• Anonym

Hur illa får en chef bete sig?

Oj, mycket information. Nej, din chef verkar ju inte vara helt sympatisk och inte så förstående... MEN, ditt "specialavtal" frånskriver ju inte dig behovet av att meddela din chef om du blir sen pga mediciner eller andra orsaker. Sen har du ganska löjliga bortförklaringar till din sena ankomst, och ditt dåliga humör. Angående att komma i tid: Du skriver att du nästan alltid kommer 5 min för sent - varför. Du har en angiven tid, och ska vara där då. Det är inte ditt problem, utan chefens, om du får stå och rulla tummarna, men VAR DÄR I TID. Funkar det inte att ha väckning via mobilen, skaffa en back-up. Väckarklockor går att få tag på löjligt billigt... Och att skylla på din mamma är bara dålig stil, det kan aldrig vara hennes ansvar att se till att du kommer upp i tid! Utebliven OB: Ta kontakt med någon som kan det, och ställ krav på att få pengar retroaktivt. Det har du rätt till, och ska du ändå sluta spelar det kanske inte jättestor roll om chefen blir litet grinig... Ditt humör: Håll dig lugn, och var saklig. Det vinner du på i längden. Om du har humörsvängningar pga graviditet, eller medicinering eller annat, så får du försöka lära dig att hantera det. Jag hade också humörsvängningar när jag var gravid, mest dock att jag blev ledsen för typ ingenting. Men det är bara att bita ihop och vara proffsig... Du verkar dock vilja att folk ska förstå att du beter dig illa, pga detta. Det är ALDRIG ok, och man ska alltid försöka undvika att bete sig illa. Om det ändå råkar ske, kan man be om ursäkt efteråt, och förklara läget. Men som sagt, du verkar använda din medicinering och din ev graviditet som legitima ursäkter att bete dig illa...?

• Anonym

Nej, han låter inte som en rolig chef.

Men ts, kör du bil trots att du går på "tunga mediciner"? Det är livsfarligt.

• Anonym
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 12:09:52 följande:

Hålla tiden för vad? Tid som jag ändå inte fått betalt för i ett år?
    Hade han skött sig som en chef ska (eller som vilken vanlig människa som helst) och varit ett stöd, betalat ut de pengar jag skulle ha, inte vara dagar sen med löneutbetalning osv så hade jag brytt mig. Men nu skiter jag i, jag ska ändå sluta, och ger man skit så får man inte mindre tillbaka.
    Du kan inte komma sent bara för att chefen gjort fel på lönen! Det får du ta via facket!

För du är väl med i fack och a-kassa?
  • Anonym

Antingen är man sjukskriven, eller så studerar man ( om man inte är nöjd med de jobb som finns ), eller så sköter man sitt jobb. Det är inte svårare än så.
    Oavsett vad du själv tycker om arbetstiden, att det är löjligt att börja si och så spelar ingen som helst roll. Är din arbetstid 3,60 så ska du vara där 6,30, inte någon tid du själv av någon anledning tycker är bättre.

Med den inställningen kan man nog driva även den bäste chef till vansinne och ilsket humör.   

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-15 12:13:45 följande:
    Antingen är man sjukskriven, eller så studerar man ( om man inte är nöjd med de jobb som finns ), eller så sköter man sitt jobb. Det är inte svårare än så.
    Oavsett vad du själv tycker om arbetstiden, att det är löjligt att börja si och så spelar ingen som helst roll. Är din arbetstid 3,60 så ska du vara där 6,30, inte någon tid du själv av någon anledning tycker är bättre.

Med den inställningen kan man nog driva även den bäste chef till vansinne och ilsket humör.   
    Klart man inte ska vara där 6,30 om man börjar 3,60. Jag menar naturligtvis 6,30 i båda fallen
  • Anonym
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 12:16:21 följande:

Fel på lönen? I ett år? Hmm...
    Nej som jag skrev så är jag inte med i facket då vi inte har kollektivavtal så då hjälper de mig inte iaf, men a-kassa är jag med i.
    Så jag kan inte vända mig till facket.
    Ja? Det är inget ovanligt men du kan inte arbetsvägra för att det har hänt. Klart dom skulle ha hjälpt dej ändå.

