Väntetid efter remiss till Uppsala
Jo, det tänkte vi också :)
Jo, det tänkte vi också :)
Såklart! Hur har det gått? :)
Åh vad spännande! Då kör ni nästa ÄL då? Om det inte slår om på en lördag alltså :) På riktigt nu!! :)
Kuratorssamtalet ja... Jag oroar mig, såklart säkert helt i onödan. Har ju hört av folk ungefär vad som tas upp på de olika sjukhusen, men ibland verkar det ju variera och har varit lite konstiga frågor tycker jag. Men, bara att ta det som det kommer!
Inget i brevlådan eller på telefonen ännu tyvärr, men det kommer väl rätt så snart skulle jag tro.
STÖRSTA lycka till nu!
Tack så mycket för all expertis ;)
Nog har vi tänkt igenom det allt. Det ska nog inte vara några problem att svara på deras frågor - vi är helt på det klara med, och överens när det gäller, hur vi ska hantera saker och ting och vi VILL verkligen det här. Saken är den att vi inte har varit tillsammans i dem "magiska" två åren som alla pratar om, men vi är väldigt stadgade och stabila ändå. Dels är vi ju inga barnrumpor direkt (jag 32 år), vi älskar varandra, är förlovade med planerat bröllop 2014 (hoppas på bebis först), vi äger vår bostad tillsammans och båda två känner sig tryggare och säkrare än någonsin på vad vi vill. De frågade ju hur länge sedan det var vi träffades (1 1/2 år sedan) när vi var på sjukhuset i vårt landsting och det verkar ju inte vara något problem för dem (och de betalar ju, om man ska vara krass) men jag oroar mig ändå att Uppsala ska be oss vänta tills nästa år. Det vore så artificiellt tycker jag, eftersom jag haft förhållanden som varit inne på 5:e året utan att vi känt oss redo för det här. Dessutom blir jag (som det är tänkt ska bära första barnet) ju inte direkt yngre!
Nåja, nu blev detta ett mycket långt inlägg, hemskt ledsen för det. Typiskt mig att oroa mig för allt,- jag får ju helt enkelt vänta och se och sen blir det ju som det blir.
Jag skriver igen när vi fått kallelse, och lycka till ännu en gång!
Vad bra, då hoppas vi att det inte blir några problem... Men i så fall får vi ju vänta, inte mer med det.
Så hårda de är i ert landsting! Det här med folkbokföringen är knepigt tycker jag, för vi har bott tillsammans i min lägenhet i stort sett från början men vi ville inte sälja sambons lägenhet förrän vi hittat något större att köpa och tänkte såklart inte på att ändra i folkbokföringen. Nä, nu får jag sluta övertänka det här och bara ta det som det kommer.
Majs, grattis! Vad kul :) Vilket landsting tillhör ni och hur lång tid tog det för er? Vi har inte hört något än, fast det var i och för sig bara 3 veckor sedan remissen skickades... Man blir ju så barnsligt otålig!
Åååhhh!! Jag ringde Ackis för att försäkra mig om att de fått remissen men DET HAR DE INTE! Snacka om att jag blev arg. Försökte ringa sjukhuset här hemma men får inte tala med någon förrän imorgon bitti. DESSUTOM säger de på Ackis att vi ska ha gjort en äggledarspolning innan vi kommer dit första gången - något som sjukhuset här tyckte var onödigt. Jag blir faktiskt lite ledsen... Här går man och väntar och väntar och så ligger vi massor av veckor efter. Ja, så känns det ju. Spolningen kan vi göra tidigast 18-19 oktober någon gång pga av att det måste vara rätt tid i cykeln. Grrr. Jaja, får ringa imorgon och pusha på att de faxar remissen och sedan ringa Ackis igen. Jag är nog en jobbig patient.
Tack för stödet Ania Kasia, och GRATTIS till pyret i magen! Jag stalkar förstås er som redan är gravida i andra trådar ;)
Majs, de gör spolningen på Ackis om man tillhör dem! De sade det idag så ingen anledning att oroa sig :)
Fast spolningen ska göras innan dag 12 i cykeln - så snart blödningarna slutat. Så du kanske får komma tillbaka en gång till beroende på var du är i cykeln.
Hej Såklart! Ja, jag ringde gyn igår morse men kvinnan jag talade med behövde fråga någon annan så hon sade att någon skulle ringa upp mig. Nu har det gått två arbetsdagar och har fortfarande inte hört något. Deras telefon är ju stängd på eftermiddagen men jag ringde växeln för en timme sedan och bråkade. De pratade då med personal på gyn som berättade att de haft mycket att göra och inte hunnit ringa mig - det är ju faktiskt inte akut, det är sant. Så nu ska någon ringa upp senast imorgon. Det är ju 5 minuter kvar av arbetsdagen idag så det blir väl imorgon. Mitt intryck av dem på ferten här är väldigt bra trots det här så jag försöker hålla mig lugn :) Det blir ju inte bebis snabbare för att jag stressar upp mig, snarare tvärtom! Åh, vad spännande att ÄL är så nära för er - allt har ju gått i raketfart! Håller tummarna att den håller sig till en vardag :)
Såklart, ni inseminerades i helgen alltså? Gud så spännande!! Och du känner av symptom? Vad häftigt! Jag hoppas och håller tummarna för att det blir ett plus för er om ett par veckor :)
Jo, någon ringde dagen efter mitt senaste inlägg och sade att läkaren inte signerat diktatet från besöket eftersom hon inte varit på plats sedan dess. Vi fick veta att jon är tillbaka nästa fredag. Men så fick jag ett röstmeddelande på min mobil i fredags där de säger att remissen gått iväg i veckan och att vi ska talas vid på tisdag angående äggledarspolning. Antar att jag då får resultatet från TSH-testet jag tog i fredags också. Så det börjar kanske ordna upp sig?!
När har ni testdag? :)
Pirr! Lycka till Majs :)
Såklart: Jag har kört med testlagrets stickor sedan i mars ungefär, bara för att få koll. Jag har fått utslag varje månad, men nu när det är på riktigt vill jag också köpa Clearblue. Dyrt, men tror det blir värt det. Angående spolningen, jag tror den blir av nu men får se vad de säger imorgon. Har ju bara lyssnat på ett röstmeddelande. Nära nu! :) :) :)
Hej Solsidan! Ja, nu är remissen äntligen i Uppsala och spolning är bokad i hemstaden. Oj, ja det går ju verkligen fort! Men vi har iaf insett att det nog blir för stressigt att påbörja försök innan nyår iaf då min sambo är iväg med jobbet en del och då ÄL i december riskerar att hamna vid jul någonstans.... Hur går det för er andra? Solsidan, var ni där nyss?
Hej tjejer! Hur har det gått för er? Jag kan uppdatera med att vi fick en underbar son i slutet av september. Jag blev gravid på andra försöket som gjordes i januari. Flesta försöket var i mitten av december och få hade vi varit på kuratorsamtalet i början av december. Att det tog så lång tid med remissen berodde på vårt sjukhus. Annars hade det nog tagit ca 2 månader. Hoppas det har gått bra för er också eller att ni i alla fall fortsätter kämpa för en liten skatt! :)
Grattis till den underbare sonen! Vi behövde några fler försök. Men nu ligger det en halvdansk unge i fruns mage och sparkar. Det känns som en evighet sen vi höll på med de där ägglossningstesten och nojandet inför kuratorsamtal.
Nu kan man till exempel noja över adoption eller förlossning, och det är betydligt roligare :)