• Lyckan 382

Väntetid efter remiss till Uppsala

Hej!

Jag inser att om jag bara lugnar ner mig ett par veckor så kan jag ringa Akademiska och fråga, men tänker bara på det här hela tiden så provar att fråga här ;)

Är det någon som nyligen (i år helst) har fått remiss till Akademiska sjukhuset i Uppsala för donatorsinsemination och som därmed har koll på hur lång tid det tar tills man får gå på ett första besök efter det att remissen skickats?

Tack på förhand och lycka till alla andra som längat efter barn!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-06 11:11
    Lycka till alla andra som LÄNGTAR efter barn!

• Svar på tråden Väntetid efter remiss till Uppsala
  • Lyckan 382

Hej Såklart! Ja, jag ringde gyn igår morse men kvinnan jag talade med behövde fråga någon annan så hon sade att någon skulle ringa upp mig. Nu har det gått två arbetsdagar och har fortfarande inte hört något. Deras telefon är ju stängd på eftermiddagen men jag ringde växeln för en timme sedan och bråkade. De pratade då med personal på gyn som berättade att de haft mycket att göra och inte hunnit ringa mig - det är ju faktiskt inte akut, det är sant. Så nu ska någon ringa upp senast imorgon. Det är ju 5 minuter kvar av arbetsdagen idag så det blir väl imorgon. Mitt intryck av dem på ferten här är väldigt bra trots det här så jag försöker hålla mig lugn :) Det blir ju inte bebis snabbare för att jag stressar upp mig, snarare tvärtom! Åh, vad spännande att ÄL är så nära för er - allt har ju gått i raketfart! Håller tummarna att den håller sig till en vardag :)

• såklart

Hoppas du fått kontakt med läkaren och remissen är skickad! Kanske kan det vara en tröst att veta att när väl Uppsala tar över kan det gå väldigt snabbt (och TSH:t är väl snart sänkt till rätt nivå för er).

Jag känner mig trött, öm i brösten, har en konstig metallsmak i munnen, är überkänslig för dofter, dessutom har jag blivit partiellt blind för ex vis bilar som har företräde. Detta bara någon dag efter att min fru inseminerades. Så vi har stora förhoppningar att det räcker med ett enda försök.

• Lyckan 382

Såklart, ni inseminerades i helgen alltså? Gud så spännande!! Och du känner av symptom? Vad häftigt! Jag hoppas och håller tummarna för att det blir ett plus för er om ett par veckor :)

Jo, någon ringde dagen efter mitt senaste inlägg och sade att läkaren inte signerat diktatet från besöket eftersom hon inte varit på plats sedan dess. Vi fick veta att jon är tillbaka nästa fredag. Men så fick jag ett röstmeddelande på min mobil i fredags där de säger att remissen gått iväg i veckan och att vi ska talas vid på tisdag angående äggledarspolning. Antar att jag då får resultatet från TSH-testet jag tog i fredags också. Så det börjar kanske ordna upp sig?!

När har ni testdag? :)

• Majs

Gud så spännande såklart! Jag håller alla tummar och tår att det blir ett plus!
    Och Lyckan 382, vad skönt att det börjar hända grejer! Spännande höst!

Om en vecka skall vi till kuratorn och veckan därefter till läkaren... PirrPirr!

• såklart

Jorå, ägglossningen var vältajmad Ackis har stängt på helgerna, men vi hade tur att hinna dit innan. Min smarta hustru tyckte vi skulle testa med ett cb-test trots att de billiga stickorna bara hade ett jättesvagt streck. Och då blev det en glad gubbe!!

Alla mina symptom kommer nog från att jag har läst för många böcker och foruminlägg... frun känner inte nåt speciellt, förutom att hon känner efter mer än vanligt.

Lyckan: Vad bra att de fått iväg remissen! Nu rör det på sig! Men då ska ni alltså göra en spolning ändå?

Majs: Tack! Det är ju pirrigt, men de är så gulliga och snälla på Ackis så det är inget att vara orolig för.

• såklart

ps hela Ackis är naturligtvis inte stängt, men man kan inte göra inseminationer under helgerna :)

• Lyckan 382

Såklart: Jag har kört med testlagrets stickor sedan i mars ungefär, bara för att få koll. Jag har fått utslag varje månad, men nu när det är på riktigt vill jag också köpa Clearblue. Dyrt, men tror det blir värt det. Angående spolningen, jag tror den blir av nu men får se vad de säger imorgon. Har ju bara lyssnat på ett röstmeddelande. Nära nu! :) :) :)

• solsidan01

Hej! Vi fick göra äggledarspolningen direkt efter att vi haft vårat samtal och sedan tog det det drygt 3 veckor innan vi var i Uppsala så vår erfarenhet är att det går väldigt fort när de väl skickat remissen! :) Men en äggledarspolning är ju iaf ett måste! Lyckan, hur har det gått? Har ni fått komma till Uppsala än?

• Lyckan 382

Hej Solsidan! Ja, nu är remissen äntligen i Uppsala och spolning är bokad i hemstaden. Oj, ja det går ju verkligen fort! Men vi har iaf insett att det nog blir för stressigt att påbörja försök innan nyår iaf då min sambo är iväg med jobbet en del och då ÄL i december riskerar att hamna vid jul någonstans.... Hur går det för er andra? Solsidan, var ni där nyss?

• Lyckan 382

Hej tjejer! Hur har det gått för er? Jag kan uppdatera med att vi fick en underbar son i slutet av september. Jag blev gravid på andra försöket som gjordes i januari. Flesta försöket var i mitten av december och få hade vi varit på kuratorsamtalet i början av december. Att det tog så lång tid med remissen berodde på vårt sjukhus. Annars hade det nog tagit ca 2 månader. Hoppas det har gått bra för er också eller att ni i alla fall fortsätter kämpa för en liten skatt! :)

• såklart

Grattis till den underbare sonen! Vi behövde några fler försök. Men nu ligger det en halvdansk unge i fruns mage och sparkar. Det känns som en evighet sen vi höll på med de där ägglossningstesten och nojandet inför kuratorsamtal.

Nu kan man till exempel noja över adoption eller förlossning, och det är betydligt roligare :)

• Lyckan 382
    såklart skrev 2014-01-15 23:33:21 följande:

Grattis till den underbare sonen! Vi behövde några fler försök. Men nu ligger det en halvdansk unge i fruns mage och sparkar. Det känns som en evighet sen vi höll på med de där ägglossningstesten och nojandet inför kuratorsamtal.

Nu kan man till exempel noja över adoption eller förlossning, och det är betydligt roligare :)

Grattis till graviditeten!! Vad roligt att det äntligen tog sig. Så era försök på Ackis tog slut? Wow, måste varit tufft att tajma resande till Danmark?! Skönt som du säger att det där är över nu! När kommer bebisen? :)
Svar på tråden Väntetid efter remiss till Uppsala