Då har vi varit på första besöket på fertilitetsmottagningen i vår lilla stad :) VUL gick bra och jag har precis haft ägglossning så man kunde se en sprucken äggblåsa som ägget gett sig iväg ifrån. Attans att man inte hade en liten spermie man kunde stoppa in där idag, det hade ju varit perfekt tajming ;)
Men, jag har fått medicin mot mild hypotyreos - för lite sköldkörtelhormon. Oväntat, men utan medicin kan det verkligen påverka fertilitet och graviditet negativt. Ska bli intressant att se hur jag mår när jag tagit medicinen för detta skulle faktiskt kunna förklara en del annat....
Remissen skickas till Uppsala IDAG! Wow, det gick snabbare än jag trodde eftersom jag fått för mig att de även ville boka in tid för äggledarspolning, men det tycker de inte behövs eftersom jag inte haft klamydia (vad jag vet!). De kan göra det sen om Uppsala bedömer att det är nödvändigt när vi väl kommer dit. De ringde till och med Uppsala och frågade och de var med på det. Jag fattar faktiskt ingenting, trodde alla gjorde spolning? Någon som vet vad detta kan bero på? Jag blir såklart paranoid och undrar om de inte vill göra en sån dyr grej innan man fått "godkännande" från Uppsala. Men det var ingenting i samtalet med vår läkare som skulle tyda på att vi inte är lämpliga så jag vet inte.... Borde sluta överanalysera allt!
Nästa vecka ska jag i alla fall ringa och höra hur lång tid de tror det kan ta. Men är det någon som har färska uppgifter om det får ni gärna dela med er :)
Hur går det för er andra som ska till Uppsala? Kram!