• MoM11

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag började med sprutorna igår, blödningen hade lugnat sig betydligt. Så idag blir det andra sprutdagen. Första kontrollen på torsdag.

• MoM11

Grattis Liten till!

Sonen är väldigt jobbig just nu och det blir inte bättre när vänner säger att det är bara för att han är ensambarn, hade vi haft flerbarn hade han inte fått utrymme att bete sig och vi hade inte hunnit ta hand om hans minsta skrik...

• MoM11

Vissa vet, andra inte. Men faktiskt igår var det en kompis som sa något sådant trots att hon vet. Så oerhört sårande!

Känner att jag är på bristningsgränsen. Sonen är extremt trotsig, skriker, kastar grejer, säger endast dumma dig och sådant. Jag har extremt mycket på jobbet, mer än nånsin. Dessutom har jag ivf:en som jag nu mår enormt dåligt av, framför allt är jag så oerhört trött. Sen är det så stressande att detta är tredje försöket, vet inte vad vi gör om det inte lyckas. Imorrn ska jag på ul, då får jag reda på vilken dag det blir ägguttag. Preliminärt på torsdag, men då har jag egentligen väldigt svårt att vara borta från jobbet. Det vore kanon om det kunde bli redan på onsdag, eller kanske fredag.

• MoM11

Tack allihopa! Det blev 11 ägg. Imorgon får vi reda på hur många som blivit befruktade. Förra gången endast två så det är en nervös väntan.

• MoM11

Ännu en som är deppig. Endast 3 av 11. Blir ingen 5-dagarsodling utan 3-dagas. Insättning på måndag om någon klarat sig. Är knäckt och uppgiven. Har gjort så mycket för att förbättra våra förutsättningar, ändå blev det så dåligt utfall. Frågar jag vad det beror på får jag bara höra att det är åldern. Men jag köper inte det. Då hade det inte blivit så många ägg. Visst, det är inte helt kört ännu men jag ser hela scenariot framför mig, högst en som klarar sig, ingen till frysen och sen negativt test. Så trist då jag hade en jättebra känsla innan. Lyckas det inte nu blir det no utomlands. Iallafall vill jag det, mannen tycker nog vi ska vara glada över det barn vi har. Tyvärr räcker det inte för mig.

• MoM11

Hoppas verkligen ingen behöver vara kvar i denna tråd om 5 år... för min del är det ändå försent då! Jag vet inte hur länge vi orkar försöka. Blir nog utomlands nästa gång i så fall.

Denna gången gjordes 50-50 icsi och standard ivf. Jag tycker det är sååå konstigt att så få blev befruktade trots detta. Första gången blev nästan alla befruktade med standard ivf. Vad kan ha blivit så mycket sämre på ett år? Om det bara har med åldern att göra borde jag inte fått så många ägg! Vi har dessutom tagit rekommenderade kosttillskott och mannen har slutat snusa. Det borde blivit bättre snarare än sämre.

• MoM11

M och m Jo visst kan det vara olika från månad till månad men det känns som det är en nedåtgående trend på de försök vi gjort.
    Jag bröt ihop idag vid insättningen, så ledsen även om jag kanske borde varit glad. Fanns bara en som klarat sig (iofs klart bättre än ingen). Den såg fin ut och nu är det bara att vänta. Det känns son så mycket står på spel, som det är sista chansen på nåt sätt, iom att resultaten blir sämre och sämre. Men men jag ska försöka tänka positivt, eller snarare tänka så lite som möjligt på det. Svårt när magen fortfarande är svullen efter ägguttaget.

• MoM11

Tack för hållna tummar Gweny!

M och m hoppas vi båda känner oss lite gladare imorgon. Så jobbigt när man känner sig så nere.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?