Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Vad trist att det inte verkar ha tagit sig Gweny. Jag hade tyvärr inte heller någon framgång med Pergotime, men många verkar lyckas.
Vad trist att det inte verkar ha tagit sig Gweny. Jag hade tyvärr inte heller någon framgång med Pergotime, men många verkar lyckas.
Tror också det är bra att tänka positivt. Inte för att man blir gravid på kuppen, men man kanske kan hantera situationen bättre. Jag har testat mindfulness och har mått bra av det, det finns appar man kan ladda ner med 10 min om dagen. Har hjälpt mig att stressa ner (jag har haft oerhört mycket på jobbet senaste året).
Det verkar som mensen är påväg. Jag tror jag dör. Över 100000 i ivf kostnader hittills. Hur går man vidare nu. För första gången känns det som det inte blir fler barn och det skrämmer mi nåt oerhört. Vet inte om jag nånsin kan bli lycklig. Delar inte denna känsla med min man. Vet inte om jag orkar fler ivf men ser inga alternativ. Kanske utomlands men var i så fall. Får vara någonstans där de gör individanpassade behandlingar. Då måste man överväga att berätta både på jobb och för familj (ta ledigt, åka utomlands osv). Känner sådär lagom mycket för släktkalas på mannens sida ikväll. Som tur är inga bebisar.
Usch, jag som hade sån bra känsla, till och med illamående igår. Sjukligt trött. Tänkte teata imorgon. Varför kan det aldrig vara min tur.
Ja, det är tungt. Minus idag. Vet verkligen inte vad jag ska göra. Känns så onödigt att ha lagt 1 år på ivf. Hade redan innan på länn att något gör att det inte fäster, att kanske jag fick en skada vid förlossnigen (som gick extremt fort) tex. Då får jg höra "vad skulle det vara" men jag är ju inte experten. Har hört om hysteroskopi (titthålsop i livmodern) men det blir nog utomlands med egen betalning i så fall. Eller ska man satsa på ivf (oxå utomlands) direkt. Men är det något som gör det svårt att fästa så går det väl inte heller.
Liten till, jag känner till Aten-tråden. Där handlar det mest om att man har problem med immunförsvaret. De brukar bli ordinerade kortison, det var därför jag tog det denna gång.
Svårt att orka vidare nu.
Beklagar Kingston
Vad tråkigt med mensen Gweny. Hoppas nu att spolningen och födelsedgseffekten hjälper! Lät som en kul helg också. jag har en liknande att se fram emot nästa helg.
Jag har möte med fertilitetskliniken nästa v och preppar med frågor. Denna månad ska jag ta upp akupunkturen igen, se över kosten och ta apiforce och rosenrot. Ska även försöka röra på mig mer.
Åh nej vad störande Gweny
Håller med Gweny! Inte
Just nu känner jag att jag har svårt att ta till mig andras problem. Brukar vara bra på det annars. Bästa vännens problem kan jag lyssna på men andras orkar jag just nu inte med, tyvärr. Vill helst bara sova.
Inte precis vad man behövde...
Skönt att det såg bra ut på spolningen Gweny! Vissa säger att det kan hjälpa också, man vet aldrig. Kör hårt med Pergotime! Jag testar akupunktur plus lchf/basisk kost och diverse kosttillskott...
Hej
Hur mår ni?
Här verkar det som att cykeln blivit rejält förskjuten efter det misslyckade ivf-försöket. Borde haft och trodde jag hade äl runt ons-tors förra v, men fick rejäla smärtor igår på dag 18 eller 19!
Då blir det 2 v väntan nu - men på vad egentligen, brukar ju inte funka... men jag försöker hålla hoppet uppe.
Grattis Fru Karlsson!
Spännande med utredningen Rosali.
Trist med väntetid Gweny. Hoppas ni lyckas på egen hand under tiden!
Grattis Chasingdreams! Underbara nyheter.
Sköt om dig Kingston.
Även jag är "sist kvar". Har haft spottings och molvärk hela veckan, trodde det var sen äl men det borde ju inte pågått fem dagar? Cykeln har väl blivit förstörd efter förra månadens ivf.
Gweny, enligt vårdgarantin ska man väl bara behöva vänta 3 mån, har hört om vissa som går privat men ändå får det betalat. Vet inte hur man går tillväga dock.
Där kom mensen. På dag 34, brukar få på dag 28 men äl var troligen några dagar sen (fick en blödning som varade 5 dagar som jag tror började med äl). Cykeln verkar ha ballat ur efter förra månadens misslyckande ivf. Dum som jag var hade jag fått upp hoppet här. Går in på fejjan och vad möts man av, ultraljudsbilder... folk som fått sitt första långt efter mig. Orkar inte.
Försöker rycka upp mig och tänka ut vad jag ska prova denna månad. Apiforce + rosenrot samt alla mina "vanliga" kosttillskott, eller kanske dubbeldos pergot. Fördel: svettningar och biverkningar under julledigheten. Samtidigt skulle jag vilja släppa allt och vila och försöka ha det bra under julen. Vill inte heller leva exemplariskt vad gäller kost osv under julen. Har redan testat pergo 5 ggr utan resultat så det är troligen meningslöst. Funderar också på om jag ska köra igång med ytterligare en vanlig ivf här hemma efter jul, den 4e i ordningen, alternativt vänta o åka utomlands framåt våren. Så många val, så stor panik och besvikelse.
Usch och blä.
Grattis Rosali!
Vad tråkigt att höra Moonlight! Hoppas ni lyckas snart igen och att det då går hela vägen.
Själv ska jag göra en hysteroskopi om ca 5 v. Beroende på vad den visar kör vi troligen igång med ivf igen efter det.
Hur går det allihopa? Gweny, savannasmamma, jamka, moonlight?
Kingston - tråkigt med missfallet! Men ändå positivt att det tog sig - bådar gott inför nästa försök! Kanske lika bra att testa FET så snart som möjligt? Hur många fick du till frysen?