Inlägg från: Anna85 |Visa alla inlägg
  • Anna85

Ridning och graviditet

Hej!

Vet dem som fått sluta rida väldigt tidigt i graviditeten och dem som ridit till dagen innan Bf.

Du som är eller varit gravid, hur länge kunde du rida? Hur långt efter förlossningen kunde du börja igen?

Själv har jag precis blivit gravid, *lycklig*, rider just nu 5-8dagar i veckan. Hoppas kunna rida så länge som möjligt.        

• Svar på tråden Ridning och graviditet
  • Anna85

Ja jag har egen häst som jag rider ca 5 dagar i veckan, och sen rider jag några dagar i veckan på jobbet :)

Åh hoppas jag också kan iaf rida till vecka 35! MIn häst föredrar endå galopp framför trav :P 

• Anna85

Izgo: wow låter ju lovande :)

Niagara: Ja valet är ju självklart upp till var o en såklart. Men har du egen häst/medryttarhäst eller rider på du ridskola? Jag har egen häst och att  då inte rida på nästan ett år är ju lite svårare. Men visst är de en risk, men finns så mkt som är farligt. Så jag hade iaf tänkt att fortsätta rida så länge som min kropp accepterar det. Man man behöver ju inte vara dumdristig, tex så behöver man ju inte rida på unghästar, eller okända hästar ect.  

Svar på tråden Ridning och graviditet