Inlägg från: Fru Karlsson |Visa alla inlägg
  • Fru Karlsson

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Dett var inte ens morgonen. Taget nu ikväll:)

• Fru Karlsson

Har du några symptom M och M? Vilken dag efter äl är du? Jag har haft lite liknande mensvärk och känns som innan mens men har hört det kan kännas så när man är gravid också.

• Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-11-05 20:50:13 följande:

Nja vet inte. Jag vågar inte tro eller tänka eller fundera på nåt sånt än förrän jag har det mer svart på vitt med resultatet. Är inte övertygad att det är positivt än :-P

Enligt min känsla så är jag på ÄL +11, men enligt vad min vanliga tid brukar vara så skulle jag vara på ÄL +14

Nej jag vet,jag tror inte heller helt förrän det blir starkare.Är så rädd det bara är spök.
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-11-06 05:23:00 följande:

Jag gjorde test nu på morgonen, först med testlagrets och först hände ingenting så jag tänkte bara ja ja var väl nåt fel igår. Sen efter en stund så dök det ju upp ett streck ändå, men fortfarande svagt. Så då kände jag att Nä nu gör jag ett digitalt också, kan ju inte leva i sån ovisshet. Tog en evighet innan svaret syntes. Men ja, står gravid! Är dock inte säker än känner jag, är så rädd att det blir som sist att det snart börja blöda bara... Men hoppas.

Åh grattis!! Vad glad för din skull jag blir.Äntligen!! Det kommer gå bra.Tyvärr var mitt bara torkstreck som jag trodde.Syns inget på morgonens.Än ger jag inte upp förrän mensen uteblir men jag är rätt säker på attatt jag inte är gravid.
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-11-06 08:59:22 följande:

Pratade med hon som jag gjort akupunktur hos nu. Och sa att jag sjukskrivit mig idag och imorgon och sen får jag se. Då blev hon nästan irriterad och tyckte att varför tar du inte en hel vecka då om du ändå tagit karensdagen, resten av världen kan klara sig själva, går ju att säga och hitta på vad som helst, att du är utbränd eller trött, och är inte så duktig hela tiden, tänk på dig själv och det som växer i magen först och främst, skit i resten. Så klokt. Kanske ska sluta vara duktig för en gång skull, putta bort plikten och det dåliga samvetet. Men tycker inte om vita lögner. Att vara hemma när jag egentligen inte är sjukt.

Hon har så rätt.Jag har också sjukanmält mig idag,igår mådde jag bra och var på bra humör. Inte bara för det svaga testet utan jag lyckats bygga upp lite ny energi och kände mig ganska hoppfull.Men efter dagens negativa brast min värld igen och jag gråtit hela morgonen och legat i soffan med filten.Jag är så jävla bitter nu och vill inte träffa min sambos familj mer.Ha lite avstånd iallafall.Hans okänsliga mamma pratar hela tiden om hans systers barn och nya bebis.Och de lyckas hela tiden, själv får jag leva i depprition och sorg.
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-11-07 09:09:25 följande:

Tycker testet i morse från testlagret blev lite starkare, så hoppas det betyder nu att det är på rätt väg. Hemskt, men vi vågar inte glädjas än. Låtsas som ingenting här hemma typ :-P

Det  ska gå bra! Tänk positivt nu och va glada åt detta istället.ta och fira lite ikväll vetja:) Du är ju gravid nu:)
  • Fru Karlsson
    Gweny skrev 2014-11-07 12:43:13 följande:
    Sambon blev bjuden på kusinens dop om några veckor(vi umgås aldrig med dem) men vi var visst vääldigt upptagna den dagen....   är en jobbig period för sambon nu, han tycker detta är jobbigt och är ledsen, tänker mycket på vårat ma osv, så känner inte att vi ska gå på det dopet, vore ju självplågeri.
    Det hade inte jag heller gjort,vad skönt ändå din sambo känner nåt.
    Min sambo tröstar o så men säger bara vad tråkigt ja mig gör det inte så mycket att vi bara har ett.Vad arg man blir!
    Här är gravtesterna fortfarande negativa,bim Onsdag nästa vecka.Har en kur pergotime kvar så längtar faktiskt till jag ska ta dem dag 5.Det kommer inte bli roligt för hade hemska biverkningar men vad gör man inte för och bli gravid:)
    Det verkade som att det tog sig förra kuren.Fick svagt på ett clearblue så hoppas denna sista kur ska hjälpa annars så ger vi upp det här.
  • Fru Karlsson
    M och M skrev 2014-11-07 12:54:11 följande:
    Jag vet Men är verkligen inte sån person som känner sådär som det där ordspråket att on jag låtsas att det går vägen så är det som om man fått glädjas två ggr ön om det går åt helvete. Haha säkert helt fel sagt, men det finns nåt sånt. Typ ta ut glädjen i förskott nånting..

Vi ska faktiskt ut och fira ikväll men det är bokat sen flera månader. Middag på jättebra restaurang med vänner och sen en show Men återigen kommer tankespöken. Förra gången jag plussat var vi ut och åt med samma vänner och gick på bio och då och där började missfallet. Har blivit alldeles för skadad i hjärta och sinne dessa år. Rädd för att vara lycklig. Och rädd för att the history should repeat it self... Hemskt :-\

Ska försöka allt jag kan att tro, tro, tro!

Har verkligen varit egoistisk dessa dagar. Bara vilat, sovit, läst, tänkt på mig själv. Är faktiskt skönt
    Vad mysigt.Förstår dig helt men det hjälper nog och tänka positivt.Koppla bort det nu och njut och ha roligt:)
  • Fru Karlsson

Helt otroligt att ni lyckats själva nu M och M trots ett misslyckat ivf bakom er.Det ger oss andra verkligen hopå. Men tror du inte det också Jan ha och göra ned ditt ändrade tänk.Att du så mycket trodde på det hör med läsekretsen så tankeställare påverkades?

Jag är allt lite nyfiken men väldigt skeptisk och tror tyvärr inte enbart på läkekonsten.Vi har inte råd annars hade jag testat.Det kanske finns hopp för oss andra med trot allt:)

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?