Ridning och graviditet
Jag rider fortfarande nu i vecka 37, men bara 2-3 ggr per vecka nu den senaste månaden, resten av dagarna tränar jag honom från marken, på töm eller så följer han med på promenad. Det har gått över förväntan för mig. Det som har varit svårast var att jag har rehabiliterats från en ryggoperation tidigt i graviditeten också men jag har återfått styrkan bra och tycker inte att det känns som jag förlorat balansen. Det blir inte så många ordentliga träningspass längre numera är det mer lite lösgörande arbete och åka lite häst i skogen. Jag har tack och lov inte haft problem med foglossning och bebisen ligger högt i magen. De gånger jag har fått sammandragningar när jag rider så har jag väntat ut det i skritt eller hoppat av och promenerat tills de släppt. Lyssna på din kropp bara. Jag trodde inte att jag skulle kunna hålla på så länge men för mig har det nästa känts bättre nu i sista trimestern. Jag har aldrig känt mig rädd eller ängslig trots att jag rider unghäst. Slutade däremot hoppa runt v. 30
Det ska bli spännande att se när jag kan komma tillbaka i sadeln efter förlossningen