Inlägg från: madeleine76 |Visa alla inlägg
  • madeleine76

Mollusker - hur fick ni bort dom?

Summer70 skrev 2012-11-23 09:00:21 följande:
    Jag har också läst många som lyckats bli av med dom med hjälp av Alsolsprit och zinkpasta.
    Ska ner i dag till Apoteket och köpa detta. Eller om det är bättre med zinkplåster i stället för krämen.... Får nog prova.
    Läste även om flera som använt ganska mycket havssalt i badvattnet ett par dagar i sträck och som tyckt att detta hjälpt. 

vi använde också alsollösning, de torkade ut. Lycka till!
  • madeleine76
    Summer70 skrev 2012-11-23 09:23:14 följande:
    Baddade ni på med bomullstuss eller använde ni tops?

vi baddade med bomullstops, de största snittade vi och baddade supermycket med alsollösning. Molluskerna är riktigt läskiga, när vi snittade någon (jag kunde trycka med nageln bara) så var den full med små trådar,förmodligen rötterna.
    Men jag vet inte,vi var också på vc, men de sa bara " de försvinner av sig självt",men vi kunde ju inte vänta eftersom de spred sig till ansiktet så vi fick försöka få bort dem.
    Och med alsollösning så lyckades vi.  Jag hoppas de tar dem på större allvar på er vc. 
  • madeleine76
    vampyria2 skrev 2012-11-23 10:32:41 följande:
    ah ja då är det en helt annan sak, har hon såna problem så kan det var värt att ta bort dem. Ring VC och prata jag vet att de kan ta bort dem om man har problem med dem.

tycker jag också du ska göra!
  • madeleine76
    LindaEfraim skrev 2012-11-23 11:22:47 följande:
    Madeleine76

Du vet om att det är en vårta du klämmer på som är oerhört smittsam. Du kan likväl få det själv med den behandlingen du gör.
    Visst man kan klämma dom så det vita försvinner men det är oerhört smärtsamt samt smittsamt eftersom man måste trycka ut allt tills det börjar blöda. Stor risk är att man det blir fler samt att den som klämmer får det också. Har man 100-120 ska man inte ge sig på den behandlingen som du gjort själv.
    det var några enstaka vi gjorde så på, och ja, vi var medvetna om att hålla det oerhört rent eftersom det är en vårta, smärtsamt tror jag inte det var då barnet inte reagerade (tittade på tv), samt att jag tror till och med vc sa att man kunde göra så. Men jag rekommenderar absolut att gå till vc först, det gjorde ju vi med, men fick som sagt ingen hjälp.
  • madeleine76
    Summer70 skrev 2012-11-23 11:39:09 följande:

Nej, jag har försökt att klämma, men hon är inte helt "förtjust" i det.... Så det är bara att glömma.

Det blir helt enkelt ett saltbad och sen alsolsprit och zinkplåster i ett par, tre veckor. Hjälper inte det så är det väl bara att gilla läget.

VC gör ingenting, bara att vänta ut. Samma svar fick jag på sjukvårdsupplysningen.   

jag tror på att försöka torka ut dem så som du gör!
Svar på tråden Mollusker - hur fick ni bort dom?