• Nickie

Gravid efter IVF i september 2012

Jag får ju Tul i v 28-30 nångång och sen i runt v 32 skulle jag tillbaka för att kolla så inte moderkakan ligger för långt ner. Den låg tydligen väldigt nära öppningen där lillan ska ut. Det var tydligen inte ovanligt att den kunde ligga långt ner i början för att senare i graviditeten flytta sig högre upp. Hoppas verkligen den gör det, annars blir det snitt och det är nog det jag är mest rädd för. Fick göra vändning med sonen för att slippa snitt med honom och jag hoppas jag slipper denna gång med.

• Nickie

aqua: Känns skönt att höra :) Hoppas det blir likadant för mig med :)

• Nickie

Idag såg killen för första gången rörelserna utanpå magen, hon är helt vild därinne och det är så himla mysigt :)

• Nickie
    Baby Lei skrev 2013-01-14 15:40:18 följande:

Åh, vad mysigt! Jag hade moderkakan i framvägg så det kommer nog ta lite längre tid innan det börjar kännas på utsidan.
    Min ligger också i framvägg. Fast det är ju mitt andra barn med så det kan ju vara därför det syns så tydligt nu :)
    Min son låg och läste Scooby Doo för sin lillesyster i magen igår kväll, märks att han börjar längta lite smått tills hon ska komma ut nu :)
  • Nickie
    Frankie86 skrev 2013-01-15 07:01:03 följande:
    Spännande Aqua! Lycka till!
    Jag ska göra mitt rul på torsdag. Längtar!
    Drömde i helgen att jag födde en son som fick namnet Alvin. Och i natt drömde jag att min sambo såg svepande rörelser utanpå magen :)
    Det kommer ju hända så småningom.

Men på rul vill jag inte ta reda på kön, även om jag är supernyfiken :)
    Ha en toppen bra dag alla tjejer!!
    Fick höra av min kollega för några veckor sen att om man drömmer om könet på barnet så brukar det stämma till 90% eller nått sånt. Så du får gärna säga till sen när bebisen kommer om det stämde :)
  • Nickie
    Frankie86 skrev 2013-01-15 11:15:46 följande:
    Åh va spännande Nickie!
    Låter ju jätte dumt, men jag "önskar" gärna en tjej till. Men jag börjar bli bekant med tanken på att det kan vara en kille.

Vi funderar på en Oscar eller William. Sambon vill ha Alvin, jag tycker det känns lite påhittat ;)

Men åh vilken beslutsångest jag har, vill jag eller vill jag inte ta reda på kön? :)

Det är ju så spännande att inte veta vilket kön det är när man kommer till förlossningen :)
    Ja, det är svårt som tusan det där. Vi hade ju bestämt oss för att inte ta reda på det.
    Men när vi väl var på plats och bebis på skärmen så kunde vi inte hålla oss längre :)
  • Nickie

Jag får ordentligt ont i svanken. Gissar på att det är foglossning.
    Min graviditet med sonen så hade jag inget sånt alls, mådde som en gudinna och tränade utan problem.
    Den här gången så är det svampinfektion och foglossning och mer viktökning.
    Nu kan jag knappt sitta ner utan att gnälla på smärtan. :)
    Haha, ja, det är väl såhär det ska kännas att vara gravid :P

• Nickie
    Helhjärtat skrev 2013-02-21 15:27:50 följande:
    Var hos bm idag. Första mätningen av magen. 26cm i vecka 24+6, stort sa barnmorskan. Vad ligger ni andra på som hunnit mäta magen? Aja, får väl se vid nästa mätning hur det ser ut. Fick lyssna på hjärtat också och det slog så fint. :) på måndag ska jag till läkaren för att prata sjukskrivning pga foglossning. Känner mig så fånig över att bli sjukskriven när man inte känner sig sjuk, men när man knappt kan gå i slutet på dagen är ju något fel. Min chef är en man och vet knappt vad foglossning är så han suckar mest.. Känns knappast bättre då. Jag måste börja tänka på mig själv mer och skita i arbetet. Ingen kommer tacka mig sen ändå för att jag kämpar på.
    Jag var nere i måndags 25+0 då och låg på 24. Det var på kurvan iaf enligt min bm.
    Mitt järnvärde är däremot fortfarande rätt lågt.
    Så underbart iaf att man känner lillan varje dag hela dagarna nästan så man slipper vara så orolig som man var i början :)
  • Nickie
    SeZret skrev 2013-02-21 15:43:15 följande:
    jag var på mvc idag, v 24+0 och vi fick höra hjärtljuden för första gången, så härligt! 153 slag i minuten så yttligare ett "bevis" på att det är en tjej, som RUL sa. (Läst att de är över 140 slag i minuten om de är tjej och under 140 om de är kille, även om de inte alltid stämmer såklart). Mätte även magen och min bm sa 29-30 cm, antar att det är längden på lillan? 
    Det låter nog mer som lillan isf :)
    Min låg mellan 150-160 slag i minuten, ökade när jag låg på rygg. Tror inte hon gillar det alls.
  • Nickie

Jag tror på Eda jag ;)
    Med första barnet tänkte jag att jag skulle klara mig utan all smärtlindring, men efter några timmar var jag inte så kaxig längre och kände mig frälst när jag väl fick min Eda ;)

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012