson skrev 2012-04-02 21:07:27 följande:
    Tyvärr besitter ju bm olika kunskaper om diverse saker. Nu vet jag inte alls vad en sjukgymnast rekommenderar, gissar träning av något slag, och tränar gör du ju redan så du kanske ändå inte kan få någn hjälp av en sjukgymnast Skrattande
    Jag går hos sjukgymnast. I mitt fall handlar träningen mycket om att jobba upp en stabilitet i rygg och magmuskler, detta för att de ska kunna hjälpa till att hålla mitt instabila överrörliga bäcken på plats. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Vitsippa34 skrev 2012-04-06 22:37:57 följande:
    Dr Mupp, vad gör du för övningar? Är också överrörlig och har foglossning fortfarande 7 mån efter förlossningen.
    På gymmet är det mycket rygg och magmuskelövingar med låg vikt. 

Hemma bollträning och Yoga.

Snart får jag hem en motionscykel också för att träna mer konditon.

MBT-skor hjälper en del också. Ger bättre hållning vilket sliter mindre på bäckenfogarna.  Just hållning är viktigt att träna. 

Sen så använder jag de hjälmedel som finns. Har en TENS och värktabletter utskrivna. Har även kryckor för de dagar då jag är riktigt dålig (vid mens). 
  • Dr Mupp

Sen jag slutade amma har problemen minskar mycket så hormoner påverkar helt klart. Har inge behövt kryckor alls sen jag slutade amma för sex månaders sen. Bra är jag inte, men nu är det ok. Jag kan leva med det.

Svar på tråden Foglossning efter förlossning