Inlägg från: Cisssi123 |Visa alla inlägg
  • Cisssi123

Prematur v 32

Hej!
    Jag har ett barn som är 10 mån eller (8 mån korrigerad) som inte börjat jollra nyanserat dvs ba, ga, da,ge, tycker mest att det låter aaah ahh, eeehhh. Är inte detta väldigt sent? När började era barn jollra ordentligt? När kunde dom klappa händer och vinka mm?

• Svar på tråden Prematur v 32
  • Cisssi123

Vad skönt att det aldrig märkts på din son att han är prematur och att han pratade tidigt... Min låg med c-pap (vet ej hur det stavas) i början, vi var 3 veckor på neo sen hade vi hemsjukvård i 2 veckor. Han har inte haft några komplikationer vad vi vet. Men det är kanske sånt man märker senare.... Bvc säger inte så mycket mer än att han får vara lite sen....Men just att dom jollrar nyanserat verkar ju vara så viktigt... jaja jag får väl försöka att ha lite is i magen annars får jag kanske kontakta neo....

• Cisssi123

Tack för svaren alltid intressant att höra hur det har varit för andra eftersom jag inte känner någon som har prematur barn.

• Cisssi123

Hörseln verkar vara bra, det är jag ganska övertygad om. Ska höra med BVC nästa gång....Men man blir ju orolig när det avviker från "mallen" står ju överallt när man läser om barns utveckling hur viktigt det är att barnet jollrar nyanserat...men, men, man kan ju inte göra något åt det precis mer än att försöka prata mycket..Intressant i allafall att höra hur det var för era prematur bebbar =)

Svar på tråden Prematur v 32