Kolhydrater - bra eller dålig?
Nu får ni berätta ER åsikt om detta!
Nu får ni berätta ER åsikt om detta!
Jag har inte haft några som helst problem att träna dubbla pass kondition + styrka efter varandra på LCHF och inte heller på periodisk fasta i det hela.
Vanliga svenssonssockergrisar är det som sloknar först
Gröt innan gympasset funkar för mig
Jag tror att det är bra men, som allting annat, i rimliga mängder.
Bror ju helt på vad du är ute efter. Vill du gå upp i vikt så är det en fin källa, motsatta om du vill gå ner i vikt
Kroppen skapar inte alls de kolhydrater den behöver..var har du fått det ifrån?
Alltså kroppen behöver kolhydrater för att fungera så att tycka att det är dåligt med kolhydrater känns underligt.
Bara hjärnan behöver ca 50 g kolhydrat för att fungera som den ska.
Dock så anser jag att mycket av viktproblemen i världen beror på just överflödet av kolhydrater och då i synnerhet snabba kolhydrater.
Så det är en stor skillnad mellan kolhydrater och kolhydrater.
Kolhydrater behövs men många äter mer än vad man egentligen behöver.
Självklart behöver kroppen kolhydrater. Vettiga kolhydratskällor i rimliga mängder. Extra viktigt för barn om växer, skall tilläggas.
Något som kroppen däremot inte behöver om en inte tränar väldigt mycket, är onödigt stora mängder protein. Något som jag tycks se många slänga i sig.. men som sagt, även det behövs i rimliga mängder.
Vidare så tror jag att olika kroppstyper/magtyper mår bra av olika slags föda, men att helt utesluta kolhydrater vägrar jag tro är vettigt. Skall bli spännande att se ordentliga långtidsstudier i framtiden på de som helt uteslutit kolhydrater ur sin kost under en längre period.