Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Vill tipsa om en otroligt fin låt av Sarah dawn finer "till dig"
    Sök på youtube,beskriver i ord precis hur man känner i den här situationen,börjar gråta varje gång jag hör den

• Fru Karlsson

Ja den är verkligen hjärtskärande den låten,så fin.

Det här med vara ensambarn så har jag bara en halvbror men vi växte upp med hans pappas barn.Så på så sätt hade vi aldrig tråkigt men nu när man blivit äldre har man ingen kontakt med dem förutom med min halvbror.Hade gärna velat ha fler syskon och dela allt med och vill verkligen inte sonen ska växa upp utan syskon.

• Fru Karlsson

Och dagens gravtest i morse var helnegativt,såklart.

Så det är väll bara acceptera detta och fortsätta.Vet inte om det ens är lönt och försöka mer,vill inte ens ha sex längre. Tappat lusten totalt.Min kropp verkar på nåt vis stängt av

• Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-10-10 19:40:55 följande:

Någon som provat Maca rot pulver?

Maca

För lust och välbefinnande

Maca är en rotfrukt som växer på hög höjd i Anderna. Den har en kryddig smak, som påminner om pepparrot och palsternacka. Roten hör till kålväxterna och är släkt med rädisa och kålrot.

Maca har använts som medicinalväxt i århundraden, för att öka fruktsamheten hos både människor och husdjur. På internet är maca en av de växter som oftast nämns som afrodisiakum.

Djurstudier tyder på ökad fertilitet och spermiekvalitet. Även några mindre studier på människor antyder att maca kan öka sexlusten, potensen och det allmänna välbefinnandet. Roten har även tillskrivits upppiggande egenskaper och kallats för peruansk ginseng.

Låter som något jag kan behöva just nu...ska kolla upp det,nästa äl ska jag inte ta pergotime för läkaren ordinerade mig varannan månad,så då lär det inte bli nåt.Jag hoppas verkligen så innerligt att vi alla här lyckas och få uppleva det här igen.Och ja,jag är väldigt självisk just nu.Orkar inte bry mig om andras bebisar och andra gravida.Kommer inte ens orka hälsa på svägerskan nu när hon får.Jag måste få hantera detta och sörja på mitt sätt.Vill så mycket sonen ska ha syskon han är så förtjust i bebisar just nu men framförallt för att jag vill uppleva detta igen.Det gör så fruktansvärt att man kanske inte kommer få se glädjen i det lilla barnets ögon som stolt tar sina första steg,vara gravid känna sparkar igen,allt det.

Har också tänkt som du Chasing Dreams om man själv ställer till det på nåt vis genom att man är negativ och deprimerad.Men jag tror inte på det,kvinnor blir fasen gravida i krig och har man äl kan inte tankar spela in.Även om det skulle påverka kan jag inte koppla bort allt detta.
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-10-10 23:02:14 följande:

Jag glömmer hela tiden, hur gamla är det era barn är?

Min dotter är 4 1/2 år nu. Så stor. Roligt men jobbigt på samma gång, att hon blir stor så fort

Min son är 3,5.Vi ville ha stor familj eller jag iallafall;) Ville ha tre barn två år mellan...Vi började försöka ett halvår innan han fyllde två så det här var inte alls som vi tänkt oss.De har ju så roligt ihop också om de har syskon och det är så tråkigt han är ensam.
  • Fru Karlsson
    Chasingdreams skrev 2014-10-11 11:02:29 följande:

Idag har jag nog lyckats vara världens sämsta mamma. Höll ihop över frukosten och viss lek. Sen när sonen spelade ut mig och sambon mot varandra brast det. Tårarna bara rann. Sonen såg rädd ut och sökte tröst hos pappa. I vanliga fall är han super mammig. Nästa vecka är sambon bortrest och jag blir själv. Vet faktiskt inte hur jag ska orka.

