• Oförglömlig

hur ofta byter ni disktrasan?

Jag bara undrar hur ofta ni byter ut eran disktrasa. har fått svar av vänner och bekanta som skiljer sig så oerhört i hur ofta och undrar därför hur ofta ni på Familjeliv byter eran disktrasa.

kommentera gärna varför och så=)

tack=) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?
  • camelCase

Ni som säger att ni slänger trasor efter en användning eller en dag, snälla tänk om och köp tygtrasor. Inser ni inte vilket otroligt överflöd av sopor ni genererar och vilken påverkan det har på naturen?

• logg81
    camelCase skrev 2012-11-29 10:17:20 följande:
    Ni som säger att ni slänger trasor efter en användning eller en dag, snälla tänk om och köp tygtrasor. Inser ni inte vilket otroligt överflöd av sopor ni genererar och vilken påverkan det har på naturen?
    Wettextrasorna är 100% nedbrytbara... Så kör man med sådana är man inte en hemsk miljöbov...
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • lövet2
    WhoamI skrev 2012-11-29 10:02:33 följande:
    Kokar du bara i vatten eller du har i nåt medel?

Tvättmedel. Jag köpte en lite större kastrull på loppis för 25 kr, och den använder jag för att koka tvätt i. Mest trasor men även t ex grytlappar.
  • WhoamI
    lövet2 skrev 2012-11-29 12:17:17 följande:
    Tvättmedel. Jag köpte en lite större kastrull på loppis för 25 kr, och den använder jag för att koka tvätt i. Mest trasor men även t ex grytlappar.

Då ska jag testa koka min disktrasa med tvättmedel. Tack för svaret.
  • Tuss 1

Använder Wettex då jag tycker dom är bäst byter en till två gånger i veckan.

• La Lola

Varannan vecka eller nåt sånt.

Trodde inte att det var så vanligt att folk bytte flera gånger i veckan.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • PolyPond
    logg81 skrev 2012-11-29 10:20:23 följande:
    Wettextrasorna är 100% nedbrytbara... Så kör man med sådana är man inte en hemsk miljöbov...
    De är också tvättbara.
  • PolyPond

*Undrar om det egentligen blir mera miljövänligt att koka trasorna än att kasta och skaffa nytt*

• Pallas

Byter några ggr/v. Har microfiber- eller lintrasor som tvättas mellan varven.

• YokohamaNr2

Någon gång i veckan, när den börjar bli lite sunkig helt enkelt. Jag försöker alltid krama ur och hänga den men min man är tyvärr slarvigare med det och då börjar den lukta rätt snabbt urk. Har sådana blå/vit randiga tunna

Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?