Inlägg från: Fröken Frågvis |Visa alla inlägg
  • Fröken Frågvis

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Inatt drömde jag att jag plussade. Drömde samma sak igår natt, och i förrgår natt drömde jag att jag var gravid och gjorde ul. Det var en lite pojke och jag fick även möjligheten att ta ut honom och gosa lite, innan han stoppades in igen för att växa färdigt
    Tidigare i veckan drömde jag att mina tänder gick sönder och ramlade ut, vilket jag nu har läst är en vanlig dröm när man är gravid (fast egentligen först när man själv vet om att man är gravid). Antar att det bara är önskedrömmar för att jag längtar så innerligt, men hjärtat hoppas ändå att kroppen undermedvetet vill ge mig goda nyheter... ÄL+8 idag så det är bara att vänta snällt ett par dagar till... 

Har kommit på att denna cykeln började på samma datum som jag hade äl när min dotter blev till (mina föräldrars bröllopsdag dessutom). Ägglossningen var på samma datum som jag plussade med dottern, och BIM är på min mammas födelsedag (samma datum som jag började kräkas när jag var gravid med dottern).  Eftersom jag alltid letar efter "tecken" på saker så hoppas jag lite extra den här månaden

• Fröken Frågvis
    Minimalou skrev 2013-05-14 23:58:10 följande:
    Hur har det gått Fröken Frågvis? Håller tummarna!

Det sket sig tyvärr den här månaden också nästa cykel missar vi äl då maken åker iväg på jobbresa men vi har bestämt oss för att gå vidare till ivf efter sommaren.
  • Fröken Frågvis
    Minimalou skrev 2013-05-14 23:58:10 följande:
    Hur har det gått Fröken Frågvis? Håller tummarna!

Tack för tummarna förresten! Och välkommen Moderlig!
  • Fröken Frågvis
    M och M skrev 2013-05-25 07:50:33 följande:
    Barnsprutor inte barnstrumpor

Ett tips: dubbekolla att det är en spruta utan sån där kant längst ner! Vi fick fel en gång och det var INTE kul kan jag lova! Om mannen drar upp sperman i sprutan direkt så minimeras även kontakten med syre. Personligen tycker jag att det är otroligt smidigt och okrångligt med heminseminering. Om det är lika effektivt som vanligt samlag vet jag inte, men om det är enda alternativet så tror jag ändå att det är ett bra alternativ
  • Fröken Frågvis
    M och M skrev 2013-05-26 21:32:02 följande:
    Vad är det för kant? Jag fick en sån 5ml doseringsspruta för barn på VC. Den har som en spets längst ner.. Är det den spetsen du menar? Vad finns det för andra då? Har aldrig sett någon annan.... Vad är det so stör med kanten då? 

Lyckas inte länka från mobilen men om du gör en bildsökning på "medicinspruta" på Google så har andra och tredje bilden en sån där kant/krage längst ner ovanför pipen. Men det låter ju inte som att du har en sån lycka till nu!
  • Fröken Frågvis
    M och M skrev 2013-06-02 21:30:21 följande:
    Tack, förstod till sist vad du menade Men som sagt, vi hade ju en utan kant redan. Vi har nu kört heminseminering 4ggr under denna vecka. Sambon fixade det inte själv så har fått hjälpa till så sterilt och ointimt blev det då inte :-P Vi satsade på dag 8,10,12,14 och nu en gång till på dag 16. Då har vi baske mig täckt in denna månad! Jag tycker det har funkat bra måste jag säga. Det känns verkligen som du skrev tidigare som att det håller sig kvar mkt längre. Funderar nästan vars det tar vägen, för det kommer liksom inte ut så som det brukar göra efter samlag...hm..skumt.. Nu sen är det ju bara att väna och se då om detta lilla experiment gav nåt resultat.. Hatar väntan... 

Håller tummarna för er! När ska du testa? Själv har jag en deppig månad. Maken är bortrest med jobbet och uppenbarligen tog han min äl med sig också. Dag 19 idag men fortfarande bara negativa tester. Har ringt ivf-kliniken nu och ska på ett första läkarbesök nästa fredag. Hoppas komma igång med Ivf direkt när de öppnar igen efter semestern. Livrädd för att misslyckas eftersom det är "sista utvägen" men just nu har vi inga bättre alternativ... Ursäkta avsaknad av radbryten, skriver från mobil.
  • Fröken Frågvis

Här hände ett exciting turn of events igår... Jag fick ett oväntat och sent plus på äl-stickan (dag 21) samtidigt som mannen kom hem från sin jobbresa. Vi lyckades till på köpet få till ett "riktigt" försök så nu är vi plötsligt med i leken igen den här månaden. Så sent som i måndags trodde jag att jag fått en ny cysta på äggstocken, vilket skulle sabba ny pergokur nästa månad och ev skjuta upp ivf-starten också (i höstas hamnade jag ju t.o.m på operationsbordet). Nu känns det lite mer hoppfullt, trots att äl- känningarna sitter på vänster sida där äggledaren är blockerad. På nåt sätt känns det ändå mycket lättare att ställa in väntan på två veckor (mens el plus) än att behöva vänta en månad el två på ny äl.

• Fröken Frågvis

Längesen det skrevs i tråden, hur går det för alla?

Jag har haft en segdragen cykel, ägglossningen kom först på dag 27 trots pergotime. BIM imorgon och det var tänkt att jag skulle påbörja min första IVF nästa vecka, men till min stora förvåning plussade jag i förrgår! 
    Jag kan ännu inte riktigt ta in det och är livrädd att det ska gå fel igen. Efter två mf och med en enda skadad äggledare vågar jag inte riktigt vara glad än, men jag ska ringa kliniken på måndag och be om ett tidigt vul för att säkerställa att fostret sitter rätt. 

Oavsett hur det går kan man i alla fall konstatera att det kan funka bra med inseminationer också       

Hoppas på fler goda nyheter i tråden!  

• Fröken Frågvis
    Ampin skrev 2013-08-01 20:58:10 följande:
    FANTASTISKT!!! Stort stort grattis!!! Så glad jag blir, skönt att slippa IVF med allt vad det innebär, du har ju gått igenom så det räcker med alla pergokurer..! Så himla fantastiskt, du är gravid!! Wiii!

Tack! Ska på mitt första vul imorgon och är galet nervös. Snälla, snälla, snälla, låt den sitta rätt!
  • Fröken Frågvis

Idag har jag fått se en 2mm minibebis ännu för tidigt för att se hjärtat slå men storleken stämde iallafall med tiden. Nu ska jag försöka slappna av lite! Jag hoppas på många fler plus i tråden snart!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?