• mowgli

Hur funkade övergången sond–amning?

Säger som andra före mig: Varför blanda in flaska alls?

Personligen tror jag att sköterskorna som förespråkar det din sköterska gör riskerar att sabotera hela amningen. Min lille kille sondades delvis till v 39 för att han inte orkade amma allt från bröstet.

Jag var iof rabiat nästan och ville amma. Men från v39+ så helammade jag i 7 månader och delammade tills han var 14 månader. Jag är så tacksam över att jag fick kämpa med amningen i lugn och ro, väga och sonda upp.

Lycka till! 

• mowgli

På den neoavdelning vi låg sa sköterskorna att: "vänta bara, plötsligt knäpper det till och de "vaknar" och blir mer alerta och orkar amma, det brukar vända på ett dygn bara".

Och jag väntade och väntade på denna "knäpp" som också inträffade för många andra bebisar och mammor, flickbebisar tenderar att "mogna" snabbare och klarar ju ofta att helamma från v 35 och framåt.

Min lille kille "vaknade" inte till förrän v 39, dvs 1 vecka innan egentliga BF. Ändå hade han inga prpblem med andning eller cyresättning etc och var helt från från C-pap och syrgasgrimma från v 28 och framåt.

(ville bara berätta lite om hur olika det kan vara.. sedan kan ju sköterskorna tycka vad dom vill) 

Svar på tråden Hur funkade övergången sond–amning?