Gravid efter IVF i september 2012
Gott Nytt År på er alltihop. 2013 blev vårat år det :)
Gott Nytt År på er alltihop. 2013 blev vårat år det :)
Gratis Miqaw! Va härligt att ha fått se den lilla. Vi har lite svårt att bestämma oss ifall vi ska ta reda på vad det är eller inte. Det är iofs inte säkert att man får veta det även om man vill det heller. 2 dagar kvar för mig nu innan ul.
Grattis ska det ju såklart stå ;)
Imorgon är det dags för vårt ultraljud! :D
Lämnade min "lilla" 8-åring hos sin farmor idag så får han sova där eftersom man inte får ta med sig barnet dit.
Ikväll tänkte vi eventuellt passa på att åka till sthlm och gå på bio eller nått. Våra biografer i Uppsala är inget att hurra för tyvärr, så vi åker alltid till Heron city (kungens kurva) när vi ska se på film :)
Så nu ska vi palla oss ut med hunden så bär det nog iväg sen.
Nu bär det iväg till Akkis. Både jag och killen har fjärilar i magen, usch så nervös man kan vara...
Det gick jättebra. Bebis såg bra ut och rörde sig livligt.
Ligger bara på högra sidan av livmodern, dubbelvikt, så det var lite svårt att se allting.
Ska in på nytt ul nästa vecka för att kolla kärlen i navelsträngen då hon hade svårt att se den.
Men annars var allting fint iaf :)
Jag tog det inte förra gången och tänker inte ta det nu heller.
Känns nästan som att det är mer risker med än utan.
För mig får dom gärna göra den lite mer säker innan iaf.
miqaw: Då borde ju jag också ha fått fel datum eftersom vi gjorde et samtidigt.
Mitt ändrade dom inte på rul utan står kvar på 2 juni..
Dom sa ingenting till mig om att man måste vara kissnödig på ul.
Jag gick på toa precis innan.
Var till bm idag och fick konstaterat svampinfektion, tydligen ganska vanligt under graviditeter.
Åkt på en ordentlig förkylning nu med och orkar typ inte med nånting, hoppas på att bli frisk till helgen då man ska jobba igen.
2 dagar kvar tills nästa ul, hoppas hoppas hoppas att allt är som det ska med navelsträngen, börjar drömma mardrömmar om att allt inte är som det ska nu.. usch...
Idag var vi på ul igen för att kolla navelsträngen.
Mycket riktigt så var det bara 2st kärl istället för 3st.
Hur som helst så var det oftast ingen fara med det, utan det brukar sluta som vanliga graviditeter.
Det var bara det att den kunde bli lite mindre till växten.
Ska på nytt ul runt v.30 för att kolla tillväxten.
Vi fick dessutom reda på att det antagligen är en liten dotter vi väntar.