Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Funderar på det här med om man släppet fler än ett ägg och det kan va risk för tvillingar,vi har sagt vi vill ha ett.Då får man sex förbud men då går väll det försöket åt skogen? Får man inte försöka då vid äl om han skulle se det blir så? Och är det inte meningen d medicinen det ska bli så?

Vet inte nu om medicinen är rätt för mig.Kanske blir överstimmulerad eftersom jag har regelbunden äl.Lossar fler ägg så går man inte försöka om jag förstått.

• Fru Karlsson

Ok.Jag har ju regelbunden äl och ägget lossar varje månad,det ha blodprov visat.Då kan det bli att jag släpper fler istället,vill inte avbryta och vänta till nästa försök.Vet inte hur jag ska göra nu:(

• Fru Karlsson

Jag hoppas läkaren ringer upp senare så jag får prata med han om det.Men jag behöver kanske bara enkelkur och då är chansen kanske liten det blir så? Hur många kurer har du tagit nu? Hoppas ni lyckas nu!

• Fru Karlsson

Jag tycker också det borde vara snabbt fixat över telefon liksom även om han inte är där. Vi bestämde ju detta för ett par veckor sen! Ska jaga dem idag!

Såg en liten film Facebook om befruktning.Intressant men undrar verkligen varför inte alla spermier kan befrukta mitt ägg?? Den ständiga frågan som ingen vet.Så mycket som vi ligger vid äl borde ägget bada i spermier men inte en tar sig in!? Spermier som möter ägget är jag helt hundra på att finns bra som vi alltid tajmar.Om nu min sambos spermier är bra som provresultatet visade,varför blir det då ingen befruktning!?

• Fru Karlsson

Jag är sån att jag bara måste veta vad som är fel när det är något problem, i livet i allmänhet.Och att jag inte vet orsaken till det här gör mig snart knäpp och frustrerad.

De normala behöver bara ha sex en eller två gånger så funkar detta för dem men jag känner mig så fruktansvärt okvinnlig och sjuk på nåt vis.Att svägerskan som snart är 40 lyckats få 2 barn under den här långa rean vi försökt är förnedrande.Jag är ju bara 30,den bästa tiden i livet ska det va men det känns inte så just nu.Livet står på paus:(

• Fru Karlsson

Ja det är så jobbigt,det har blivit att man inte riktigt vill träffa folk.Och det verkligen hugger i hjärtat när sonen säger han vill ha en bebis.Alla barn och hans jämngamla har fått syskon.Jobbigt men min sambo är helt oberörd av all detta.Ham bryr sig inte alls och känner inget.Hans liv rullar ju på som vanligt...Han hade nog kunnat bo själv liksom utan och känna sorg alls.Umdrar ibland varför vi fortsätter ihop:(

• Fru Karlsson

Jag känner precis som er,man orkar knappt med vardagen.Idag har jag varit ledig och det har varit en riktig Skit dag. Jag har gråtit varit rädd för vad medicinen påverkar mig vår barnlöshet,allt.Sambon tröstar mig lite och tycker också det är jobbigt men här är vi också mest på olika håll hemma.Han sitter också mycket själv och jag orkar inte vara social.Jag sköter omvårdnad av sonen,matlagning rutiner allt.Är slut psykiskt om kvällarna.

Tror det är deras sött och stänga av problemet.På helgen umgås vi mer Tack och lov! Lagar god mat och myser i siffran med lite vin:)

Men något sexliv har vi knappt längre förutom vid äl och sambon sa häromdan att han kanske inte har kust när det är äl bara för att jag inte vill övriga dagar! Jag önskar såå allt hade varit annorlunda.

Läkaren ringde innan iallafall och första pergotime tabletten ska jag ta idag till cd 9.Ska man inte ta längre? Hoppas allt kommer gå bra nu.Men vi skulle inte behöva göra kontroller efter för och se hur det går,konstigt det gör man väll alltid med pergotime? Ska ringa igen om det.Vad jobbigt Chasing Dreams, tänjer på er och läser din blogg ibland.Hoppas ni ska lyckas.

• Fru Karlsson

Hoppas hans prov får bra resultat så du med får pergotime.Jag har också väntat så länge på detta så äntligen idag fick jag det och tog första tabletten idag:) Sambons resultat var bra och visade bara en del orörliga slöa men inget som skulle försvåra. Nu hoppas jag för allt jag har att detta hjälper oss!

• Fru Karlsson

Har fått såna biverkningar av pergotime hela helgen nu.Huvudvärk Fredags och när jag vaknade på Lördagen.Så så trött,får vallningar och går och svettas som det vore mitt i högsommaren,varar en liten stund sen försvinner det.Det bara rinner svett! Nån mer som känt såhär av dem?

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-09-21 18:32:52 följande:

Vanliga biverkningar, som jag läst många andra ha tyvärr...  uch vad mycket vi ska behöva utstå, för att lyckas. Måtte det iallafall bidra till att ett fint ägg släpper hos dig och du får ett plus sen.

Jag tog min sista tablett idag på min 2a kur, inga biverkningar denna gången heller, än så länge.  håll tummarna nu!!

Läste också det,verkar reagera mycket på pergotime och det är ju bra ioförsig. Ja,hoppas verkligen jag blir gravid också.Håller självklart tummarna för dig också.Nu är det bannemig vår tur!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?