Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Kolhydrater - bra eller dålig?

Jag håller med om detta:

www.marathon.se/inspiration/lchf-laddning-inget-f%C3%B6r-l%C3%A5ngl%C3%B6pare

Inledning/summering

"Olika dieter kommer och går i kvälls- och veckotidningar. För tillfället är LCHF-dieter på modet. För den som ska springa ett långlopp, halvmaraton, Lidingöloppet eller maraton är LCHF-mat inget att ladda med de sista dagarna före loppet..
    Det tycker till och med fysiologprofessorn Bengt Saltin som annars anses vara en förespråkare för LCHF-dieter även för konditionsidrottare."

Cave quid dicis, quando, et cui.
  • Themis
    Anghammarad skrev 2012-09-29 07:40:45 följande:
    Japp. Och tvärtom. "Allting är ett gift, det är bara fråga om dosen"
    Jodå. Minns ännu när jag läste om den svenska damen som hade ont i njurarna.

Fick rådet  "drick så mycket vatten du kan och sök läkare i morgon". Hon drack 6 liter vatten och dog av osmotisk kollaps p.g.a felaktig saltbalans.
    Cave quid dicis, quando, et cui.
  • Themis
    Wimsey skrev 2012-10-02 18:33:11 följande:
    Mhm ...  hälsocoacher, självhjälpsboksförfattare, hälsoföreläsare arbetar gratis såklart ...
    Japp! Framförallt de som säljer skojiga pulver och bantningstèer i multilevel-marketingkoncept.

Det är den sanna altruismen och räddningen! Köp särskrivna nano plåster idag!!

Botar cancer, KOL, aspergers, "Firbomyalgi" (Sic!) med mera!

www.nanopatch.se/teknologi

Tomte

Ja, jag är ironisk och ja, jag har anmält dessa lustigkurrar till Läkemedelsverket så det stänker om det.

Om att välja man: Den som nöjer sig med skit får sällan blommor. /Themis
Svar på tråden Kolhydrater - bra eller dålig?