Enniie skrev 2012-04-24 13:59:30 följande:
Som sagt innan. Bebisen får ju allt den behöver, det är ju jag som får gå utan. Min förra läkare gav mig mer eller mindre bara lyckopiller, och sen var det bra med det. Men min nya Bm och jag, försöker hitta lösningar. Personer som kan hjälpa till. Alltså, på sjukhuset. Nej, inte ens när jag var uttorkad vart jag inlagd. Dom skicka hem mig med två näringsdrycker och sa att jag måste dricka mer vatten. No shit sherlock. Om man ändå kunde. Då har jag två alternativ. Antingen dricker jag mycket mera vatten, och går och blir mätt på det och inte äter, eller så småäter jag när jag kan, och dricker vatten när jag är törstig. Det är ju att välja mellan pest och kolera. Jag har försökt peta i mig lite jordgubbar idag för att få i mig lite järn, men det är ju lättare sagt än gjort. Jag orkar egentligen inte. Men jag måste. Som jag sa innan, det är barnen som sporrar mig.
Varifran far bebisen allt den behover om du inte ater normalt? Jag forstar inte hur svenska lakare tanker faktiskt. Googla "malnutrition in pregnancy" och las, det finns faktiskt stora risker om man inte ater ordentligt under graviditeten. Jag vet for jag sjalv blev inlagd nar jag kraktes helatiden under graviditeten (utomlands). Jag skulle KRAVA att fa hjalp om jag vore du, det ar inte klokt att de ignorerar en gravid kvinna som har sa svart att fa i sig naring.