Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Välkommen MSL! En fråga, har du plussat dom tre gångerna som du fått tidigt missfall eller har det "bara" varit annorlunda?
Välkommen MSL! En fråga, har du plussat dom tre gångerna som du fått tidigt missfall eller har det "bara" varit annorlunda?
Ok. Något jag upplevt själv, och även uppfattat det vara vanligt hos kvinnor som försöker bli gravida är att det är vanligt att mensen inte beter sig som vanligt. Jag vet inte om det är så att det är som du skriver och tror, att det är väldigt tidiga missfall som det handlar om, eller om det är sådant som egentligen även förekommer under vanliga cykler men att man inte är lika medveten om det då man analyserar inte allt till samma grad, eller om det är påverkan från det preventivmedel som man använt sig av (hormoner, spiral eller vad det nu kan ha varit) eller vad det är, men just att det blir "annorlunda" upplever jag är väldigt vanligt. Hur är det med er andra här i tråden, har ni också upplevt det?
Ni som vill veta mer i detalj om IVF kan kolla här fertilitetscentrum.se/stockholm/ofrivillig-barnloshet/ivf-behandling-steg-for-steg/ där det finns en jättebra beskrivning/förklaring
MSL: det var fint sagt!
Men det känns svårt att se det så när man vet att det är "mig" och mina organ som inte funkar. Sjukt jobbig tanke att veta att min partner hade kunnat få fler barn om han bara bytte partner....
Vi har försökt sedan i maj och bara lyckats bli gravida en gång sedan dess. Deg slutade i ett X och en bortopererad äggledare
Utöver det faktum att jag bara har en äggledare så lider jag dessutom av endometrios. Och när dom då var inne och plockade bort X:et och äggledaren så såg man också att den kvarvarande äggledaren hade mycket ärrvävnad och sammanväxter. Så troligtvis fungerar inte den heller och även om det skulle lyckas så trodde dom att det förmodligen skulle sluta i ytterligare ett X.
Eftersom hoppet är det sista som överger och för att det kostar så mkt pengar så har vi valt att vänta med IVF. Men det börjar mer och mer kännas som enda utvägen...
Företaget där jag jobbar går inte med på det. Min partner är för tillfället arbetslös och ska börja på ett nytt företag. Vet inte om det är det första man vill fråga då...
Tycker dessutom det här med IVF är så orättvist för tillfället.... Som allt annat i livet visserligen!
Ni har så rätt i det ni säger tjejer! Det är bara besvikelsen som talar om orättvisor osv.
Men jag önskar bara att det här vore en mardröm och att man kunde vakna upp och vara "normal och som alla andra"...
Sedan så tror jag även att en bidragande orsak är att jag aldrig har känt mig ensam i att inte lyckas. Jag har väldigt många i min omgivning som har haft svårt för att få barn. Det finns de som lyckats efter många års försök att i alla fall få ett barn, det finns de som efter många IVF-försök lyckats få ett barn (en fd kollega och hans fru gjorde tex 13 IVF:er innan de lyckades få en flicka!) de som har adopterat och de som gått vidare med sina liv, och accepterat sin barnlöshet. Så jag har aldrig behövt känna mig ensam i detta och jag har även känt att flera av dem har det värre än jag då jag iaf har ett barn
Jag fyllde 37 nu i höstas
Har en dottern som fyller 4 nu på lördag.Vi har försökt få till ett syskon i snart 18 månader.Började använda fertilitetsmonitorn med clearblue förra månaden för att få lite mer koll.Har tidigare bara använt vanliga äl stickor.Dottern blev till på första försöket så det känns väldigt jobbigt när det nu passerat 1 1/2 år.Väger 7 kg för mycket för att bli utredd.Men hade man bott i Stockholm hade man bara vägt 2kg för mycket då de har andra kriterier.Tråkigt hur de kan ha så olika kriterier .