• jagvill85

Vi som blev gravida med Gonal F !

God jul på er alla i denna tråd Hjärta Hoppas ni får en skön och fridfull jul med era familjer!

Hade skickat ett julpaket på posten åt mina föräldrar och var noga med att de inte fick öppna nåt förrän på julafton men mamma tänkte att julkortet kan hon väl redan få läsa.....Oskyldig 
    Så nu vet mina föräldrar, hade skrivit att " detta år firar vi på olika håll men nästa jul firar vi förhoppningsvis alla fem.."   Glad Hoppas verkligen på det! 

Kram 

• jagvill85
    bennysson skrev 2012-12-25 09:26:36 följande:
    Jag är nojjig idag. Känns som mina symptom försvunnit :( är helt nojjig att något är fel... Just nu känns 4 jan väldigt avlägset!!
    Jag fick också datumet 1.8.2013, tror att det är ännu mer exakt att räkna från ägglossningen eftersom själva befruktningen börjar ju därifrån.

Mina symptom har också försvunnit lite... min antibiotika kur gav mig en svampinfektion så känns som om jag haft andra symptom att fokusera mer på senaste tiden Rynkar på näsan Ska kolla upp det med gyn ifall det inte försvunnit efter nyår.
    Annars har jag bara lite molvärk ibland (inte hela tiden) och hårda bröst som ömmar om man klämmer på dem Glad  Plus svullen mage som det inte får plats med allt för mycket julmat i Tungan ute Men inget illamående längre.
    Var just på ett Bodypump pass och märkte väl att fast jag tog det lugnare en vanligt var det mycket mer utmattande än vanligt... 

Jag tror nog inte du behöver oroa dig Hjärta 
  • jagvill85

Tänkte skona er från de värsta detaljerna...men har också fått lite hemorrojder, vilket jag tror att beror på tvärstopp i magen...har läst det iaf. Har nu kört lite katrinplommon kur samt försökt få i mig mitt kaffe på morgonen, och det har hjälpt ganska bra. Vad som också kan hjälpa ibland är två glas kallt vatten på morgonen. Har du prövat nåt av dessa knep Bennysson? Låter skämmande att man får ännu större mage vid andra barnet...hoppas inte på det med tanke pä hur det ser ut nu

• jagvill85

Hej och gott nytt år! Har firat nyår i Frankrike hos mannens familj, lyckligtvis har dec modesta dryckesvanor så det blev inga misstankar när jag int drack annat än saft Vill inte berätta nåt än eftersom vi inte står varann så nära. Annars mår jag bra Har haft tid att sova mycket och äta regelbundet under semestern men imorse var det så gott som omöjligt att stiga upp kl.6.30! Mår lite lätt illa nu på morgonen men tror att det beror på trötthet. Kan förstå Anninha att det blir jobbit med restaurang menyer! Lyckans du önskarnu som är i vecka 15 och skönt att höra att allt gått bra! Spännande med vul imorgon, benny! Själv får jag vänta en vecka ännu (11.1). Är det rutinkoll imorgon el ska du kolla nåt speciellt?

• jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-04 14:48:47 följande:
    Puh. Ungen lever och mår bra! Trodde jag var 10+0 idag men läkaren trodde mer 9+4 så ett par dagar bakåt... Men det återstår väl att se på rutinultraljudet. Ska man börja våga tro att det ska gå bra?

Skönt att höra! Konstigt det dãr med 9+4, trodde också att det var 10+0 idag men kanske de räknar utgående från längden på fostret eller? Har haft värk i livmodern o lite i höften sen igår, hoppas på att det är växtvärk! En vecka kvar till vul...
  • jagvill85

Okej, så det var ett riktigt ul. Min gyn sa att nästa vecka blir det ännu vul eftersom man inte se mycket än med ul förrän efter vecka 12. Kanske det är svårare att mäta som du sa.

• jagvill85

Skönt att vara hemma igen Anninha Jobbigt att inte kunna sova och äta som man vill! Nej, vad jobbigt med tanden Bennysson! Hoppas det är lättlagat, och inga flera hårda godisar Här i landet finns det inget riktigt godis utbud (desto mer choklad...) lyckades iaf hitta en haribo blandning i en affär en dag och var så glad eftersom suget varit stort några dagar! Hursomhelst tror jag mannen har gömt dem eftersom han tror att godis fulla med tillsatsämnen inte är bra för mig...grr! Men det blir väl bara att köpa en ny påse då, hahaha

• jagvill85

Köpte också en kräm mot muskelvärk då jag hade ont i korsryggen för några veckor sen. Blev sen också lite nojig då det stod typ samma sak som på din tub anninha. Man vill ju inte vara för nojig men ibland blirf det lite så. Kunde inte hålla mig från att gå på bodycombat ikväll men tog det riktigt lugnt. Kroppen borde ju klara av måttlig träning ifall man en normal graviditet men, once again, nojig är man ju innan de första låånga veckorna är förbi...

• jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-09 05:50:56 följande:
    Sjukt egentligen att Ipren rekommenderas till kvinnor med menssmärtir när det står i bipacksedeln Graviditet: Användning av Ipren kan minska fertiliteten och rekommenderas därför inte till kvinnor som försöker bli gravida. ------ undrar hur många som knaprar Ipren och undrar varför de inte blir gravida. Eller äter Ipren tidigt i grav och får missfall?
    Jag tror inte det är skadligt ifall man tar någon värktablett nu och då men att "knapra" Ipren (ibuprofen) är knappast bra för kroppen överlag, inte bara fertiliteten...
    Alvedon (paracetamol) är kanske den "minst effektiva" värkmedicinen men skonsammast för magen och borde vara ok ifall man är gravid, och verkligen har behov att ta något. Men helst skall man väl avstå från de flesta preparat under graviditeten

Tror inte att Anninha behöver bli uppskrämd av vad kvinnan på apoteket sa, som du skrev, de är säkert tvungna att säga så. Det är antagligen bäst att fråga gyn vad han anser som borde vara lite mer insatt i ämnet Glad
  • jagvill85

Var just på vul och ul med mannen, och allt såg bra ut Kollade först på vul eftersom gyn räknade att det var 11+6 idag men sen då han mätte fostret visade det sig vara redan 11+5 så vi fick kolla med vanligt ul också. Gjorde också det där kub testet redan. Min man tyckte det var så roligt då bebisen rörde på sig så mycket Hur går det för önskarnu? Blev kallad på jobbintervju nästa veckas tisdag men tänkte inte nämna nåt förrän ifall jag skulle få jobbet....knepigt situation. Mitt nuvarande jobb tar slut sista januari och vill ju inte sitta och rulla tummarna framtill augusti heller... Ha en skön helg alla!

Svar på tråden Vi som blev gravida med Gonal F !