• Anonym

Hur illa får en chef bete sig?

Då hade jag fått sparken för länge sen.. eller måsta betala chefen pengar, haha! Skämt å sido.. visserligen försover jag mig inte, men jag pendlar och alla vet ju att SJ inte sköter sitt jobb heller. Så de senaste året har jag missat öppningen fler gånger än vad jag kommer ihåg och då med 30 min eller mer. Och ibland har trafiken stått still så jag inte tagit mig till jobbet alls. Och där jag bor går inte heller några bussar dit jag ska.. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-15 14:51:57 följande:
    Då hade jag fått sparken för länge sen.. eller måsta betala chefen pengar, haha! Skämt å sido.. visserligen försover jag mig inte, men jag pendlar och alla vet ju att SJ inte sköter sitt jobb heller. Så de senaste året har jag missat öppningen fler gånger än vad jag kommer ihåg och då med 30 min eller mer. Och ibland har trafiken stått still så jag inte tagit mig till jobbet alls. Och där jag bor går inte heller några bussar dit jag ska.. 
    glömde... Min Chef är helt förstående för detta! 
  • Anonym

Hej TS.
    Du hade jobbat där mer än ett år va? Då skulle jag börja studera på heltid och samtidigt få lön från din arbetsplats.
    Man kan vara och har rätt att vara en bitter chef men du kan göra det bittert för honom också. Betala för oanvänd arbetskraft svider nog på honom även om han får bidrag för dig :)

• Anonym
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 09:58:00 följande:
     anar nog ett litet vallmofrö i magen
    Oj, väl inte så genomtänkt om du går på starka tunga psyk mediciner som kan skada barnet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-15 12:31:02 följande:
    haha alltså vet faktiskt inte om jag ska skratta eller bokstavligt fråga om du är typ... störd på något vis TS?

Blir DU arg för att DU inte håller tiden? Börjar man 6.30 så ska man vara där minst 6.25. Spelar ingen jävla roll vilken medicin du går på eller klockan inte ringt. Självklart ska han göra avdrag på din lön för den tiden du inte är där och dessutom (!) förstör för alla andra och verksamheten då du hade öppning.  

Stressande? Ja BUHU välkommen till verkligheten. Helst hade du väl velat gå på soc va?
    Jobba kan du inte men du kan pippa i sängen och skaffa några ungar till?

BLÄ på folk som dig!  
    Hm, undrar vem som är störd??
  • Anonym

Arbetsförmedlingen är tyvärr inte alls uppdaterade på hur arbetslivet fungerar, tyvärr. Det är trist, men de bryr sig inte. Tycker du TS skall gå till facket, även om inte företaget har kollektivavtal, så kan de om du är med, hjälpa dig att få rätt lön med OB och vilken skitchef. Alla kan försova sig, utom signaturen chef, för den personen kommer alltid i tid, men vi är människor och alla kan göra misstag, ja utom på familjeliv förstås. Lycka till TS och hoppas att du hittar ett nytt och bättre jobb.

• Anonym
    Anonym (Chef) skrev 2012-08-15 20:26:28 följande:
    Man kommer i tid till jobbet så är det bara! Om man är så dålig så att man inte orkar, då får man sjuka sig. Spelar ingen roll om han får bidrag eller ej för dig. Du arbetar där och han gör samhället en tjänst som anställer dig. Annars hade du fått gå på soc antar jag.

Arbetsgivaren skötte det inte snyggt, men jag håller med. Har man ett jobb så sköter man det - sjuk eller inte. Och börjar man halv 7 så är man där halv 7, inget snack om saken!
  • Anonym

Läs dina egna inlägg TS. Det är inte rimligt att allt som sker inte är ditt fel, utan att det är väckarfunktionens fel, det är dina tunga mediciners fel osv. Sedan skyller du på chefen och påstår att chefen fått dig att tappa respekten. Allt är alltså chefens fel.

Om det nu så illa att du är stenad till döds på morgonen och inte vaknar av sjutton väckarklockor som ringer, då kan du ärligt talat inte jobba på morgonen öht och det är ditt eget ansvar att då skaffa ett jobb där du inte jobbar på morgonen eller att prata med chefen om det. Det är inte chefens fel om du masar dig till jobbet fast du mår piss och blir less på jobbet pga det. Din chef ska inte tvingas lida för att du spelar martyr.

Jag  är ofta på plats vid 7.40 på morgonen (börjar 8.20) för att hinna förbereda. Om jag då inte förbereder, då utför jag mina arbetsuppgifter sämre, eftersom jag måste jobba och "förbereda" samtidigt, alltså dubbeljobba och det blir hafsigt. Klart att det inte är okej! Och det är aldrig okej om man har som uppgift att låsa upp en dörr på morgonen, även om nu väldigt få skulle råka komma för tidigt. Om det nu var så.

Det är du som är psykiskt sjuk och beter dig oacceptabelt och inte din chef.

• Anonym

din attityd är förskräcklig!

du skriver i ts att du kommit försent 2 ggr på ett år.
    i andra inlägg skriver du att "det händer hela tiden" och "det är en dålig vana som jag såklart vill bli av med"..ahem..

jag misstänker att det finns mer saker som du inte berättar, jag skulle nog också lacka på dig som anställd. nu är det inte ett försvar till chefens utbrott, det är inte okej att bete sig så. det är dock inte heller att bete sig som du gör ts.

att tillägga hur dumt det vore att skaffa ytterligare ett barn då du inte  direkt är någon drömanställd, utan jobb och går på tunga (vad det nu betyder?) mediciner vore väl onödigt? men ja...

• Anonym
    Anonym (FÖRBANNAD) skrev 2012-08-15 12:14:39 följande:

Nej han är inte alls rolig. Ibland är han såklart jättebra, men den sidan får man sällan se. Oftast är det bara tjat och tjat. Man får höra samma saker gång på gång, jag brukar svara med att "jaaa.... jag vet det!"

Ja, fast de tar jag på kvällen så sannolikheten att det sitter i dagen efter är liten och självklart kör jag inte om jag märker att jag är dåsig.

Vänta lite, här talar du ju emot dig själv... du har svårt att vakna/börja tidigt för att du går på tunga mediciner men samtidigt skriver du att att sannolikheten att de sitter i dagen efter är liten Hur tänkte du där

F.ö så är det knappast ett "försvr" att man "bara" körde 65 på en 50 sträcka, det kanske har undgått dig men det är 50 av en speciell anledning.

Efter att ha läst hela tråden tycker jag att du kanske borde försöka ta ditt eget ansvar i det hela och inte bara skylla på chefen, tunga mediciner or what ever....
    Nej det är inte ok för en chef att bete sig på det sättet men det är heller inte ok för en anställd att bete sig som du, ett anställningsförhållande bygger på ömsesidig respekt och det vekar vara något ni båda saknar    
Svar på tråden Hur illa får en chef bete sig?