• Nickie

Gravid efter IVF i september 2012

SeZret: Det är lugnt :)

Tänkte att det kunde vara roligare för dig att prata med folk i samma sits som du.

Jag börjar bli lite piggare nu igen, vet inte om det kanske har med järntabletterna att göra men jag antar det. Måste fortfarande upp på nätterna för att gå på toa.

Längtar så mycket efter att känna foaterrörelser nu!

• Nickie

Vecka 13+1 idag. Ibland på kvällarna känns det som att man känner av det lilla fiskspratlett. Hoppas att det är så :)

• Nickie

Är det bara min mage som växer så det knakar?
    Har iofs hört att det går snabbare med andra barnet men ändå..
    Nu syns bulan även när jag ligger ner. :)
    Drömde i natt att jag kände och såg sparkarna utanpå magen, så mysigt..... Sen vakna jag.. Suck.
    Ca 6 v kvar till rul.

• Nickie

Jag är i v 13 (12+2)
    Och nu ser det ut såhär när jag ligger ner.

Annars brukar det vara platt när jag ligger.
    Större ändå när jag står upp :)

Börjar bli lite svårt att dölja nu om man inte har väldigt pösiga kläder på sig =)
  • Nickie

Jag är så dålig på att hålla nått sånt här hemligt så de flesta vet redan :)

• Nickie

Caroline: Jag tycker ändå att det är lite mysigt att den är stor, då känns det lite mer verkligt. :)

• Nickie
    Frankie86 skrev 2012-11-26 14:46:54 följande:
    Är det någon mer än jag som har fått sån djävulsk huvudvärk nu under graviditeten?

Jag åkte hem från jobbet idag då jag jag fick sprängande huvudvärk.

Har inskrivning hos bm i morgon, ska ta upp det med henne då.
    Olidligt!

Vi ska även få göra ett vul i morgon, går in i v12 i morgon (11+0). känns skönt!
    Jag har också fått huvudvärk var och varannan dag nu, och jag brukar aldrig ha det annars.
    Som värst när det är stressigt. Men igår satt jag bara i bilden hela dagen och när vi kommit halva vägen till uppsala från småland så kom huvudvärken krypandes.

• Nickie

Helhjärtat: Vart bestämde du dig för att ha Rul nu då? Blev det Akkis?

• Nickie

Helhjärtat: Det låter som en smart sak att göra. Bara man går nöjd därifrån och inte har en massa frågetecken kvar.

Aqua: Det låter som att du kommer att vara väldigt upptagen iaf så din tid kommer nog gå riktigt fort Glad

Idag har jag exakt 5 veckor kvar till mitt Rul och jag längtar så sjukt mycket, men jag kommer iaf vara helt sysselsatt i minst 3 veckor framåt varje dag. Sen ska jag spendera mina dagar i pulkabacken med sonen och verkligen njuta av att snön äntligen har kommit. :)
    Måste dock skaffa broddar till mina skor märkte jag idag när jag höll på att fara omkull minst 3 gången på vägen till sonens farmor för att hämta upp honom och dit är det inte långt att gå, vill ju inte skada magen nu inte :)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012