• Svar på tråden Vi som blev gravida med Gonal F !
  • Anninha

Då skriver jag här istället, hoppas alla hittar hit! Och hoppas att jag får va med trots att det aldrig blev någon gonalf :).

Var på sista vul innan vår resa över jul och nyår. Bebben var 26 mm och viftade på armarna! Så gulligt. Kändes som ett stort steg. Man kunde se med vanligt ultrajud genom magen nu också. Nu får vi vänta tre veckor till nästa besök då det blir kub. Vi ska dock berätta för min pojkväns familj som inte vet om det än då vi ska fira jul med dem, tror det skulle bli lite svårt att dölja.

• jagvill85

God jul på er alla i denna tråd Hjärta Hoppas ni får en skön och fridfull jul med era familjer!

Hade skickat ett julpaket på posten åt mina föräldrar och var noga med att de inte fick öppna nåt förrän på julafton men mamma tänkte att julkortet kan hon väl redan få läsa.....Oskyldig 
    Så nu vet mina föräldrar, hade skrivit att " detta år firar vi på olika håll men nästa jul firar vi förhoppningsvis alla fem.."   Glad Hoppas verkligen på det! 

Kram 

• bennysson
    jagvill85 skrev 2012-12-23 11:18:38 följande:
    God jul på er alla i denna tråd  Hoppas ni får en skön och fridfull jul med era familjer! Hade skickat ett julpaket på posten åt mina föräldrar och var noga med att de inte fick öppna nåt förrän på julafton men mamma tänkte att julkortet kan hon väl redan få läsa.....  Så nu vet mina föräldrar, hade skrivit att " detta år firar vi på olika håll men nästa jul firar vi förhoppningsvis alla fem.."    Hoppas verkligen på det!  Kram 

Åh vad mysig idé ! Jag ska berätta idag för släkten på pappas sida. Han får en rebus inslagen i ett paket :) Svärföräldrarna ska vi berätta för till helgen. De ska få en liten bebisbody inslagen i ett paket med en lapp "1 aug 2013" Hoppas ni alla mår bra!! Vi har ett spännande år framför oss!! God Jul!!
  • Anninha

God jul på er alla! Jag är på andra sidan ekvatorn med min pojkväns mammas släkt (sydamerika). Vi har inte sagt något än då han har bråkat lite med sin mamma, latinskt temperament båda två... det löser sig förhoppningsvis så vi kan få en fridefull jul här med. Blir intressant att se hur länge det dröjer innan någon lägger märke till att jag inte dricker en droppe, petar undan hälften av all mat och har dubbelt så stora bröst. Min egen familj som är hemma i Sverige vet allt sedan länge tillbaka. Bennysson har du beräknat 1 augusti? Min läkare sa till mig 28 juli men det går ju inte riktigt ihop... Ha en riktigt fin julafton!

• bennysson

Ja 30 juli - 1 augusti.. Beroende på om man räknar senaste mensen eller utifrån ägglossningsprutan .. Blev babyboom på julafton igår. Både jag och min kusins fru berättade att vi är gravida! Hon ligger ca 6 v före dock men ganska tätt :) kul!

• bennysson

Jag är nojjig idag. Känns som mina symptom försvunnit :( är helt nojjig att något är fel... Just nu känns 4 jan väldigt avlägset!!

• jagvill85
    bennysson skrev 2012-12-25 09:26:36 följande:
    Jag är nojjig idag. Känns som mina symptom försvunnit :( är helt nojjig att något är fel... Just nu känns 4 jan väldigt avlägset!!
    Jag fick också datumet 1.8.2013, tror att det är ännu mer exakt att räkna från ägglossningen eftersom själva befruktningen börjar ju därifrån.

Mina symptom har också försvunnit lite... min antibiotika kur gav mig en svampinfektion så känns som om jag haft andra symptom att fokusera mer på senaste tiden Rynkar på näsan Ska kolla upp det med gyn ifall det inte försvunnit efter nyår.
    Annars har jag bara lite molvärk ibland (inte hela tiden) och hårda bröst som ömmar om man klämmer på dem Glad  Plus svullen mage som det inte får plats med allt för mycket julmat i Tungan ute Men inget illamående längre.
    Var just på ett Bodypump pass och märkte väl att fast jag tog det lugnare en vanligt var det mycket mer utmattande än vanligt... 

Jag tror nog inte du behöver oroa dig Hjärta 
  • Anninha

Är det inte konstigt att jag fått samma bf som ni, vi hade ju äl vid olika tillfällen? Hmm, undrar hur min läkare räknar egentligen, när jag kollade med familjelivs beräkning enligt äl blev det den 20 juli. Bennysson tror inte heller att du ska oroa dig. Symptomen kommer och går och vissa brukar väl försvinna kring de här veckorna. Jag är inte alls lika trött, inte på samma sätt som tidigare i alla fall. Lite snurrig men det kan nog ha att göra med att det är 40 grader här. Mådde visserligen aldrig så värst illa men det har också blivit bättre. Känner mig ganska exakt som du beskriver jagvill85.

• bennysson

Oh ja magen är svullen som en ballong :-0 ser betydligt mer långt gången ut än vad jag är . Men det syns väl kanske fortare/tidigare med andra barnet kanske... Men det är ju mest svullna tarmar än så länge. Har dock fått lägga undan de flesta byxorna nu. Bara leggings funkar... Däremot känner jag av att magen krånglar. Helt tvärstopp! Huuu. Hade hemska problem med det sist så det känns inte kul :(

Svar på tråden Vi som blev gravida med Gonal F !