Usch vad jobbigt,ja vardagen är svår särskilt när sonen är i sitt värsta trots och tänjer humöret och mitt tålamod.Jag blir arg och irriterad på han ibland när man själv mår dåligt men kramas mycket och säger förlåt sen.Det är viktigt,är inte deras fel att vi mår dåligt.Kram till dig
  • Fru Karlsson
    Millan14 skrev 2014-10-11 20:12:00 följande:

Tack snälla ni, för ett varmt välkomnande! Känns bra :)

Skönt att få "gnälla" å vara ledsen över syskon å inte känna sig dum å otacksam för att man faktiskt har ett barn å längtar efter ytterligare ett!

Känner så väl igen mig i trotset åxå, haha!! Ena sekunden smälter man åt ngt de gör el säger, andra så blir man galen av alla påhitt å all trots!!

Tack, så härligt att hittat er å få stöd å sällskap i både trots å längtan efter ett syskon!

Välkommen det detta härliga gäng:) Hoppas dock du inte behöver vara här nå länge;)
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-10-11 23:39:08 följande:

Tänker att nåt måste ju förändrats och blivit annorlunda i min kropp sen jag var gravid. Innan dess hade jag ätit p-pilöer säker tio år och det hade funkat utan problem. Efter graviditeten började jag med p-pilöer efter några månader igen. Då bara strulade det, massa rejäla mellanblödningar och så, trots att jag provade ett par olika sorter. Känns ju konstigt eftersom det funkar så klockrent innan graviditeten. Jag tänker att detta är ett tecken på att något ändrats i kroppen och att det kanske bidrar till att vi inte blir gravid....? Men vad...?

Jag har också tänkt det många gånger! Åt p piller många år innan vi bestämde och bli med barn,blev gravid då efter bara tre månader.När vi bestämde denna gången bytte jag sort en gång för mådde inte bra av dem,skulle slutat helt då istället. Åt dem ett tag sen bestämde vi att vi skulle försöka med en till.Efter några månader kom det en situation som gjorde att vi inte kunde ha barn just då och jag började igen.Det blev ju säkert en obalans.Hade jag vetat det skulle ta såhär lång tid hade jag slängt dem direkt!

Hör ni, igår tog jag ett clearblue på morgonen och när det torkat är det svagt streck bakom minustecken! Har ju bim idag så det är alldeles för svagt för tiden.Ännu ett svagt positivt då alltså.Fattar inte varför det är så svagt,har aldrig fått då på clearblue.
  • Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-10-12 09:43:12 följande:

Nej det är inte lätt. Men jag har i allafall tagit ett litet steg åt rätt håll, av två skäl. Jag vill äta lite nyttigare för jag tror det kan hjälpa till att blir gravid istället för att bara äta pommes, bea och Coca-Cola. Sen vill jag gå ner till ca 55kg. Så jag har börjat räkna kalorier, har en app jag fyller i. Perfekt för mig som ändå vill kunna äta allt, men nu måste man ju tänka till, är en halv chokladkaka värt att offra middagen för? (Ja ibland ) så automatiskt väljer jag ju oftast bättre mat som man blir mer mätt av än skräp som förr. Sen försöker jag gå ut och gå lite mer, gjorde jämt det förr men har liksom fastnat inne nu. Men jag känner mig gladare också när jag gått så det är också positivt! hoppas du hittar ditt sätt!

Läste att Lchf och lågkolhydratkost är bra för fertiliteten:)

Har ju kört det nu nästan en månad och gått ner och mår jättebra av det:)
  • Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-10-12 10:29:01 följande:

Åhhh. Men jag som älskar kolhydrater. Pasta ris och vitt bröd är det bästa jag vet. Och chips. Aja jag äter ju mer grönt nu i allafall, och ÄL tror jag att jag har varje månad, har tagit test och känn av det nästan varje månad så. Men då har man ju nåt nytt att prova nästa månad om inte bisolvon fungerar

Ja det har faktiskt funkat för många men började mest för att jag känner jag måste gå ner i vikt.Fått för mig det kan vara min vikt som ställer till det då jag var jättesmå innan jag fick sonen.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?