• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

moderlig skrev 2013-07-13 11:17:36 följande:
    Grattis till jobbet!!! Och tack för långt o utförligt svar. Några följdfrågor: Hur påverkades humöret? Hur upplevde du hela proceduren som? Var det slitsamt? Vad är Amh-värde och hyperemesis gravidarum? om du inte orkar svara kan jag givetvis googla:) Å just det, bloggan ska jag definitivt kolla in!

Hmm, humöret minns jag inte (man förtränger så fort). Däremot så fick jag bl.a. kolik (!) av sprayen och så mådde jag allmänt dåligt. Det blev lite bättre när jag kunde börja med sprutorna och halvera spraymängden. Det är bättre att du kollar som sagt var i bloggen under "IVF" så får du allt berättat. AMH-värdet ger en fingervisning på hur ens äggreserver är. Och hyperemesis gravidarum är när man kräks väldigt mycket under graviditeten, ofta är det så att man blir helt uttorkad och måste läggas in för dropp, och i många fall håller kräkningarna i sig under hela graviditeten. Men som sagt var, allt finns i bloggen. Och jag säger det inte enbart för att locka läsare dit. Jag skriver mestadels för min egen skull
  • Maramina

Det var faktiskt inte så jobbigt att det inte lyckades, jag var helt inställd på att det inte skulle göra det. Det var därför vi köpte ett paket med tre försök. Däremot så tycker jag att det är jobbigare nu när det inte blir något försök så som det var tänkt från början....!

• Maramina
    Snusann skrev 2013-08-26 06:05:47 följande:
    Då är jag gravid igen men med min historia med många mussfall så är det inget att lita på... Fast jag hoppas ändå, hoppas hoppas hoppas!

Grattis! Må det gå vägen den här gången! Hur länge är det ni har försökt och hur många missfall har du haft?
  • Maramina

Med fyra missfall kan jag förstå din oro! Hoppas nu att det inte blir några fler utan att ni får behålla barnet. Men skulle det ändå inte gå vägen den här gången måste det väl ändå på något vis kännas skönt att veta att du inte har några problem att bli gravid i alla fall och att orsaken till missfallen är förhållandevis enkelt att åtgärda? Fast som sagt var, jag hoppas verkligen att du får behålla barnet!

• Maramina
    mammamumin skrev 2013-09-01 14:34:18 följande:
    Hej, här är en till som kämpar, 12 månader har kämpat nu. Mannens sperma är bra och denna månaden har de mätt mina progesteronnivåer. Om allt är bra ska jag på kontraströntgen av mina äggledare, är det ngn som redan gjort det? Gör det ont? Så himla frustrerande att inte bli gravid, jag får ju plus på ägglossningsstickorna, har beställt en clearblue ovolationsmonitor nu, ngn som vet hur den funkar?

Välkommen hit! Jag har gjort spolning av äggledarna, så som det också kallas ibland och jag tyckte inte att det gjorde ont. Det kändes kanske lite som en lätt menskramp, men det var inte mer än så. Sen hade jag tagit en Alvedon ett tag innan själva undersökningen, efter rekommendation av läkaren. Jag har dock hört talas om dom som det gjort jätteont på men i många dallrar det varit "något" ivägen.
    Fröken Frågvis skrev 2013-09-01 09:14:14 följande:
    Tack så mycket! Vi körde på som vanligt, med heminsemination. Det som kanske kan ha påverkat är att jag började äta inositol i våras. Det skulle ta 3 månader innan det gav full effekt och det var just då jag blev gravid. Inositol sägs bl.a. förbättra äggkvaliteten och minska missfallsrisken. I Italien ger man det till alla kvinnor med pco och alla över 35 som vill ha barn. Jag åt 2000 mg morgon och kväll. Mer info finns här: www.fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php 

Jag håller tummarna för er som väntar på BIM nu! Och hoppas det håller hela vägen för dig den här gången Snusann!

Fick du inositol utskrivet eller vart fick du tag på det?
  • Maramina
    SyskonÖnskas skrev 2013-09-03 22:40:39 följande:
    Plusade idag på BIM +5

Grattis!
  • Maramina

Kan tänka mig att det är enerverande när de inte hittar några fel. En tanke som slår mig är att har de kollat AMH hos er? Alla kliniker kollar tydligen inte det per automatik utan man får betala extra för det (rätt dyrt är det också). Ändå har många kliniker gränser på vad AMH (det ger en vink på hur ens äggreserv är) får ligga på om man tex vill köpa ett paket med flera IVF-försök.

I vårt fall så låg mitt AMH på 0,6 vilket är precis på gränsen, men vi fick trepack ändå. Och det även om det är lite bristande kvalitet på mannens spermier, eller som läkaren sa om våra chanser att lyckas själva:

"På en svartvit skala så ligger nu snarare på grått än på vitt"

Och nu har vi hunnit med 26 försök varav ett var ett IVF-försök

• Maramina
    M och M skrev 2013-09-05 21:04:25 följande:
    Jag ska boka tid hos en naturläkare nu jag. Jag vägrar ge upp, vill liksom hitta en lösning. Blir galen då detta problem inte går att bara hitta en lösning på som andra problem man kanske har! Blä. Ja ja denna läkare arbetar efter olika metoder och kan bla se brister i kroppen som vanliga sjukvården inte ens kollar upp och kan även se känslomässiga låsningar som kan spela in. Värt att ge en chans iaf. Är dyrt att försöka få barn. Så mkt jag spendera på vitaminer, tester, mediala tjänster för att få lite hopp om att det kommer att bli någon gång i framtiden, och sina här alternativa behandlingar. Många tusen antagligen...

Själv är jag väldigt skeptisk till sådana "läkare". Är han verkligen en riktig läkare? För är han inte det får han inte kalla sig för det. Men vi får i vilket fall hoppas att du blir gravid ändå
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?