• Anonym (Genuint Nyfiken)

Fördelar med invandringen?

Det pågår förstås mycket debatter om invandringen i Sverige och den ''invandrartäta kriminella statistiken''.

Det är väldigt mycket prat från dom som är EMOT invandring och jag är ganska klar på hur en person ur den synvinkeln tänker.

Men jag har aldrig riktigt fått en uppfattning av hur en som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt (stavning?) tänker och tycker.

Så jag vill gärna fråga er som är FÖR invandringen och ett multi-kulturellt samhälle; På vilket sätt är invandringen positivt och hur/har påverkar/påverkat det dig? 

Jag själv vet inte vad jag tycker. Varken eller, men om man bara får höra från en sida hur det är så kan jag aldrig bilda mig en uppfattning, det är sällan man hör fördelarna med invandring. Jag är genuint intresserad av era åsikter i denna fråga! 

• Svar på tråden Fördelar med invandringen?
  • Tom Araya
    Anonym (Vad har du för människosyn?) skrev 2015-08-26 07:09:33 följande:
    Anser du att detta är positivt?
    Vad man anser om detta är individuellt. Olika sidor måste få komma fram i ljuset så att vi får ett perspektiv på frågan.
  • K Markatta
    Anonym (Vad har du för människosyn?) skrev 2015-08-26 07:09:33 följande:
    Anser du att detta är positivt?
    Det är jättebra att vi har modiga invandrare som kan berätta om hur det står till i samhället. Hade enbart infödingarna på Sveriges television berättat om det hade vi aldrig fått veta mer i detalj vad som faktiskt hände.

• Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-08-30 13:31:00 följande:

Pizza?!

Är det någon som nämnt pizza än?

Trolldeg!
  • Flash Gordon
    Nerfherder skrev 2015-08-30 13:32:38 följande:
    Trolldeg!
    Trolldeg?

Var det invandrarna som gav oss trolldegen?

Jag trodde det var Play-Doh.
  • Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-08-30 13:43:10 följande:

Trolldeg?

Var det invandrarna som gav oss trolldegen?

Jag trodde det var Play-Doh.

Du är inte tilltäckligt gammal för att ha lekt med trolldeg. Jag leker med den fortfarande, det är speciellt roligt när man tar fram den i ljuset.
  • Flash Gordon
    Nerfherder skrev 2015-08-30 13:45:35 följande:
    Du är inte tilltäckligt gammal för att ha lekt med trolldeg. Jag leker med den fortfarande, det är speciellt roligt när man tar fram den i ljuset.
    Kul för dig om du gillar det. Antar jag.

Såg nu att inlägg 68 redan nämnt pizza. Tvåa på den pucken alltså. Jaja, strunt samma ...
  • Nerfherder
    Flash Gordon skrev 2015-08-30 14:29:05 följande:

Kul för dig om du gillar det. Antar jag.

Såg nu att inlägg 68 redan nämnt pizza. Tvåa på den pucken alltså. Jaja, strunt samma ...

Kan du komma på någon fördel?
  • Flash Gordon
    Nerfherder skrev 2015-08-30 15:03:05 följande:
    Kan du komma på någon fördel?
    Ja, har jag ju redan skrivit.

Pizza.

Falafel och kebab är däremot skitäckligt.
Svar på tråden Fördelar med invandringen?