• Meriah06

Någon som plussat sent?

Som rubriken lyder, finns här någon som plussat sent? Och är det vanligt? Är idag på bim + 6 men har fått två negativa test. Mår jätteilla flera ggr om dagen, har ont i magen å brösten har börjat ömma. Igår kunde jag inte gå upp ur sängen i 2 timmar för jag var så nära att kräkas.

• Svar på tråden Någon som plussat sent?
  • pilli
    Filifjonkan03 skrev 2012-05-10 19:03:24 följande:
    Då är vi på samma dag! Är också på BIM+6 idag. Har känt mig sjukt trött de senaste två dagarna och mår illa till och från med molande värk. Känner också igen den där bubblande känslan! Lite stickande emellanåt. Åh vad jag hoppas att vi hade detsamam och att det är positivt! När testade du sig senast? När ska du våga göra det igen? Jag ska hålla mig till söndag tror jag
    Ja, samma här! Hoppas på plus för oss! :) Jag testade mig igår, en kompis tyckte jag skulle göra det :P Men det var negativt.. Jag kommer nog vänta några dagar (om jag lyckas hålla mig vill säga! haha) 
    När testade du dig senast? :) 
  • Filifjonkan03

Nu har mensen kommit. En vecka efter beräknad tid kom den. Har ju mått helmysko senaste tiden, men det kanske var för att det tog lite extra tid för den att komma igång. Ska gå och köpa vin till ikväll i allafall så jag inte blir deppig. Och brieost!

• Amazed
    Filifjonkan03 skrev 2012-05-11 14:33:46 följande:
    Nu har mensen kommit. En vecka efter beräknad tid kom den. Har ju mått helmysko senaste tiden, men det kanske var för att det tog lite extra tid för den att komma igång. Ska gå och köpa vin till ikväll i allafall så jag inte blir deppig. Och brieost!
    Typiskt att mensen kom :(

Här är jag på BIM+2 nu, ingen mens och ingen mensvärk.. Men lite lite molvärk fortfarande och ömmande bröst, plus en trötthet som är..  ja jag vet inte vad, men det kan bero på förkylningen jag har nu också.
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-13 11:30:19 följande:
    Typiskt att mensen kom :(

Här är jag på BIM+2 nu, ingen mens och ingen mensvärk.. Men lite lite molvärk fortfarande och ömmande bröst, plus en trötthet som är..  ja jag vet inte vad, men det kan bero på förkylningen jag har nu också.
    Har du testat du? Håller tummarna!
    pilli skrev 2012-05-11 16:45:57 följande:
    Usch då :/ Drick lite för mig med vettja! ;)
    Drack för dig både i går och i fredags ;-D
  • Amazed
    Filifjonkan03 skrev 2012-05-13 17:01:50 följande:
    Har du testat du? Håller tummarna!

Drack för dig både i går och i fredags ;-D
    Har testat, men bara negativt än så länge.. Men mensen håller sig fortfarande borta och jag har inte mensvärk än heller. Så hoppet finns fortfarande :)
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-13 20:21:02 följande:
    Har testat, men bara negativt än så länge.. Men mensen håller sig fortfarande borta och jag har inte mensvärk än heller. Så hoppet finns fortfarande :)
    Håller tummarna!
  • Amazed
    Filifjonkan03 skrev 2012-05-14 21:30:38 följande:
    Håller tummarna!
    BIM+4 idag.. Hade mensvärk i förmiddags, men som försvann sen. Ingen mens, men inte heller något positivt grav.test.
  • pilli

Min mens kom också i fredags.. Snacka om att jag blev förvånad då jag alltid haft regelbunden.. :O

• Filifjonkan03
    pilli skrev 2012-05-15 14:43:55 följande:
    Min mens kom också i fredags.. Snacka om att jag blev förvånad då jag alltid haft regelbunden.. :O
    Tråkigt! Då ligger du och ja i precis samma fas nu. Så trist när man liksom blivit lite inställd på att det faktiskt kan vara något och sen få beskedet liksom en käftsmäll! Men men.. vi kan bara bita ihop och köra igen.

Kroppen känns lite mysko än... liksom värker nere i höger sida nästan hela tiden. Ungefär som mensvärk/ägglossning.
  • Amazed

pilli: vad trist att mensen kom.. uscha :(

Jag ljög för er igår, jag var inte alls på BIM+4 igår.. men idag är jag det, haha. Konstig molvärk, ingen mens och inget positivt grav.test.

• Amazed

Fortfarande ingen mens.. Men fortsatt ömmande bröst och molvärk som känns "djupare" och mer ilande än tidigare. Och såklart inget positivt graviditetstest än..

Morgonens test.. BIM+4

• Starbaby
    Amazed skrev 2012-05-15 21:25:00 följande:
    Fortfarande ingen mens.. Men fortsatt ömmande bröst och molvärk som känns "djupare" och mer ilande än tidigare. Och såklart inget positivt graviditetstest än..

Morgonens test.. BIM+4

Jag testade positivt först bim +3 väldigt svagt.
  • alynda

Man kan nog tyvärr dra den slutsatsen att om hormonnivåerna är tillräckligt höga för att ge graviditetssymptom, så är de det också för att ge utslag på testen.

Jag brukar plussa på BIM +2 eller +3, och har inga symptom alls innan. Det skulle i så fall vara "uteblivna mens-symptom", som att flytningarna inte upphör.

• syntharen

Ni som plussat sent, stämde BF-datumet sedan? Jag menar hade ni ÄL det datum ni trodde, eller kan det ha varit senare och det var därför ni plussade sent?

• Starbaby
    alynda skrev 2012-05-18 14:11:20 följande:

Man kan nog tyvärr dra den slutsatsen att om hormonnivåerna är tillräckligt höga för att ge graviditetssymptom, så är de det också för att ge utslag på testen.

Jag brukar plussa på BIM +2 eller +3, och har inga symptom alls innan. Det skulle i så fall vara "uteblivna mens-symptom", som att flytningarna inte upphör.

Nejdå, inte alls, jag hade en massa symptom från dagen efter att ägget lossnat men testade positivt bim +3. Har alltid plussat sent med mina. Jag har spytt, mått illa, spända bröst, yrsel, finnar, molvärk osv och ändå negativt på stickan.
  • FHK

Ni som plussat sent, hur lång cykel har ni? Kan det ha med det att göra kanske?

Svar på tråden Någon som plussat sent?