• Anonym

haha alltså vet faktiskt inte om jag ska skratta eller bokstavligt fråga om du är typ... störd på något vis TS?

Blir DU arg för att DU inte håller tiden? Börjar man 6.30 så ska man vara där minst 6.25. Spelar ingen jävla roll vilken medicin du går på eller klockan inte ringt. Självklart ska han göra avdrag på din lön för den tiden du inte är där och dessutom (!) förstör för alla andra och verksamheten då du hade öppning.  

Stressande? Ja BUHU välkommen till verkligheten. Helst hade du väl velat gå på soc va?
    Jobba kan du inte men du kan pippa i sängen och skaffa några ungar till?

BLÄ på folk som dig!  

• Anonym
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 12:57:36 följande:

Men för femtielfte gången, VI ÖPPNAR SJU!!!!!!!!!!! De 30 min innan är till för att FÖRBEREDA INNAN VI ÖPPNAR vilket tar MAX 10 min!
    När ni öppnar spelar ingen roll. Din arbetstid börjar 6.30, så då ska du stå redo och börja arbeta 6.30. Punkt.
  • Anonym
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 13:03:47 följande:
    Sedan tidigare hade vi sortering på ett annat sätt än nu, wellpapp ska vara i wellpapp, tidningar ska till brännbart. Jag fick skäll av en gubbe som jobbar på återvinningen för att de som jobbar hade klagat på att det låg tidningar i wellpappen. Jag sa att det är min chef som gör så, jag gör det inte. Jag meddelade min chef om detta och han sa "ok". Några veckor senare var det samma jävla sak igen, han slänger skiten i wellpapp. Jag sa åt honom att de ska i brännbart, och han säger "vadå? skitsamma det är ju papper?" och jag fick återigen säga om han på återvinningen.

För ett tag sedan kom posten in och sa att det inte går in mer post för att den är smockfull. Det är hans ansvar att tömma den då den ligger på annat ställe än butiken. Men nu kommer jag att få hämta skiten och lämna butiken utan uppsyn eftersom han inte går att få tag på.

Otaliga gånger har jag också fått arga människor från diverse ställen som han har obetalda räkningar ifrån. Så han av någon är varken ansvarsfull eller ordentlig utan rent ut sagt jävligt slarvig. Så jag tycker att hans minsta bekymmer borde vara att jag kommer 5 min sent, när det är jag som får ta all skit som HAN ställt till med.
    Har du pratat med Af om problemen?
  • Anonym
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 13:19:43 följande:

Nej jag ska vara här 6.30 inte 6.25.
    Jag hatar sådana som dig som har noll empati och är en skam för mänskligheten.

Ja visst, säg att jag är värdelös det rör mig inte i ryggen. Du är bara patetisk som sitter där bakom din skärm och spottar ur dig en massa otrevligheten, möt mig istället och prata face to face! Du når mig i Uppsala!

Skolan är flexibel, man börjar heller inte 6.30 och man får själv ansvara för vad man anser att man behöver gå på och inte. Seminarier är inte ett tvång, utan läser man bättre själv så får man göra så.

Låtsas ha en diagnos? Mmm verkligen, hade jag låtsas hade jag ju säkert fått varit sjukskriven. Du vet inte ett skit om vad jag har haft för uppväxt, jag lider bla av stark PTSD, så vet du inte vad det är, slå upp och håll käften!
    Tyvärr jag är i Skåne men du är gärna välkommen! =) 

Hahah.. vad du lider av? Jo jag vet vad du lider av. Du är en lat jävel som inte vill följa regler. Du borde skickas ut på ett riktigt arbete så någon "väcker dig" ur din "åhh jag är så sjuk-bubbla"  
Svar på tråden Hur illa får en chef bete sig?