• Jenny78

Hur hittar man orken att fortsätta?

Jag känner också igen mig....vi gifte oss Oktober 2011 och såg så mycket fram emot att vi nu äntligen ska skaffa familj och nu sitter vi har drygt ett år senare, med tre missfall bakom oss och en pågående utredning. Det var ju verkligen inte så det skulle bli:((
    Nu har jag varit blödningsfri en vecka efter sista gången, så mår fysiskt bättre, men psykiskt är jag verkligen inte på topp. Vi har bestämt oss för att pausa över tre menstruationer, dels så jag blir fysiskt helt normal igen och dels så vi hinner landa lite rent psykiskt, och att vi hinner få svar på utredningen. Så nu väntar jag på att första mensen ska komma igång. Testade helt negativt igår så förhoppningsvis dröjer det inte alltför många veckor.
    Lider med er andra här inne. *kram*

• Jenny78

Ja, vi är nog rätt inställda på att de inte kommer hitta något, men hoppas ju ändå på det. Att de hittar något lättfixat:) Annars blir det väl ändå skönt att veta att det är lönt att fortsätta försöka iaf.

Jag fick veta att nästa gång jag plussar så ska jag direkt höra av mig så jag får ett VUL redan i vecka sju, så vi slipper gå i ovisshet så länge. Två av mina missfall har upptäckts i vecka 10 på UL, och då hade embryot i båda fallen tilbakabildats flera veckor tidigare. Mitt andra missfall skedde av sig självt i vecka 6.

Ja, jag längtar verklligen efter att vara gravid igen, samtidigt som det skrämmer livet ur mig, så förstår hur du menar!

• Jenny78

Dulcinea, välkommen hit och stor kram!
    Kan inte ens föreställa mig hur det är att förlora ett barn så sent:( Hoppas verkligen att det blir ditt år i år!!

• Jenny78
    Dulcinea skrev 2013-01-02 17:40:05 följande:
    Hej Jenny78,

Tack för dina ord. Nej det går verkligen inte att föreställa sig hur det är att ha gått hela sin graviditet och sen vara med om detta. Det är inget missfall utan verkligen att förlora sitt barn. Man har en evig kamp inom sig för att orka från dag till dag men som tur är så känner man ändå att man tar sig framåt i sorgen.

Hoppas och längtar så efter att bli gravid igen. Hur går det själv för dig?

Kram       
    Jag har haft tre missfall under 2012. Nu tar vi en paus och avvaktar utredningen, för att se om det är något som är fel, eller bara otur. Alla har varit innan vecka 12, men det tredje tog hårdast, började blöda i slutet på vecka nio, och hade precis vågat att börja hoppas litegrand att det kanske skulle gå vägen. Fyller 35 till sommaren och har inga barn sedan innan, så börjar känna mig lite åldersstressad också. Men hoppas 2013 blir ett bättre år!

• Jenny78
    che71 skrev 2013-01-02 20:48:41 följande:
    I Malmö får man bara IVF av landstinget innan kvinnan fyllt 39 år.
    privat kostar 29000 kr per försök

Jag är 41 år(42 i sommar) o vi har försökt i 2½ år med ÄL tester varje månad.
    4 missfall (3 st bara 2012, då jag i slutet av 2011 fick börja ta Pergotime för att förstärka ÄL)
    Det längsta jag kommit var v 11 (då vi sett hjärtat slå några veckor tidigare på VUL o trott att det skulle gå vägen).
    Vi har inga barn sen innan, träffades för 3 år sen o innan dess levde jag 10 år med en man som inte ville ha barn.
    Hoppas så att det inte är för sent för oss!!

Håller verkligen tummarna för att det ska lösa sig för dig Che!
    Jag har en kollega som är 43, som fick barn nu innan jul, så det kan ju hända. Hon har barn sedan innan, men hade året innan ett utomkveds, så de trodde nog inte det skulle bli några fler.

• Jenny78

Silverscream, jag kämpar också med att bli av med en del övervikt innan vi ska försöka igen. Men det är inte lätt!
    Försöker dra ner radikalt på sockret, hamnar så lätt i tröstätningsträsket:/

• Jenny78

Stort grattis Che, nu ska det väl gå vägen tycker jag:))

Här väntar jag på mens nummer två efter senaste missfallet, och sen ska vi bestämma oss för om vi börjar prova nästa månad eller väntar en månad till. Känner mig kluven, vill så gärna lyckas, men känner stor bävan för om det går snett igen.

• Jenny78

Vi pausar också. Har bestämt att vi ska diskutera igen i början på mars om vi ska köra igång igen, men tills dess avvaktar vi. Behöver landa lite i rutiner och vardag och känna oss redo för ett nytt försök.
    Jobbar fortfarande på med vikten....går inte så snabbt, men stadigt nedåt iaf!

• Jenny78
    che71 skrev 2013-02-14 12:10:54 följande:
    missfall nr 5
    var på VUL i fm
    började blöda igår
    var i vecka 8
    Gråter
    Jättekram:((

Livet är verkligen sjukt orättvist.
  • Jenny78

Jag är gravid igen nu, hoppas verkligen att det ska bli fjärde gången gillt!

• Jenny78
    Dulcinea skrev 2013-03-14 13:47:05 följande:

Stort grattis till dig, hoppas verkligen att allt går bra för er den här gången! =) kram!
    Tack:)
Svar på tråden Hur hittar man orken att fortsätta?