• Nickie

Gravid efter IVF i september 2012

v.12 eller 11+0 idag då :) 3:e kalendermånaden och även 3:e graviditetsmånaden står det i min app.
    Underbart! 3 kilo har jag ökat i vikt sedan ET. Längtar så fruktansvärt mycket till RUL i januari nu.

• Nickie

Caroline: Jag är konstant kissnödig känns det som. Trött med, men det har jag ju fått veta att jag har lågt blodvärde, så det är ju inte så konstigt..

Ja, 2 månader låter ju inte så länge, men det känns som en hel evighet..

• Nickie
    aqua84 skrev 2012-11-13 10:21:07 följande:
    Nu när illamåendet börjat avta orka jag ta mig te vårdcentralen och bli tömd på 6 rör!!! WTF...minns inte att de tog så många sist!!
    Oj, på mig tog dom bara 2 rör... De flesta proverna har de ju redan gjort på sjukhuset..
  • Nickie

Helhjärtat: Usch då! Hur kan dom se så fel?? Skönt att man bor nära akkis. Finns säkert de som gör misstag här med, men känns ändå som att jag litar på dom eftersom jag redan varit där med sonen.
    Funderar nästan på att kolla efter nån privatklinik för att få kolla ul lite tidigare, jag är så dålig på att vänta =)
    Men det kanske är skadligt att kolla för ofta?
    Hjärtljuden får jag ju inte lyssna på fören v.25 och det är ju evigheter tills dess.

• Nickie

Caroline: Usch då, hoppas det bara är känsliga slemhinnor som spökar.

• Nickie
    caroline 32 skrev 2012-11-14 12:24:57 följande:
    Sköterskan sa att jag inte alls skulle oroa mig men att jag får komma in för kontroll kl 14. Jag är sjukt nervös;((
    Håller båda mina tummar för dig!
  • Nickie

Caroline: Åh va skönt att höra =)
    Nu kan du slappna av och bara känna dig gravid ;)

• Nickie

Helhjärtat: Va skönt :) Tiden går så fort ibland.

Just nu känns det så overkligt att man faktiskt är gravid. Surfat runt lite på forumet och kollar på gravidmagar och vissa är sååå stora redan i vecka 11. Visst har man ju vuxit lite om magen, men inte så mycket. Folk skulle lika gärna bara tro att man blivit lite fet istället för gravid. 11+4 idag och inga blödningar och hjärtat slog ju fint på vul för några veckor sen, ändå så skulle jag behöva uppdatera min hjärna lite oftare på att bebisen faktiskt finns där inne, ultraljud varannan vecka hade suttit fint :)
    Exakt 7 veckor kvar till Rul nu och det känns som en evighet.
    Nästa helg blir det ner till Ullared och trängas, då ska jag minsan börja kolla efter bebisprylar.
    Har inte riktigt vågat göra det ännu..

• Nickie
    Helhjärtat skrev 2012-11-16 10:32:16 följande:
    Ja jag har så svårt att förstå att jag är gravid, får säga det till mig själv varje dag. Var inne på tittuts hemsida, är så sugen på att boka in ett tidigt ul. Jag och killen hade tänkt åka på en liten weekend till Sthlm 1-2 dec. Men vet inte om det är onödigt att lägga 900kr på ett ul hos tittut då. Man får ju med sig en skiva med bilder hem.. Men 900kr! Har inte bokat in något rul än men det blir förmodligen i början på jan.. Är alldeles för långt dit. :)
    Är det på tittut som man kan få kolla på 3-D ul?
    Det hade jag velat boka in. Så har jag för mig att man kan få det på en film eller nått med.

Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012