mammamumin skrev 2013-09-01 14:34:18 följande:
Hej, här är en till som kämpar, 12 månader har kämpat nu. Mannens sperma är bra och denna månaden har de mätt mina progesteronnivåer. Om allt är bra ska jag på kontraströntgen av mina äggledare, är det ngn som redan gjort det? Gör det ont? Så himla frustrerande att inte bli gravid, jag får ju plus på ägglossningsstickorna, har beställt en clearblue ovolationsmonitor nu, ngn som vet hur den funkar?
Välkommen hit! Jag har gjort spolning av äggledarna, så som det också kallas ibland och jag tyckte inte att det gjorde ont. Det kändes kanske lite som en lätt menskramp, men det var inte mer än så. Sen hade jag tagit en Alvedon ett tag innan själva undersökningen, efter rekommendation av läkaren. Jag har dock hört talas om dom som det gjort jätteont på men i många dallrar det varit "något" ivägen.
Fröken Frågvis skrev 2013-09-01 09:14:14 följande:
Tack så mycket! Vi körde på som vanligt, med heminsemination. Det som kanske kan ha påverkat är att jag började äta inositol i våras. Det skulle ta 3 månader innan det gav full effekt och det var just då jag blev gravid. Inositol sägs bl.a. förbättra äggkvaliteten och minska missfallsrisken. I Italien ger man det till alla kvinnor med pco och alla över 35 som vill ha barn. Jag åt 2000 mg morgon och kväll. Mer info finns här:
www.fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php
Jag håller tummarna för er som väntar på BIM nu! Och hoppas det håller hela vägen för dig den här gången Snusann!
Fick du inositol utskrivet eller vart fick du tag på det?