• miqaw

Gravid efter IVF i september 2012

Rosa fjäril skrev 2012-10-04 22:32:36 följande:
    Har en dum fråga? Törs ni ha tajta jeans?!
    Dum vågar jag inte uttala mig om men ja, jag har tajta jeans och byxor... Började använda mammabyxor förra gången redan i v 7 pga att allt annat var obekvämt och inte hjälpte det Rynkar på näsan Så det ska inte vara någon fara. Eller var det något speciellt du tänkte på?
  • miqaw
    Nickie skrev 2012-10-05 09:10:38 följande:
    Då borde du ha gått in i vecka 6 idag? 5+0
    själv gjorde jag äp den 10:e och är då 5+4.
    De flesta andra jag frågat har räknat från äp iaf när de gjort ivf.
    Jag frågade BM som jag pratade med vilken vecka jag kommer vara i när VUL blir och hennes svar var: I vecka 8, på det sättet som vi räknar. Och de räknar nog hela tiden 4+5 och inte som vi, att 4+5= v 6 osv. Vid MA hade jag kollat bara någon dag innan vilket vecka mm jag var i och jag sa v 13 till personalen, eller ja, 12+2 rättade jag mig till och det var det svaret de ville ha. Men jag ska fråga både exakt dag och BF- datum när VUL är OM det nu finns något...
  • miqaw
    Nickie skrev 2012-10-05 10:23:12 följande:
    Hur är det med era symtom?
    Känns så konstigt, vissa dagar har jag jätteont i brösten och andra dagar är det som bortblåst
    för att senare komma tillbaka. Trodde man skulle känna det hela tiden?
    Lite känningar i magen, morgon och kväll framför allt... Ömma bröst, som dock blir mindre ömma när jag duschat varmt ha ha! Ungefär som att det mjuknar lite men på morgonen är det igång igen ha ha
    Trötthet och sen samma värk som vid mens i ryggen. Men detta tar vi med glädje eller hur tjejer? Tungan ute
  • miqaw
    Baby Lei skrev 2012-10-05 12:17:25 följande:
    Jag har för första gången metallsmak i munnen. Väldigt obehagligt men tror att det har med graviditeten att göra.
    Är det ett känt symptom eller har jag hittat på det helt själv? Brösten ömmar lite, men är inte panikonda ännu i alla fall. Jag har också känt strålningar i livmodertrakten lite då och då under ruvperioden och det sitter i fortfarande.

Har mått lite småilla på kvällarna men inte så att jag varit nära att kräkas.    
    Det är rätt vanligt har jag sett att man kan få metallsmak.

Och du är inte ensam om tråkigheter så ja, här tar vi varandra i hand, oavsett oro eller inte, och stöttar i vått och torrt Glad
  • miqaw

Jodå, det känns igen! Dock mest när jag reser mig för snabbt osv... Som när man ska på toa mitt i natten... Då är det bara att i mörkret köra ner huvudet nästan mellan benen efter halva sträckan och sen kan jag fortsätta...

• miqaw

Jag får också ont, både vid nysningar och hostningar tyvärr...
    Men hörrni, är det ingen annan än jag som fått kraftiga flytningar? Går på helspänn hela dagarna och är livrädd för att det är MF så fort det blir "blött"...

• miqaw
    gilda3 skrev 2012-10-08 11:02:10 följande:

Ja, ursäkta att jag fläker ut hela mitt sexliv här Men nu är jag helt bombis på att det bara var sexet som gjorde att jag blödde. Det har inte gjort ont alls åt något mens/sammandragningsartat håll. Och inget mer blod. Känner mig mer gravid än nånsin Får väl ta det lugnt med de där trevligheterna tyvärr, för man blir ju så satans orolig!
    Jag har någon spärr efter förra graviditen som gör att det inte blivit något av den varan alls, till min makes stora sorg så klart... MEN, man kan ju mysa på annat sätt hi hi Passa er dock från att göra det om ni är riktigt trötta, somnade stående i duschen igår och tur var ju att maken var med, han fick fånga mig!  Cool
  • miqaw
    Lillflickan skrev 2012-10-08 14:16:31 följande:
    Jag är lite nervös för att anmäla mig här. Men jag försöker njuta av plusset så mycket som möjligt.
    Vi kan ta varandra i hand men du är sååå välkommen så håller vi alla tummar att våra små väsen stannar kvar hos oss!
  • miqaw

Jag fick tid 24/10 och är i v 8 enligt BM... men om det är 8+0 eller 8+2 har jag ingen aning om... Alldeles för långt fram i mina ögon eftersom mitt MA avstannade 7+0 förra gången... Menmen, bara gilla läget.

Frankie86 skrev 2012-10-08 15:52:35 följande:
           Hur har ni andra gjort, har ni ringt mvc ännu?
    Dom vill ju faktiskt träffa en tidigt i graviditeten. När jag väntade dottern ville dom ha oss på hälsosamtal i v5 :)

jag fick info av min BM att inte ringa MVC ännu då det är onödligt att göra det om det inte finns någon grav att skriva in osv... Men det är säkert upp till var och en. Förra gången var jag på inskrivning i v 9...
  • miqaw
    Frankie86 skrev 2012-10-09 08:23:30 följande:

Hej tjejer! Detta är dagens test :)
    Törs jag betrakta mig som gravid nu? =) RD12 idag.

Massor av grattis och definitivt, välkommen hit!
Svar på tråden Gravid efter IVF i september 2012