Kan progesteron fördröja missfall och i så fall hur länge?
Tyvärr var även det en läkare på gynakuten. Gjorde vul tidigt pg av oro. Åkte till gynakuten och det var en läkare där som skrev ut det samt sa att jag skulle komma tillbaka två veckor senare, dvs idag. Har alltså inte bokat några besök utan bara åkt dit, vilket de sagt åt mig att göra även nästa vecka. Det går inte att ringa dit
Tack för tumhållningen, men jag är i stort inställd på att det inte går vägen. Man ska se mer än en hinnsäck i vecka 7+.
Du kan inte ha räknat fel då på när du blev gravid då?
I vecka 6+ såg läkaren bara en hinnsäck, kanske fosterstruktur men inget hjärtslag när jag väntade min son. Gjorde vul pga smärta i sidan (som visade sig bero på en sprucken cysta). Jag hade fått ett missfall innan så var inställd på det också men nästa vul syntes hjärtslag.
Jag har tyvärr inte mycket erfarenhet av progesteron men tycker inte du ska sluta ta det utan att prata med läkare. Man kan se fel på VUL, det beror på maskinerna också , hur embryot ligger , fick höra att min son låg långt in i ?hörnet? så det var väldigt svårt att se tidigt i graviditeten och säkert hur erfaren läkaren är.
Jag höll på att bli av med en äggledare första gången jag var gravid , jag skulle opereras för utomkvedshavandeskap, de var helt säkra men läkaren som skulle operera gjorde ett extra VUL för säkerhets skull, zoomade in och såg att graviditeten satt i livmodern . . Sen slutade det med missfall några veckor senare iallafall men jag har iallafall kvar båda äggledarna och har fått tre barn (och ett till missfall ) efteråt.Det var så längesen så minns inte vilken vecka men poängen är väl att jag inte tycker man ska lita blint på läkare och ultraljud.. de har ju regeln att man ska avvakta en vecka av en anledning.
Lycka till!