Enniie skrev 2012-05-11 00:43:40 följande:
Mancay: Tack för att du delar med dig med din berättelse! Det var en liten solskenshistoria iallafall, vilket gör att man inte helt tappar hoppet...
Förövrigt så har min envisa huvudvärk äntligen släppt efter att mannen igår köpte hem treo och gav mig massage, vilket i sin tur ledde till att jag kunde äta lite bättre idag.
Men nu sitter man med ångest igen. Vet dock inte varför, men det gör jag oftast inte...
Fick även samtal från min underbara mvcpsykolog idag, som berättade att hon ringt ätstörningsenheten idag och försökt få in mig där, men dom totalvägrade, såklart.
Dock så avslutade hon samtalet med att säga; "-Men jag kommer inte ge upp hoppet på dig, du har mått så dåligt under en sådan lång tid, så jag ska göra allt jag kan för att du ska få rätt hjälp".
Snacka om att jag blev grinfärdig när hon sa det. I ett år har jag kämpat. I ett år har jag fått leva utan mat. I ett år har jag dagligen mått illa, haft hjärtklappning och gråtit av utmattning, just för att INGEN tagit mig på allvar eller lyssnat på mig.
Trots att jag i dagsläget faktiskt inte ser positivt på framtiden, så har man ändå en uns hopp kvar när man träffar människor som faktiskt lyssnar och förstår en. Att man är inte galen. Att man inte vill leva såhär, när man "bara" är 23 år gammal.
Just nu känner jag mig bara så totalt utmattad. Jag är arg och ledsen på mig själv och den ohållbara situation jag har hamnat i, och som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Jag blir arg på mig själv som låter allt detta drabba min familj, mina små barn, som förtjänar (egentligen) en bättre mamma. En frisk mamma, som orkar, som är glad och inte irriterad konstant.
Senast ikväll tänkte jag helt ärligt lämna familjen. Inte för att jag inte orkar, utan för att jag anser att dom förtjänar bättre. Men samtidigt så vill jag inte bara ge upp, hur hemsk det än är.
Ja.. Tänk så underbart och fördjävligt livet kan vara på en och samma gång...
För det första så är du en jätte BRA mamma, glöm aldrig det.
Jag vet hur du känner, för jag önskar ibland att mina barn skulle ha en bättre mamma när man har sina dagar när orken inte finns,
men både dina i mina barn vet att vi älskar dom. Dom far inte illa-även om vi tycker att vi försummar dom mellan varven.
Jag har funderat många gånger jag med på att lämna min sambo, å låta han ta hand om barnen.
Men helt ärligt-inte blir nått bättre utav det.
Snarare tvärtom för alla.
Jobbigt när man hamnar i sina svackor o allt känns så tungt o meningslöst
Men vi ska kämpa-inte låta ångesten, oron o våra matproblem få ta över våra liv.
Det sista vi ska göra är att tappa hoppet
Du verkar ha en jätte bra barnmorska som ser dina problem, hoppas verkligen att hon kan hjälpa dig att få den hjälp du behöver.
Jag har en fin läkare jag med-han vill mitt bästa det märker man.
Varje gång jag har träffat han så ger han mig en kram innan jag går o säger att jag kommer att bli bra inom snar framtid.
Han skriver remisser o skickar mig på olika behandlingar utan att tveka.
Först kbt behandling o nu ska jag till en ätstörnings klinik.
Jag tänker på dig, hoppas din ångest inte är så stark i dag så att du kan få en bra dag.
Själv så är jag väldigt orolig, panik attackerna kommer o går.
Vet inte varför-såå jobbigt
Många styrke kramar till dig