• Summer70

Mollusker - hur fick ni bort dom?

Hej,
    Min dotter har fått massa mollusker, säkert 100-120 stycken.

Jag vet att man ska vänta ut dom, men jag vill inte vänta längre. Hon har nu haft dom i ett halvår och det verkar som om att dom kan vara kvar i ytterligare ett par år.

Har googlat många tips, men inte fått några svar på om det funkar eller inte.

Så hur har det varit för er med barn som haft mollusker?
    Hur fick ni bort dom och hur lång tid tog det?        

• Svar på tråden Mollusker - hur fick ni bort dom?
  • Summer70
    FlitigaLis skrev 2012-11-22 21:50:08 följande:
    Vart sitter de?

Dom sitter i båda armhålorna och ner mot midjan, på magen och på insidan av låren.
  • mianalle

Min äldsta son hade mollusker när han va liten. Vi fick tipset att stryka på hydrocortison (den mildare receptfria) morgon och kväll. Kommer inte ihåg hur länge det tog innan de va borta men kanske 1-2 veckor. Glad

• Summer70

Är det Mildison (stavas det så)?
    På apoteket sa dom att det inte var bra att smörja så stora ytor med cortison....  Hon har ju halva kroppen täckt.

• Lindsey Egot the only one

Man kan gröpa ur dom hos läkaren.

• delfinen80

Jag tog alsolsprit på plåster och satte på över natten.. Tog en eller två veckor så var de borta...

♥Mina Ungar Är Mitt Liv♥
  • Lindsey Egot the only one

Mollusker är ett vårtvirus och det är inget som försvinner pga alsolsprit. De har en livslängd på max 3år och försvinner sedan. Ibland har de betydligt kortare livslängd och de är ingen fara men får man väldigt många kanske man behöver hjälp.

• delfinen80
    LindaEfraim skrev 2012-11-22 22:42:53 följande:
    Mollusker är ett vårtvirus och det är inget som försvinner pga alsolsprit. De har en livslängd på max 3år och försvinner sedan. Ibland har de betydligt kortare livslängd och de är ingen fara men får man väldigt många kanske man behöver hjälp.
    Isåfall hade vi bara tur då, eftersom de tio min son hade försvann efter ca 2 veckor då vi började med det.. Då hade han haft dom i lite drygt 6 månader...

♥Mina Ungar Är Mitt Liv♥
  • Jellybeanbaby

Jag började fundera på om ni fått små mollusker av typen som satt fast på övre delen av mitt bröst efter ett bad nära en brygga i medelhavet (spanien)!!!

Well behaved women rarely make history
Svar på tråden Mollusker - hur fick ni bort dom?