Ngn mer som känner besvikelse över hur förlossningen blev?
Känner igen besvikelsen.
Jag trodde käckt att moder natur klurat ut allt åt en och var inte ett dugg bekymrad över förlossningen. Snacka om att jag fick en rak höger av realitycheck...
07 Måndag: värkarna startar, kommer med 7-30 min mellanrum. Mår illa, kan inte äta ordentligt, sover knappt till:
20.00 Onsdag: Står inte ut mer, helt slut. Åker in till förlossningen. Öppen 1 cm. Får två Citodon med orden "åk hem och sov". Sover inte en blund. Har värkar var 6-7 minut hela natten
07.10 Torsdag. Sambon ringer förlossningen med orden: Ni måste göra något, hon lan inte ha såhär ont! Jag vrålar att jag måste till annat sjukhus om de har fullt. Får komma in. 09.00 Hinnorna tas, allt sätts igång, Lustgas, bad, EDA. Hysteri och dödsångest fram till:
00.23 Fredag. Dottern föds, andas inte, tas iväg, kommer igång. Moderkakan vägrar komma ut, måste opereras. Ligger på uppvaket helt ensam, ingen info, ingenting i 3 timmar. Begär att få träffa min man och dotter. Tar 1 timme till.
Fan jag känner hur bitter jag är över det nu när jag skriver. Alla snackar om den härliga stunden precis efteråt, man ska få några lyxiga mackor tydligen, det fick inte vi. Allt var bara helt fruktansvärt och jag hade ångest, var superstressad och helt stissig. Amningen funkade inte, åkte hem men fick mjölkstockning och skitbemötande på gynakuten efteråt. Återbesöket var felbokat och nä, FAN, hela tiden efteråt var FRUKTANSVÄRD.
Jag kommer bli andragångsföderskan från hell alltså. Kommer inte ta lika mycket skit som jag gjorde första gången....