Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Kingston skrev 2014-10-12 17:43:41 följande:

Liten till: min må bara vara 3 år men här smälls det i dörrar, skriks, vrålas och grinas typ hela tiden. Så "minitonåringen" är redan här...

Fru Karlsson: vet inte om man verkligen ska läsa av testet så sent? Det står att efter 10(?) min är testet inte längre tillförlitligt... Men har mensen inte dykt upp så finns ju klart chansen. Det finns dom som inte plussar förrän i vecka 8-9...

Har också funderat på det här med P-piller.

När vi blev gravida första gången så tog det ca 3 månader efter jag slutade med p-pillren och nu när vi ville bli gravida igen så tog det ca 4 månader (samma p-piller som jag alltid ätit). Tyvärr slutade det ju i X men efter det har jag ju inte lyckats bli gravid. Varför lyckas vi så snabbt efter vi slutat med p-piller? Har seriöst funderat på att börja igen bara för att kunna sluta igen... Och se vad som händer?!

Jag vet,tror inte heller det är och lita på,la ifrån mig det direkt när jag minuset så vet ej hur lång tid efter det kom.

Än har inte mensen kommit iallafall så har inte kastat in handduken för denna gång än;)
  • Fru Karlsson
    Keek skrev 2014-10-12 10:58:00 följande:

Hej! Har läst er tråd en tid och vill gärna hoppa in. Har försökt 2.5 år att få syskon till vårt barn som snart är 5. Har under denna tid genomgått många olika känslor. Efter ett års försök var jag väldigt ledsen och orolig över situationen, var väldigt upptagen av att bara ha ett barn. Kändes inte som jag hade en "riktig" familj. Men sedan har det successivt lagt sig och nu ägnar jag mig åt att vara så närvarande och delaktig som möjligt i mitt barns liv. Kom till en punkt där jag insåg att jag kanske bara får ett barn och då vill jag inte missa det jag har för att jag bara sörjer det jag inte fått.

Vi hade svårt att få barn även första gången och ovissheten kring primär barnlöshet var för mig väldigt mycket svårare att stå ut med. Jag är ju faktiskt inte barnlös numera! Samtidigt finns såklart längtan efter ett andra barn kvar men den tar inte över hela livet längre.

Vad skönt du kunnat acceptera er situation men jag kommer inte ge upp även om jag tänkt det många gånger.Vill också det här såå mycket
  • Fru Karlsson

Inte gravid:( Tog ett digitalt ikväll.Hatar de orden av totalt misslyckande.Hoppas det blir till jul iallafall...

• Fru Karlsson

Nästa äl är vi bortbjudna och ska sova över en dag,så en dag då vid äl går det inte.Vad jag minns när jag blev gravid med sonen så hade vi inte så mycket sex innan äl för jag visste inte så noga när äl var.Så vi hade sex samma dag som äl och dan efter och det räckte då.Så att man missar en dag hit eller dit ska inte spela roll.

• Fru Karlsson

Läste också att är det för många spermier framme redan vid ägget kan det bara blockera och de som han först som redan är där har hunnit bli slöa eller "dött" på vägen dit.Låter ganska logiskt faktiskt.Så man kanske ska vänta till äl dagen:)

• Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-10-13 09:17:53 följande:
    Tänker också så inför jul, som du säger gjorde det redan förra året. Men verkar ju som det återigen blir en jul utan något litet som gror, suck. Börjar bli så fruktansvärt tärande detta.   

Inte illa att i huvudtaget berätta för folk på jobbet tycker jag! Vi har inget sagt ännu på våra, kanske blir annorlunda om det blir IVF.
    Ja åren går och alla högtider tänker man att kanske jag har bebis till midsommar,kanske jag är gravid till jul.Men åren går utan något händer.Har fått en tid om ett par veckor till läkaren och vi ska diskutera hur vi ska ta oss vidare,kanske han dubblar min pergodos men jag mådde så hemskt dåligt av dem så vet inte om jag vill fortsätta med dem...Alternativen för oss som inte har möjlighet till ivf är dubbel pergodos eller insemenation.Makesinsemenation är väldigt ovanligt men det är gratis och vill vi prova det så kunde vi göra det,kanske ger dem en extra skjuts upp då man sprutar in direkt i äggledarna och blir nog mer tajmat vid äl då jag tror vi missar ofta.Så ska diskutera detta med sambon.
    Han säger han tycker det är tråkigt men han överlever om det bara blir en också,men suck! Varför kan de aldrig förstå!
  • Fru Karlsson
    Kingston skrev 2014-10-13 18:20:37 följande:

Fru Karlsson: får jag fråga på vilket sätt du mådde dåligt av Pergo? Är ju i startgroparna med första kuren...

Ja snart är 2015 bebisarna "förbi". Men 2016 blir lika bra bara det blir någon liten goding!!

Idag utsatte jag mig för tortyr. Gick på babyrytmik (fast för äldre barn). 3 jättestora bebismagar som såg ut att sprängas när som helst och bebissykon överallt! Och då har jag inte nämnt allt bebis-, gravid- o förlossningssnack!

Eller kommentarer som " ja men ett tredje eller fjärde barn är mycket möjligt!"

Ville bara skrika "DET ÄR VISST OMÖJLIGT!!!!!!!"

Men jag höll tyst, nickade och log....

Blä va falskt! Uuääsch

Usch vad jobbigt,jag undviker alla såna tillställningar där bebisar och gravida finns.Är bara ännu mer tärande att alla andra lyckas utom jag.
    Jah fick mycket biverkningar redan andra dagen,vallningar riktiga svettattacker då det bara rann svett som följdes av frossa,huvudvärk,och ont i äggstockarna,sexlusten var skit,som vanligt men ändå;) Tror inte jag vill ta dem mer men kanske ändrar mig:) Denna cykeln ska jag ha ett uppehåll sa läkaren.
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-10-13 18:57:48 följande:
    Ja sant, 2016 blir bra det med bara det blir!

Jag jobbar ju på förskola så får stå ut med många barn, gravida, bebisar, styra vagnar etc varje dag. Inte kul. Trivs inte som det är med min situation nu. Gruvar mig varje dag.
    Oj,det måste verkligen vara jobbigt.Såklart är barn underbara och skulle också vilja jobba som förskollärare men inte just nu...
  • Fru Karlsson
    Liten till skrev 2014-10-13 21:53:08 följande:

Ok, lite snabb hjälp här tack! Har tröttnat lite på sex runt äl, man vet liksom att man måste så det förtar det hela en del. I vilket fall så borde jag ha äl i morgon, troligtvis em, brukar ha äl-ont då. Fick till det nu ikväll, behövs ett försök i morgon, eller ska vi satsa på onsdag morgon istället? Jag orkar fan inte varenda dag, men vill ju bli gravid! Efter äl och precis efter mens så är allt som vanligt, men jag blir så störd av detta "måste". Samtidigt vill jag göra allt för att lyckas nu! Så vad tror ni, i morgon kväll eller onsdag morgon? Alla råd tas tacksamt emot

Jag vet samma här varje gång,det ska ju räcka med varannan dag så kör på onsdag morgon om ni inte kan vill.Hur gör de ni som lyckas få till det på morgonen??
    Här går det INTE,sonen vaknar alltid tidigt och hoppar och tjatar på oss att gå upp.
  • Fru Karlsson

Aha;) Kanske borde försöka få till lite mer morgonmys:)
    Här har fortfarande inte mensen kommit,så frustrerande! Eftersom jag inte är gravid nu heller så vill man bara det ska komma igång.Cyklen blir också längre och blir lång tid tills nästa äl,fan!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?