• Jinx

Kolhydrater - bra eller dålig?

Nu får ni berätta ER åsikt om detta! Glad

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Kolhydrater - bra eller dålig?
  • mrsStatham

Damn it, jag gissade fel

Bara två saker är oändliga
  • Jenni73

Jag klarar mig bra på 20 g kolhydrater per dag, även när jag tränar dubbla pass(Styrka och uthållighet). 

Jag är ganska övertygad om att dom flesta inte behöver sätta i sig en massa extra kolhydrater i form av socker, pasta och andra livsmedel med hög kolhydrats halt.   Såg något reportage om en amerikans läkare som tränar mycket uthållighet, ex cyklar som en galning i 6 timmar, hans resultat blev betydligt bättre om han höll sig till kolhydrats kost eftersom då kan kroppen komma åt fettet som finns lagrat

• Wimsey
    Green Witch skrev 2012-09-22 19:25:18 följande:
    Exakt.

Läkare är sponsrade av läkemedelsindustrin.

Ingen tjänar på att att människor äter sig friska. Det är mycket mer lönsamt att kränga medicin. 
    Mhm ...  hälsocoacher, självhjälpsboksförfattare, hälsoföreläsare arbetar gratis såklart ...
  • Wimsey
    Wimsey skrev 2012-10-02 18:33:11 följande:
    Mhm ...  hälsocoacher, självhjälpsboksförfattare, hälsoföreläsare arbetar gratis såklart ...

Förtydligande: Inget fel på att tjäna pengar på att göra folk friskare, men man ska inte inbilla sig att det inte finns ekonomiska intressen oavsett vilken inriktning det handlar om.
  • Themis
    Wimsey skrev 2012-10-02 18:33:11 följande:
    Japp! Framförallt de som säljer skojiga pulver och bantningstèer i multilevel-marketingkoncept.

Det är den sanna altruismen och räddningen! Köp särskrivna nano plåster idag!!

Botar cancer, KOL, aspergers, "Firbomyalgi" (Sic!) med mera!

www.nanopatch.se/teknologi

Tomte

Ja, jag är ironisk och ja, jag har anmält dessa lustigkurrar till Läkemedelsverket så det stänker om det.

Om att välja man: Den som nöjer sig med skit får sällan blommor. /Themis
  • Thomas 66
    Wimsey skrev 2012-10-02 18:35:00 följande:

Förtydligande: Inget fel på att tjäna pengar på att göra folk friskare, men man ska inte inbilla sig att det inte finns ekonomiska intressen oavsett vilken inriktning det handlar om.

Precis, men då gör man ju allt för att dom ska välja din metod : /
  • Landqvist

Kolhydrater är bra för det är det enda våra celler kan använda som bränsle. Lipider och aminosyror är cellens byggstenar men utan sackarider kan inga processer ske i cellen

• Landqvist
    Everlast skrev 2012-09-24 10:16:04 följande:
    Ju mer jag tänker på detta påstående desto roligare blir det.

Hur tänker du?
  • Faile
    Landqvist skrev 2012-10-02 18:44:07 följande:
    Kolhydrater är bra för det är det enda våra celler kan använda som bränsle. Lipider och aminosyror är cellens byggstenar men utan sackarider kan inga processer ske i cellen
    Om det skulle stämma skulle kolhydrater vara essentiella, vilket de inte är.

Sedan kan man kanske tvista om hur man mår ett helt liv utan utan kolhydrater, men överlever utan gör man ju
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Thomas 66
    Faile skrev 2012-10-03 21:06:31 följande:
    Om det skulle stämma skulle kolhydrater vara essentiella, vilket de inte är.

Sedan kan man kanske tvista om hur man mår ett helt liv utan utan kolhydrater, men överlever utan gör man ju

Iaf ända tills man dör : )
  • Faile
    Thomas 66 skrev 2012-10-03 21:15:11 följande:

Iaf ända tills man dör : )

Japp, som alla andra
    Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Kolhydrater - bra eller dålig?